چاد و نیجر عملیاتی مشترک بر ضد تروریست های بوکو حرام را آغاز می کند

عملیات زمینی و هوایی چاد و نیجر در شمال شرقی نیجریه 1 روز پس از بیعت تروریست های بوکو حرام با گروه تروریستی "داعش" آغاز میشود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل رویترز؛ منابع نظامی از آغاز عملیات چاد و نیجر بر ضد تروریست های "بوکو حرام" خبر میدهند. یکی از مقامات دولت نیجر آغاز عملیات زمینی و هوایی این 2 کشور را در شمال شرقی نیجریه تأیید میکند.

این عملیات، نخستین مورد از ورود نیروهای کشور نیجر به خاک نیجریه برای مقابله با "بوکو حرام" محسوب میشود. تروریست های "بوکو حرام" بارها به خاک نیجر تعرض کرده اند. اما چاد بارها نیروهای خود را برای نبرد با "بوکو حرام" به خاک نیجریه فرستاده و مناطقی را در نزدیک مرز نیجریه با کامرون آزاد کرده است.

عملیات مشترک چاد و نیجر بر ضد "بوکو حرام" پس از آن آغاز شد که جمعه "اتحادیه آفریقا" طرح ایجاد نیرویی متشکل از 10 هزار سرباز را برای مقابله با این گروه تروریستی تصویب کرد. "بوکو حرام" شنبه رسماً با "داعش" بیعت کرد.

خشونتهای 5 سال اخیر، تعاملات تجاری میان چاد، نیجر، کامرون و نیجریه را کاهش داده است. نیجریه بزرگترین اقتصاد آفریقا را در اختیار دارد. همچنین این نگرانی وجود دارد که اگر برای ریشه کنی "بوکو حرام" اقدامی انجام نشود، این گروه  تروریستی نفوذ خود را به سایر کشورهای منطقه گسترش دهد و به تهدیدی جدی تر بدل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار