اوباما: من این را که هيچ تغييری در مسائل نژادی در آمریکا رخ نداده است را نمی‌پذيرم

رئیس جمهور آمریکا گفت من این ایده را که هیچ تغییری در مورد مسائل نژادی در آمریکا رخ نداده است، رد می‌کنم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا گفت راهپیمایی مردم سلما در پنجاه سال پیش نشان داد که تغییر بدون توسل به خشونت ممکن است. 

باراک اوباما در سخنرانی خود به مناسبت پنجاهمین سالگرد سرکوب جنبش مدنی آمریکا در شهر سلما (Selma) گفت: راهپیمایی در شهر مارس بخشی از تلاش و تقلای چند نسل بود. ما امروز جمع شدیشم تا یاد شرکت کنندگان در آن راهپیمایی را گرامی بداریم. 
مردان و زنان با وجود همهٔ سختی‌ها به سمت عدالت راهپیمایی کردند. 

باراک اوباما در ادامهٔ این سخنرانی گفت: شرکت کنندگان در راهپیمایی سلما نشان دادند که تغییر بدون توسل به خشونت ممکن است. 

راهپیمایی‌های شهر سلما در پنجاه سال پیش، نشان دهندهٔ روحیهٔ آمریکایی بود.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به گزارش وزارت دادگستری دربارهٔ ماجرای فرگوسن گفت من این ایده را که هیچ تغییری در مورد مسائل نژادی در آمریکا رخ نداده است، رد می‌کنم. 

باراک اوباما در ادامهٔ سخنرانی خود در پنجاهمین سالگرد سرکوب جنبش مدنی آمریکا در شهر سلما در ایالت آلاباما گفت: شهر سلما می‌تواند الهام بخش جوانان در سراسر دنیا باشد. نسل جوان از تونس گرفته تا میدان اوکراین می‌توانند از راهپیمایی سلما الگو بگیرند. راهپیمایی در سلما درهای فرصت را به روی همه باز کرد. 

رئیس جمهور آمریکا گفت: گزارش این هفتهٔ وزارت دادگستری آمریکا دربارهٔ فرگوسن منتشر شد. 

ازمن پرسیده شد که آیا در مورد مسائل نژادی تغییر اندکی صورت گرفته است؟ 

من این پرسش را درک می‌کنم. روایت گزارش وزارت دادگستری متاسفانه خیلی آشنا بود و نشان دهندهٔ برخورد نامناسب با شهروندان بود اما من این ایده را رد می‌کنم که هیچ تغییری صورت نگرفته است. آنچه در فرگوسن رخ داد شاید منحصر به فرد نباشد اما شیوع هم ندارد و مورد حمایت قانون و عرف نیست اما قبل از جنبش مدنی قطعا اینگونه اقدامات مورد حمایت قانون بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار