ایلام؛

حادثه در تونل کبیرکوه و مرگ یکی ازکارگران آن

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از وقوع حادثه در تونل کبیرکوه در استان ایلام و مرگ یکی از کارگران اجرایی آن خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عبدالله بهادری با اعلام این خبر افزود:  یکی از کارگران بخش آتش کار احداث تونل بزرگ کبیرکوه بر اثر سقوط سنگ از سقف تونل جان خود را از دست می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه  این حادثه در متراژ یک هزار و 23 و در انفجار شماره 301 به وقوع پیوسته و پیمانکار طرح نیز دسته دوم بوده و با پیمانکار اولیه طرف قرارداد همکاری می کرده است افزود: سقوط سنگ از تونل پس از خرج گذاری در چاله های مورد نظر برای انفجار روی داده و به محض اینکه کارگر در حال خروج از تونل بوده است به قطعه سنگ برخورد و جان خود را از دست می دهد.

کبیرکوه یکی از بزرگ ترین تونل های کشور است که احداث و بهره برداری از آن ضمن روان سازی ترافیک کریدور شمال به جنوب کشور، توسعه و تعادل و خروج از بن بست جاده ای استان ایلام را نیز در پی خواهد داشت.

تونل بزرگ کبیرکوه شمال تونل اصلی به طول چهار هزار و 800 متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول 700 متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل 125 متری انحراف آب در سمت آبدانان و 14 کیلومتر راه های طرفین است.

بهره برداری از این تونل باعث حذف گردنه برفگیر و سخت گذر کبیرکوه، کاهش مسافت شهرستان آبدانان با دره شهر و مرکز استان، کاهش مسافت میان آبدانان و سایر شهرستان های نوار مرزی استان با مرکز کشور، کاهش مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و کاهش زمان سفر می شود.

پیش بینی می شود احداث کامل تونل کبیرکوه یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه داشته باشد.
 
 
 
 
انتهای پیام /ق
 
برچسب ها: ایلام ، تونل ، کبیرکوه ، مرگ ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.