آغاز تحقیقات برای ساخت «فالانکس ایرانی» مدافع جدید ناوهای نداجا + جزییات

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز فرآیند تحقیقات برای ساخت نمونه ایرانی سامانه دفاع دریایی فالانکس خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نیروی دریایی ارتش آمریکا از یک سامانه دفاعی دریایی مشهور برای دفاع در مقابل موشک‌های کروز و سایر تهدیدات استفاده می‌کند که فالانکس (Phalanx CIWS) نام دارد.

این سامانه در واقع یک گاتلینگ 6لول با گلوله‌های 20میلی‌متری است که با سرعت بالا و شلیک‌های پیاپی می‌تواند به‌سوی یک موشک کروز شلیک کند. این سامانه که به سامانه ضدکروز هم مشهور است، از یک رادار بهره جسته و گاتلینگ (سلاح) نیز در داخل یک برجک قرار گرفته که می‌تواند مسلسل را به‌سرعت تغییر جهت دهد.



آغاز تحقیقات برای ساخت «فالانکس ایرانی» مدافع جدید ناوهای نداجا + جزئیاتآغاز تحقیقات برای ساخت «فالانکس ایرانی» مدافع جدید ناوهای نداجا + جزئیات
گاتلینگ بومی و 12.7میلی‌متری "محرم"

در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران مدت‌هاست که از گاتلینگ‌های متعددی بهره می‌برد. شاید یکی از بهترین و کارآمدترین گاتلینگ‌های بومی و ایرانی "محرم" باشد. این مسلسل همچون گاتلینگ M-61، شش‌لول است اما در کالیبر، محرم 12.7میلی‌متری و ام61 از گلوله‌های کالیبر 20میلی‌متری بهره می‌برد.

گفتنی است، گاتلینگ ام61 آمریکایی که هم‌اکنون روی اکثر جنگنده‌های این کشور نیز نصب است در ایران نیز، همین گاتلینگ روی تعدادی از جنگنده‌های نهاجا نصب و عملیاتی است.

آغاز تحقیقات برای ساخت «فالانکس ایرانی» مدافع جدید ناوهای نداجا + جزئیات
گاتلینگ M61 آماده نصب روی جنگنده اف14 نهاجا

در همین زمینه، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره این سامانه گفت: نوع غربی سامانه فالانکس، پییشرفته‌ترین نوع آن است و جمهوری اسلامی ایران نیز در جهت تولید این سامانه‌ حتماً گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه باید نیروی دریایی ارتش به سیستم‌های دفاعی قوی و روز دنیا مجهز شود، تأکید کرد: هم‌اکنون کار تحقیقاتی روی سامانه فالانکس برای ساخت نمونه ایرانی آن شروع شده است.

آغاز تحقیقات برای ساخت «فالانکس ایرانی» مدافع جدید ناوهای نداجا + جزئیات
دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه اظهار داشت: تقریباً هیچ سامانه‌ای نیست که در جهت تحقیقات آن اقدام نکرده باشیم. ما از همان روز که امام(ره) دستور دادند، در تولید محصولات دفاعی خودکفا باشید، از همان موقع روی پای خود ایستاده‌ایم.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، فالانکس ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار