امیر سرتیپ شاه صفی:

درصد اشتباهات انسانی در پروازها باید به صفر برسد

فرمانده نهاجا گفت: کل کارکنان نیروی هوایی باید تلاش کنند تا پروازهای نیروی هوایی ارتش بدون سانحه انجام شود که سهم این تلاش در معاونت عملیات و معاونت ایمنی و بازرسی از همه پررنگ تر است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ "حسن شاه صفی" فرمانده نیروی هوایی ارتش در چهارمین همایش مشترک عملیات ـ ایمنی و بازرسی نهاجا به بررسی علل اصلی سوانح هوایی پرداخت و افزود: خیلی از سوانح هوایی به دلیل اشتباهات انسانی است، همانند یک دستور بد یا ناپخته که می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به وجود آورد.

امیر سرتیپ خلبان شاه صفی راه حل اصلی پیشگیری از این سوانح را بالا بردن دانش خلبانان و پرسنل فنی دانست و تصریح کرد: عمده تمرکز فرماندهان و مسئولین یگان‌ها و نیز خلبانان و پرسنل فنی باید روی بالا بردن اطلاعات و دانش پروازی و نیز به روز بودن این اطلاعات باشد.

نقش معنویت در پیشگیری از سوانح 

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین به نقش معنویت در پیشگیری از سوانح اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از بروز حوادث و خطاهای انسانی، بالا بردن سطح معنویت در بین کارکنان و خانواده های آنان است.

اهمیت سلامت خلبانان نهاجا از منظر مقام معظم رهبری

 وی همچنین به نقل از سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که هر زمان که سانحه‌ای برای یکی از خلبانان نیروی هوایی می‌افتد، ایشان به شدت متأثر می‌شوند و این اتفاق وظیفه معاونت‌های مختلف نیرو مانند عملیات و ایمنی و بازرسی را سنگین‌تر می کند.

در پایان امیر شاه صفی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت دقیق نکات ایمنی و تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم نیروی هوایی، سال آتی سالی بدون حادثه هوایی برای کل کشور باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار