با ورزش کردن ضرر این کار روزانه از بین نمی‌رود

ورزش کردن نمی‌تواند به مقابله با تمام عادات ناسالم سلامتی افراد بویژه کارمندان در طول روز بپردازد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس جدیدترین تحقیقات نشستن به مدت طولانی مدت در محل کار می‌تواند به شدت برای سلامت قلب مضر باشد و البته ورزش در ورزشگاه‌ها نیز نمی‌تواند اثر این نشستن طولانی مدت را بکاهد.

گفتنی است، کارشناسان در دانشکده پزشکی دانشگاه ویسکانسین ایالات متحده با تحقیق بر روی بیش از 2 هزار و 31 فرد بزرگسال با متوسط سن 50 سال دریافته‌اند آسیب‌های ناشی از بی‌تحرکی طولانی مدت اثر مستقیمی با بروز انواع بیماری‌های قلبی دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان اعتقاد دارند نشستن در تمام طول روز بویژه توسط کارمندان می‌تواند افراد را در معرض خطر حمله قلبی و سکته مغزی قرار دهد.

کارشناسان این نتایج را با بررسی میزان رسوبات در عروق خونی بیماران دچار سکته قلبی و اندازه گیری میزان نشستن  آنها در طول روز به دست آورده‌اند.

کارشناسان دریافته‌اند هر یک ساعت نشستن باعث ذخیره رسوبات در عروق به میزان 14 درصد می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند حتی به میزان یک الی دو ساعت کاستن از زمان نشستن در هر روز می‌تواند نقش بسزایی در حفظ سلامت قلب داشته باشد.

علاوه بر ایستادن انجام پیاده روی به میزان حداقل 30 دقیقه در هر روز و انجام کارهای ساده مانند صحبت با تلفن به صورت ایستاده، استفاده از پله به جای آسانسور و نیز استفاده از یک گام شمار برای شمارش میزان گامها در هر روز از جمله اقدامات مفید برای حفظ سلامت بدن است.

کارشناسان اعتقاد دارند تماشای تلویزیون نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل آسیب رسیدن به سلامت بدن، چاقی و بیماری‌های قلبی به دلیل کم تحرکی و نیز مصرف انواع تنقلات است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار