بطحایی در نشست خبری اعلام کرد:

پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی در هفته معلم/افزایش 21 درصدی بودجه مصوب 94 نسبت به سال 93

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: به همت مجلس و دولت در سال 94 برای آموزش وپرورش بودجه خوبی پیش بینی شده به طوری که بودجه مصوب 94به مصوب 93حدود 21 %افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغازین سال93 اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند همه ما منت دار معلمان هستیم و آیندگان نیز مرهون و مدیون خدمات معلمان امروز هستند بنابراین اگر نتوانیم به معلم توجه کنیم، که این توجه می‌تواند اعم از توجه کیفی، حرفه‌ای، تخصصی و یا توجهات معیشتی و رفاهی باشد، جامعه فردا بر مدار توسعه یافتگی حرکت نخواهد کرد. از این رو در سال 94 با شتاب و اهمیت بیشتری برنامه‌های بهسازی نیروهای انسانی را دنبال می‌کنیم و حتی در تصمیم گیری‌ها نیز نیم نگاهی به سند تحول بنیادین خواهیم داشت.

وی افزود: در سال 94 بخشی از سند را در اولویت قرار داده‌ایم که متناظر با بهسازی نیروی انسانی و ارتقا معیشتی معلمان است.

بطحایی ادامه داد: مهمترین اقدامی که در ماه‌های آغازین سال 94 انجام می‌دهیم، یکپارچه سازی فعالیت‌های پراکنده آموزش و پرورش است چرا که این یکپارچه سازی فعالیت‌ها و منابع در اختیار اثر بخشی اقدامات را ارتقا می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره از نبود منابع کافی رنج می‌برد، گفت: این مشکلی است که در نظام آموزش و پرورش وجود داشته و بر کیفیت برنامه‌ها از گذشته تاثیر گذار بوده است و گاهی این مشکل ملتهب شده و آزار دهنده می‌شود و گاهی نیز التهاب آن کاهش می‌یابد اما وقتی روند بودجه آموزش و پرورش را در سال‌های گذشته بررسی می‌کنیم، در هیچ سالی نبود که با کسری بوده مواجه نباشیم و این کسری موجب شده همیشه از کیفیت مورد انتظار فاصله بگیریم.

وی تصریح کرد: پله نخست برای اجرای سند تحول بنیادین در اختیار داشتن منابع کافی است، به طوریکه در سال 93 ، 1800 میلیارد تومان با کسری مواجه هستیم و این در حالی است که نزدیک به 1400 میلیارد تومان این کسری مربوط به سال 92 و قبل از آن است.

بطحایی با اشاره به اینکه برخی از این ارقام بدهی مربوط به سال‌های 86 و 87 است، گفت: در حال حاضر بخشی از ارقام بدهی مربوط به سال‌های 86 و 87 است، همچنین بخشی از بدهی مربوط به مابه التفاوت عائله مندی و بازنشستگی در سال‌های 91 و 92 است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدیریت سهم بالایی در آموزش و پرورش دارد، زیرا اگر روزی همه منابع مورد نیاز وزارت خانه در اختیار قرار گیرد، اما مدیریت و اداره آموزش و پرورش با مشکل مواجه باشد، این منابع از بین می‌رود و مدیریت منابع یکی از مهمترین سیاست‌ها محسوب می‌شود که با مدیریت مصارف، درآمد‌ها و سرمایه‌ها می‌توانیم اثر بخشی بهسازی نیروی انسانی را ارتقا دهیم.

وی افزود: با همت نمایندگان مجلس و دولت ، منابع دولتی آموزش و پرورش نسبت به سال 93 بهتر شده است، به طوریکه بودجه مصوب 94 به مصوب 93 حدود 21 درصد افزایش یافته است.

بطحایی ادامه داد:در ردیف بودجه، بودجه 94 به عملکرد  بودجه 93 کسری دارد و کمتر شده، اما در احکام بودجه، مجلس و سازمان مدیریت پیش بینی‌های خوبی داشته‌اند که به استناد تبصره‌های بودجه، پیش بینی می‌کنیم که سال 94 نسبت به سال 93، سال خوبی باشد.
 
وی تصریح کرد: در سال 94پیش بینی شده شرکت های دولتی غیر وابسته به وزارت نفت و بانک ها به ترتیب یک و دو درصد از هزینه های خود را به آموزش و پرورش اختصاص دهند که رقم آن چیزی حدود 17هزار میلیارد ریال می شود.

بطحایی گفت: در سال 94مجلس پیش بینی شد 2 هزار میلیارد ریال برای سرانه مدارس از محل دریافت جریمه کشف قاچاق در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان گفت:چهار بسته خدمت بیمه تکمیلی برای سال آینده طراحی کردیم که در نوع خدمات بیمه تکمیلی متفاوت هستند .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود:بسته شماره یک شامل خدمات بسیار گسترده است که سقف نامحدود دارد و به ترتیب این خدمات در بستهای دیگر کاهش می یابد.

بطحایی ادامه داد:این طرح را طی بخشنامه ای به استانها فرستادیم تا به نظرسنجی گذاشته شود که امیدوتریم در سال 94متناسب با هریک از این چهاربسته بتوانیم خدمات بیمه تکمیلی را توسعه دهیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:اردیبهشت سال 93قرارداد ما با بیمه گزار قبلی منتقضی و با بیمه آتیه سازان حافظ وارد قراردادشدیم .

وی عنوان کرد:شرکت آتیه سازان ابتدا با 330 مرکز قرارداد داشت که هم اکنون تعداد آن به 8800مرکز رسیده است.

بطحایی با بیان اینکه علی رغم افزایش ضریب k و تغییر تعرفه ها طی چهارماه اخیر اما آتیه سازان کماکان با تعرفه های قبلی خدمات میدهد،گفت:طرح تحول سلامت به سرعت درحال گسترش و بیمه پایه نیز در حال توسعه است بنابراین ضرورتی نیست که همه خدمات در قالب بیمه تکمیلی ارا ئه شود بلکه نوع بیمه تکمیلی متناسب با بیمه پایه باید تغییر پیدا کند.

وی درخصوص اسکان نوروزی فرهنگیان گفت:ما در سال 94حدود 15درصد شرایط و امکانات سال 93را توسعه دادیم و از حیث کمیت امکانات اسکان سال 94وضعیت بهتری دارد به طوری که 11 هزار مدرسه و 180مرکز رفاهی را برای پذیرایی از همکاران فرهنگی آماده و تجهیز کرده ایم.

بطحایی ادامه داد:فرهنگیان میتوانند جهت رزرو اینترنتی از 10 تا20اسفندماه به سایت eskan.medu.irمراجعه کنند البته 28اسفند ماه تا 12فروردین ماه زمان ارایه خدمات به فرهنگیان است.
بطحایی با اشاره به اینکه فرهنگیان می‌توانند، مشکلات، شکایات و یا پیام‌های تشکر خود را با شماره تلفن‌های 82287010 و 11 در میان بگذارند گفت : با بانک سرمایه وارد مذاکره شده‌ایم ومقرر شد تا بدون دریافت تسهیلات دولتی به این بانک تسهیلاتی را به فرهنگیان ارائه دهد

بطحایی تصریح کرد: برای اصلاح مدیریت در آموزش و پرورش در سال 94  تعدادی کارکنان اداری را کاهش می دهیم و طرحی را تحت عنوان یکپارچه‌سازی حساب مالی مدارس اجرایی خواهیم کرد چرا که هم اکنون شاهد هستیم در برخی از مواقع به اسم اخذ کمک‌های مالی، اجحافی در حق مردم می‌شود که باید آن را کنترل کنیم.

وی ادامه داد : باید مشخص شود اگر قرار است از طرف اولیا به مدارس کمک مالی شود این کمک‌های مالی کجا، چگونه و برای چه موضوعی باید هزینه شود البته به این  معنا نیست که اختیارات مدارس را سلب کنیم بلکه کمک‌ها صرفا برای همان مدرسه است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت : طرح یکپارچه‌سازی حساب مالی مدارس از فروردین سال 94 اجرایی می شود . 

بطحایی درخصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان افزود : در اواخر بهمن موفق شدیم تا از سازمان مدیریت مجوز بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان را دریافت کنیم و بر این اساس افرادی که از نظر جسمی، امکان ادامه خدمت ندارند می‌توانند با ارائه درخواست پیش از موعد البته بدون پرداخت سنوات ارفاقی بازنشسته شوند البته سازمان مدیریت شرطی را در این زمینه گذاشته مبنی بر اینکه بازنشستگی پیش ازموعد از سقف تعداد بازنشستگان بالاتر نرود.

وی از راه‌اندازی مراکز اسکان ویژه بیماران صعب‌العلاج  خبر داد و تصریح کرد: به منظور رفاه حال  برخی از فرهنگیانی که دچار بیماری صعب‌العلاج هستند و برای درمان باید به مراکز استانها مراجعه می کنند مراکزی را افتتاح خواهیم کرد که در حدود یک ماه پیش نخستین مرکز در شهر مشهد افتتاح شد، تا پایان سال مرکز دیگری در شیراز  و در فروردین سال 94 شاهد افتتاح مرکز سوم در تهران خواهیم بود که البته به تدریج تا خرداد سال 94، 10 مرکز در کشور برای اسکان رایگان فرهنگیان دارای بیماری صعب‌العلاج افتتاح می شود.

بطحایی در خصوص  عدم اعمال صحیح فوق‌العاده شغل فرهنگیان اضافه کرد: در چهارچوب قانون خدمات کشوری تاکنون در آموزش و پرورش تفاوتی را با سایر کارکنان در پرداخت فوق‌العاده شغل داشتیم و این تفاوت ناشی از بند 5 ماده 68 قانون خدمات کشوری است به طوری که در این ماده  آمده است که دستگاه‌ها با اصلاح  ساختار نیروی انسانی می‌توانند فوق‌العاده‌ها را پرداخت کنند بنابراین از مهر 93 به سمت استفاده از حداکثر امکان بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان آموزش و پرورش حرکت کردیم.

 وی با بیان اینکه از یک ماه و نیم قبل آموزگاران از این مزایا بهره‌مند شدند، افزود :از منابع حاصل از اصلاح ساختار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توانستیم فوق العاده شغل را همانند کارکنان سایر دستگاه‌ها برای آموزگاران اجرا کنیم اما برای بهره‌مندی سایر کارکنان آموزش و پرورش، از حداکثر ظرفیت قانون برای اعمال فوق‌العاده شغل فرهنگیان همانند سایر دستگاه‌ها استفاده می کنیم.

بطحایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی برارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان هم اکنون در دستور کار دولت قرار دارد که کار بررسی آن دیروز در کمیسیون اجتماعی به اتمام رسید و به دولت رفت که احتمالا طی این هفته در دستور کار قرار خواهد گرفت

وی گفت:‌ آنچه که هم اکنون در خصوص رتبه بندی فرهنگیان تصویب شده کلیاتی است در خصوص اینکه معلمان در 4 گروه رتبه‌بندی شوند و معلمی که با کسب تجربه، تلاش، مدرک تحصیلی و گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف توانسته بخشی از امتیازات را کسب کند از فوق‌العاده شغل بیشتری نسبت به آنچه در قانون آمده بهره‌مند می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلم  براساس امتیازاتی کسب می کنند فوق‌العاده شغل خاصی را دریافت خواهند کرد اما در خصوص رتبه‌بندی‌ها و اینکه کدام معلم و با چه مدارکی را شامل می‌شود نیاز  به تصویب آئین‌نامه و ضوابط مربوطه در هیئت وزیران داریم.

بطحایی درخصوص استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی تصریح کرد : برای ‌استخدام مربیان پیش دبستانی  نیاز به دریافت ردیف استخدامی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داریم  و این سازمان اعلام کرده که آموزش‌وپرورش سهمیه‌های استخدامی را در سال‌های 90 و 91 پر کرده و ردیفی برای استخدام ندارد.

وی همچنین گفت : آموزش و پرورش به سازمان مدیریت درخواستی را  ارائه کرده مبنی بر اینکه سهمیه‌ای برای استخدام 5 هزار نیرو داشته باشد که فراخوان آن را طی یک ماه آینده اعلام خواهیم کرد که مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی در اولویت هستند.

  معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگار مبنی بر پرداخت معوقات و بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در پرداخت حق بیمه دولت چند ماهی عقب هستیم که آن را باید به بیمه آتیه سازان حافظ پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که با سخنگوی دولت داشتیم، ایشان در مصاحبه‌ای یادآور شدند بخش عمده‌ای مطالبات فرهنگیان تا قبل از سال 93 پرداخت خواهد شد که البته بیش از نیمی از این مطالبات تا کنون پرداخت شده است.

بطحایی در ادامه تصریح کرد: بخش دیگری از مطالبات مربوط به حق التدریس و حق الزمه امتحانات است که بخشی از آن در هفته گذشته و جاری پرداخت شده و امیدواریم بنا به قولی که سخنگوی دولت داده‌اند، بخش عمده‌ای از این مطالبات هفته آینده پرداخت شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: بیشترین میزان مطالبه فرهنگیان مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشتگی‌ آنان است که رقم آن حدود هزار میلیارد تومان است .
 
بطحایی همچنین گفت : می‌دانید  تمام کارکنان در پایان سال بازنشستگی  پاداششان را دریافت می کنند اما در آموزش و پرورش پاداش پایان خدمت بازنشستگان با کمی تاخیر  پرداخت می‌شود، بنابراین همانند سال‌های گذشته پاداش پایان خدمت بازنشستگان هر سال، اوایل سال‌ آینده مقارن با هفته معلم، پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر عدم پرداخت حق روستایی از سال 85 و حق ازدواج فرزندان فرهنگیان تصریح کرد: حق هزینه فوت و ازدواج فرهنگیان از سال 85 پرداخت نشده و جزو همان مطالبات است اما حجم آن زیاد نیست که امیدواریم به تدریج پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
من معلم بازنشسته هستم خبری از پرداخت پاداش خدمت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام باین هزینه ها و در آمدی که داریم نتونیم نیازهای فزرندان خودرا تامین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
سلام به اطلاع اقای وزیر محترم اموزش و پرورش برسانید چرا پاداش بازنشستگان نود و سه را پرداخت نمی کند اگر بودحه نیست و اعتیار ندارند چرا دم از حل مشکلات فرهنگیان می زنند یه معلم دروغ حرف نمی زنه البته شک دارم ایشان معلم بوده باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ازدروغ گفتن خجالت بکشید !
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۱۲ ۲۴ تير ۱۳۹۴
سلام جناب فاني هفته معلم نطق فرمودين2ماه اينده پاداش بازنشستگان پرداخت ميشودعيدفطررسيدتاكي قول دروغين /صدقه كه نميدين حق مسلم ماچندرغازه رحم كنيدتااستيضاح ن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۳۰ ۰۲ تير ۱۳۹۴
اقای وز یر شما بگویید نوشتن ما فایده ای ندارد
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
اقای وزیرپرداخت پاداش ما بازنشسته هافقط بستگی به تلاش شمادارد وبس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
هفته معلم تمام شد ماه با برکت رمضان آمد دست به جیب شوید آقایان به خدا پاداش ما را بدهید خدا خیر به شما ارزانی کند
Iran (Islamic Republic of)
باز نسشته
۱۴:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
به هر که دوست دارید قسم پاداش فرهنگیان را بدون در نظر گرفتن ماه بازنشستگی پرداخت کنید مجبور به باز نشستگی شدیم به خاطر پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
بعد از 9 ماه پایان خدمت ما را بپردازید به خدا هزار تا گرفتاری داریم نیمه اول ونیمه دوم این چه صیغه ای است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
اقای پاداش ما چی شد
Iran (Islamic Republic of)
م از فومن
۰۲:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
هفته معلم هم تمام شد ولی شما یک چهارم مطالبات پاداش پایان خدمت را پرداخت کردید سه چهارم پاداش باقی است
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته بدبخت فرهنگی
۲۳:۳۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
ای آقا خوشبحال شما که یک چهارم دادن به من یک هشتم پاداشمو دادن!!
Germany
همکار فرهنگی
۱۸:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
چرا پاداش ها را نمیدهید هرچند ماکه با نا رضایتی هر جه تمام بازنشست شدیم چون که با این وضع اقدصادی نورچشمی ها مدیر مادر زاد بودند و مابامزایای کمی بهتر از معلمان بازنشست شدند ما معلمین گچ خوردیم فشار روحی وروانی و...حالا هم که افزایشحقوقی برای معلمین بازنشسته ممنوع شده مثل اینکه شما هم جزو مدیران هستید که به فکر ما نیستید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
هفته معلمم چند روزیه تموم شده و غیر از چند درصد هیچی دیگه پرداخت نکردند و پوله حقی که بابتش سی سال خدمت کردیم باید ماه ها منتظر پرداخت قسطیش باشیم.کاش برای بقیه سازمانها هم 8 ماه طول میکشید روز و ماه قولشون هم که میرسید بهشون اقساطی و درصدی واریز میکردن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام طبق قول مساعد وبرداخت باداش بازنشستگان هنوز برداخت نشده
Iran (Islamic Republic of)
معلم بازنشسته
۱۸:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
چرا پاداش ها را نمیدهید هرچند ماکه با نا رضایتی هر جه تمام بازنشست شدیم چون که با این وضع اقدصادی نورچشمی ها مدیر مادر زاد بودند و مابامزایای کمی بهتر از معلمان بازنشست شدند ما معلمین گچ خوردیم فشار روحی وروانی و...حالا هم که افزایشحقوقی برای معلمین بازنشسته ممنوع شده مثل اینکه شما هم جزو مدیران هستید که به فکر ما نیستید
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۴:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
چرا پاداش را پرداخت نمیکنید ؟ معلم ها کم زحمت نکشیدن تو سرما و گرما تو مریضی سر کلاس حاضر بودند
Iran (Islamic Republic of)
فهمیده
۱۲:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
چرا پاداش بازنشستگی را پرداخت نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۳:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
در مورد مشکلات معلمان فقط حرف زده می شود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
خبر عالی بود
Germany
محمد
۰۹:۴۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
منتظرپرداخت پاداش درهفته معلم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
یه نفر
۱۴:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
سلام
آقا شما که کارتون درسته
جون هرکی دوست دارید پیگیر شهریه دانشگاه آزاد هم باشید لطفا

چرا هیچکس اعتراض نمیکنه؟؟؟!!!
آخرین اخبار