برگزاري تورهاي دريايي فوق العاده به عراق و کويت در نوروز

مدير اداره بنادر و دريانوردي خرمشهر از برگزاري تورهاي دريايي فو ق العاده در مسير خرمشهر- بصره و خرمشهر - کويت در دوره نوروز خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، عادل دريس گفت: بندر خرمشهر داراي پايانه مسافري بين المللي است و از بنادر مهم جنوب کشور محسوب مي شود.

دريس افزود: هم اکنون دو کشتي مسافري در مسير خرمشهر- بصره و خرمشهر کويت در حال سرويس دهي به مسافران است كه در دوره نوروز افزايش خواهد يافت.

به گفته مدير اداره بنادر و دريانوردي خرمشهر ، کشتي برليان ظرفيت حمل 235 نفر مسافر و کشتي ايران زمين ظرفيت حمل 71 نفر مسافر را دارد.

دريس خاطرنشان کرد: پيش بيني مي شود در نوروز به دليل افزايش تقاضاي مسافران، سفرهاي فوق العاده براي اين شناورها تعريف شود.

اين مقام مسئول در استان خوزستان تاکيد کرد: هر سال در نوروز گردشگران زيادي براي سفر به 
کويت و عراق از طريق بندر خرمشهر اقدام مي کنند که تلاش مي کنيم بهترين خدمات يک سفر دريايي به آنها ارائه شود.

گردشگراني که قصد دارند با استفاده از اين شناورها به بصره سفر کنند مي توانند در 24 ساعت براي دريافت ويزاي خود در شهرستان اهواز اقدام کنند.

وي ادامه داد: اما دريافت ويزا براي سفر به کويت به زمان بيشتري نياز دارد و بايد از مدت ها قبل گردشگران براي سفر به کويت برنامه ريزي کنند.

دريس يادآور شد: از آنجا که رودخانه اروند رود جزء آبهاي بين المللي محسوب مي شود ، امکان فعاليت قايق هاي تفريحي در اين رودخانه براي نوروز وجود ندارد.

اين مقام مسئول در استان خوزستان تاکيد کرد: البته در نوروز از سوي سپاه پاسداران تورهاي ويژه کاروان راهيان نور در اروند رود برگزار مي شود.

به گفته وي، اين تورهاي دريايي در نوروز سال هاي گذشته در محل يادمان شهداي والفجر هشت در اروند کنار برگزار مي شود که بسيار مورد استقبال نيز واقع شده است.

مدير اداره بنادر و دريانوردي خرمشهر تصريح کرد: همچنين در نوروز اين امکان براي گردشگران فراهم خواهد شد که بتوانند از تاسيسات بندري خرمشهر بازديد كنند.

وي گفت: براي خدمات رساني مناسب به گردشگران، راهنماياني در مسير بازديد از تاسيسات بندري به گردشگران توضيحات لازم را ارائه خواهند داد.

دريس خاطرنشان کرد: اميدواريم در نوروز 94 بهترين خدمات سفرها و گشت هايي دريايي را به مسافران ارائه دهيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تور ، دریایی ، ایران ، عراق ، کویت ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار