مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام خبر داد

تا پایان سال مرغ 7000 تومان می‌شود

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از ادامه کاهش و تعادل قیمت در بازار گوشت قرمز و سفید خبر داد و گفت: با ادامه توزیع گوشت مرغ، تا پایان امسال می توانیم به قیمت منطقی 7000 تومانی وزارت جهاد کشاورزی برای این محصول برسیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مصطفی یاسایی بعدازظهر امروز - شنبه - در نشستی خبری اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده درصددیم 12 هزار تن گوشت مرغ و گوشت قرمز را تا پایان سال توزیع کنیم که بازار این محصولات متعادل شود.

وی افزود: از ابتدای امسال و با هدف حمایت از تولیدکنندگان، خرید گوشت مرغ در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گرفت؛ به گونه ای که تا حدود هفتم بهمن ماه 135 هزار تن گوشت مرغ خریداری و ذخیره سازی شد که به همراه ذخایر موجود به 150 هزار تن رسید.

یاسایی اظهار کرد: از هفتم بهمن ماه در راستای افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، توزیع این محصول آغاز شد؛ به گونه ای که تاکنون حدود 20 هزار تن آن به بازار تزریق شد و همین توزیع سبب شد از هفته گذشته شاهد کاهش قیمت گوشت مرغ باشیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده در بازار استان‌های مختلف میانگین قیمت گوشت مرغ در کشور طی ماه های اخیر هیچ گاه از کیلویی از 7800 تومان فراتر نرفته بود و با توزیع ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام طی هفته گذشته این قیمت به 7600 تومان کاهش یافت که نشان می دهد با توزیع حدود 10 هزار تن دیگر تا پایان امسال می توانیم به قیمت منطقی 7000 تومانی وزارت جهاد کشاورزی برسیم.

به گفته یاسایی خرید گوشت قرمز نیز یکی دیگر از وظایف شرکت پشتیبانی امور دام بود که توانستیم از ابتدای امسال تاکنون حدود 18 هزار تن گوشت قرمز خریداری شده را در بازار توزیع کنیم.

وی با بیان این‌که حدود پنج درصد (3500 تن) از گوشت قرمز توزیع شده در بازار وارداتی بوده است، گفت: با توجه به تولید حدود 800 هزار تنی گوشت قرمز در کشور، به نظر می رسد گوشت وارداتی برزیلی حدود پنج درصد در تامین نیاز مصر‌ف‌کنندگان نقش دارد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد:‌ تا پایان امسال درصددیم حدود 2000 تن گوشت قرمز را در بازار تزریق کنیم؛ به گونه ای که هر کیلوگرم گوشت قرمز که در سردخانه 17 هزار و 500 تومان است، حدود 19 هزار تومان به دست مصر‌ف‌کنندگان برسد.

یاسایی با بیان این‌که توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز تا متعادل شدن قیمت ادامه دارد، گفت: توزیع 24 هزار تن گوشت مرغ برای سبد حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از دیگر برنامه های شرکت پشتیبانی امور دام است.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات که می تواند تولید و شرایط بازار را به نفع تولیدکنندگان و مصر‌ف‌کنندگان تنظیم کند باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تداوم آن در طول سال همواره وجود داشته باشد، چرا که وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی برای افزایش تولید این محصول تا سه میلیون تن را در دستور کار خود قرار داده که با توجه به میزان سرانه مصرف این محصول در کشور همواره پتانسیل توسعه بازارهای صادراتی برای گوشت مرغ وجود دارد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اظهار کرد: گوشت مرغ منجمد با شرایط تولید و ذخیره سازی موجود تا یک سال قابلیت مصرف دارد و پس آن نیز با انجام آزمایشات مختلف از سوی سازمان دامپزشکی تا سه ماه دیگر قابل تمدید است.

به گفته یاسایی در افکار عمومی به گونه ای فرهنگ سازی شده که مردم تصور می کنند اندازه مرغ هر قدر بزرگتر باشد کیفیت آن نیز بالاتر است اما مرغ هر قدر سبک‌تر باشد از کیفیت و ارزش غذایی بالاتر برخوردار است و اندازه مرغ‌های صادراتی در بازارهای جهانی نیز که عمدتا حدود یک کیلوگرم است شاهد این مدعاست.

وی در خصوص بازار گوشت قرمز نیز اظهار کرد:‌ در حال حاضر ارزیابی‌های صورت گرفته در کشور به گونه ای بوده که امروز متوسط قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی در کشور 26 هزار و 800 تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله به طور متوسط 27 هزار و 600 تومان بوده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مرغ ، وبگردی ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.