گشت و گذار در فارس؛

سفری به شهر سبز كازرون

شهرستان کازرون از آن جهت که در دشتی سر سبز واقع شده به شهر سبز شهرت دارد بخصوص در اواخر زمستان و اوایل بهار این موضوع بیشتر مشهود است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: شهرستان کازرون از شهرستان­های غربی استان فارس است که از جنوب به شهرستان فراشبند، از غرب به استان بوشهر، از شمال به شهرستان ممسنی و از شرق به شهرستان شیراز محدود می­باشد.

بهادری پور افزود: این شهرستان با مرکزیت شهر کازرون، دارای 4 هزار و 60 کیلومتر مربع وسعت و فاصله آن تا شیراز 154 کیلومتر است. این شهرستان منطقه­ای است کوهستانی که دشت کازرون و دریاچه پریشان حد فاصل دو رشته کوه آن واقع شده است .
وی ادامه داد: شهرستان کازرون علاوه بر آثار تاریخی و مذهبی دارای یک جلوه طبیعی خاص است. دریاچه پریشان آن که مأمن انواع آبزیان و پرندگان مهاجر است. طبیعت اطراف رودخانه شاپور و نرگس­زارهای بی­نظیر فامور و جره، باغ­های فراوان انواع مرکبات، پرتغال، نارنگی، لیموترش، لیموشیرین آن در کنار خرما و رطب، این شهرستان را به منطقه­ای زیبا جهت گردشگری تبدیل کرده است.

این مسئول مجموعه تاریخی بیشاپور- تنگ چوگان- نقش‌برجسته بهرام دوم و سنگ‌نبشته پهلوي آن- معبد آناهيتا- قلعه دختر- غار و تنديس شاپور اول- روستاي تاريخي دوسيران- خانقاه علیا یا بقعه شيخ امین‌الدين بلياني- شیخ ابو اسحاق-چهارطاقی بالاده- موزه مردم شناسی کازرون-بازار کازرون- موزه ساسانی بیشاپور- موزه مردم شناسی دوان- موزه سنگ کازرون-روستای تاریخی دوان- شهر باستانی سر مشهد- آتشکده گره- منطقه حفاظت شده دشت برم - تفرجگاه سراب اردشیر- تفرجگاه سراب دختران- چشمه آب نقره ای بوشیگان- امام زاده سید حسین و امام زاده سید محمد نوربخش را از جاذبه های گردشگری این شهرستان برشمرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مسقطی کازرون-یوخه و انواع ترشی بخصوص ترشی گلک و کورک را از سوغات های شهرستان کازرون دانست.

بهادری پور افزود: آش اخورک-للک-آش لم ریک-دوای زیر تو-خشکک نشاسته و آش کارده از جمله غذاهای محلی این شهرستان است.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: کازرون ، سفری ، شهر ، سبز ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.