اگر از کمردرد رنج می‌برید از این درمان ها غافل نشوید

کمردرد به طور معمول با مقداری فیزیوتراپی ورزش و تغییر سبک زندگی بهبود می‌یابد.

حمید پدرام، متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: کمر درد را همه افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند و این مسئله در خانم‌ها به دلیل طریقه بد نشستن ، شلی عضلات و بی‌حرکتی آن‌ها بیشتر دیده می‌شود. 

وی افزود: کمر درد به طور معمول با مقداری فیزیوتراپی، ورزش و تغییر سبک زندگی بهبود می‌یابد گاهی نیز کمر درد به دلیل فیزیکی و مکانیکی چون دیسک کمر به وجود‌ می‌آید و این بیماری در بین جوان ها بیشتر به چشم می‌خورد. 

این متخصص ارتوپد ادامه داد: 90 درصد دیسک‌های کمر بدون نیاز به عمل جراحی بهبود می‌یابد. اینگونه افراد هنگام برداشتن وسیله، خمیده شدن وسایل سبک را حمل نمایند. 

پدرام با اشاره به روش های درمان دیسک کمر اظهار داشت: افراد مبتلا به دیسک کمر بر پهلو بخوابند همچنین از تشک مناسب استفاده نمایند و از خوابیدن بر روی تشک های فنری پرهیز نمایند علاوه بر آن مبتلایان به دیسک کمر از رفتن به مسافرت های طولانی خود داری کنند. 

وی تصریح کرد: نشستن های طولانی بیشتر به کمر افراد مبتلا به دیسک در این ناحیه وارد می‌کند به همین دلیل اینگونه افراد از انجام این عمل خودداری نمایند همچنین برای درمان مبتلایان به دیسک کمر می‌توان از روش‌هایی چون فیزیوتراپی لیزر، آب درمانی و یوگا بهره برد. 

این متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: برای درمان دیسک کمر می‌توان از داروهای ضد التهابی استفاده کرد در صورتیکه بیماری فرد بهبود پیدا نکرد،‌تنها می‌توان از روش جراحی به عنوان آخرین راه‌حل استفاده نمود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.