ساری؛

موافقت اولیه با ساخت فرودگاه در بخش دشت سر آمل

هیئتی از سازمان هواپیمایی کشوراز زمین مورد نظر ساخت فرودگاه شهرستان آمل در منطقه گاودشت بخش دشت سر این شهرستان بازدید کردند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  ساری،  مدیر کل دفتر نظارت بر عملکرد هوانوردی کشورگفت: با توجه به مکاتبات و پیگیری نماینده شهرستان آمل در خصوص ایجاد باند فرودگاه در این منطقه، فکر نمی کردیم چنین ظرفیت و زمینی برای این امر در منطقه وجود داشته باشد ولی امروز با دیدن این پتانسیل و زمین مورد نظر ، نظرمان نسبت به تحقق و اجرایی شدن طرح عوض شده و به جرات می توان گفت که این منطقه از لحاظ ظاهری جهت احداث فرودگاه عالی است.

اکبری افزود: توسعه سازمان هواپیمایی کشور می تواند با آغازکار و همچنین جذب و ورود بخش خصوصی در این طرح بزرگ تسریع در کار داشته باشیم و مطمئن هستیم که سازمان هواپیمایی کشور آماده همکاری و تحقق این تصمیم است.

وی تصریح کرد: هدف ما از این بازدید، امکان سنجی فنی احداث فرودگاه در منطقه است که البته غیر از امکان سنجی، تصمیمات دیگری از لحاظ اقتصادی و توجیهات وجود دارد که شرایط برای احداث فرودگاه باید داشته باشد تا عملی شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر عملکرد هوانوردی کشورگفت: پیشنهاد می کنم که طرح توجیهی فنی هرچه زودتر آماده شود تا ضمن اخذ موافقت اصولی ، تاییدیه برای احداث فرودگاه دریافت شود.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان این که پس از آماده شدن گزارشات و موافقت رییس سازمان هواپیمایی کشوری که بیس کاری آماده شد برای مطالعات اقدام می شودگفت: به طور قطع مطالعات آن تا پایان سال 94 به اتمام می رسد.

یوسفیان ملا افزود: کل زمین برای ساخت فرودگاه 410 هکتار است که ناگزیریم برای افزایش مساحت فرودگاه زمین های اطراف را تملک کنیم.

وی با بیان این که شهرستان آمل 47 درصد صنعت مازندران را در 4 شهرک صنعتی دارا است، تصریح کرد: 60 درصد صادرات کل مازندران از شهرستان آمل صورت می گیرد که در بخش صادرات گل و گیاه در مازندران دارای جایگاه ویژه ای هستیم که برای حمل به کشورهای خارجی باید به فرودگاه نوشهر توسط هواپیمای باربری حمل شود.
 

انتهای پیام /ق

 

برچسب ها: ساخت ، فرودگاه ، دشت سر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.