۳۲۰ تروریست داعشی وارد انگلیس شدند

700 انگلیسی تبار افراطی از ملحق شدگان به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در فهرست دستگاه اطلاعاتی انگلیس «ام.آی 6» به عنوان «خطرناک» ثبت شده اند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، منابع انگلیسی خبر داده اند که بیش از 300 تروریست «خطرناک» پس از جنگ در صفوف گروه تروریستی داعش به انگلیس بازگشته اند؛ امری که نگرانی های امنیتی مسئولان انگلیسی را در حالی تشدید کرده است که آمارهای رسمی تعداد انگلیسی تبارهای حاضر در صفوف تروریست های داعش را بیش از دو هزار نفر برآورد می کنند.
 

بنا به گزارش روزنامه دیلی تلگراف انگلستان، بازگشت صدها تروریست فعال در سوریه و عراق که برای داعش جنگیده اند اکنون مقام های انگلیسی را به شدت نگران کرده است و ضریب تهدیدهای امنیتی در این کشور بالا رفته است.

«رابرت میندیک» و «اندرو گیلیان» خبرنگاران این روزنامه که گزارش بازگشت تروریست ها به انگلیس را تهیه کرده اند می نویسند: 700 انگلیسی تبار افراطی از ملحق شدگان به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در فهرست دستگاه اطلاعاتی انگلیس «ام.آی 6» به عنوان «خطرناک» ثبت شده اند.

این روزنامه می افزاید: اکنون 320 تن از این تروریست های خطرناک به انگلیس بازگشته اند و نام آنها با عنوان «اشخاص نگران کننده» به ثبت رسیده است.

این گزارش تصریح می کند: اطلاعات جدید نشان دهنده چالش ها و دشواری هایی است که قرار است دستگاه امنیتی انگلیس را در مقابله با تروریسم و افراط گرایی به خود مشغول کند.

دلهره ها در مقامات انگلیسی بعد از آن شدت گرفت که مشخص شد تروریست سنگدلی که سر قربانیان داعش را در کمال خونسردی از تن جدا می کند موسوم به «جان جهادی» یک انگلیسی است؛ کسی که پیش از این با لهجه لندنی خود اروپایی ها به ویژه مسئولان انگلیسی را به تامل واداشت.

انگلیس در صدر کشورهای اروپایی مخالف اسد و حامی تروریسم براندازانه مخالفان بشار اسد در سوریه بود؛ کشوری که از هیچ کمکی به تروریست های سوریه ای با هدف سرنگون کردن نظام سوریه دریغ نکرد و اکنون خود را در معرض خطر تروریست های دست پروده لندن می بیند.

تزریق تروریست ها به بدنه داعش در سه ماهه میلادی اخیر افزایش نگران کننده ای را نشان می دهد؛ فرانسه در اروپا، تونس در آفریقا و عربستان سعودی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رکورددار صدور تروریسم به عراق و سوریه در قالب اعضای گروه تروریستی داعش هستند؛ گروهی که از حدود 80 کشور، تروریست ها را مانند اسفنجی به خود جذب کرده و به تهدیدی برای امنیت جهان تبدیل شده است.

پیشتر نیز روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف با انتشار مطلبی با اشاره به پیشرفت تدریجی داعش در لیبی نوشت این گروه بر دروازه های اروپا ایستاده است.

نویسنده با اشاره به سر بریدن ۲۱ مسیحی در سواحل مدیترانه توسط داعش، نوشت: هدف از اعدام بیست و یک مسیحی مصری بدست داعش در ساحل مدیترانه در لیبی ابلاغ این پیام روشن به اروپا بود که این گروه در حال توسعه قلمرو جغرافیایی خود است و به نزدیکی غرب رسیده است.

می توان گفت که فرانسه اولین قربانی حمایت غربی ها از تروریسم بود که اوایل دی ماه گذشته هدف زنجیره ای از حملات تروریستی در چند شهر آن از جمله پاریس پایتخت این کشور قرار گرفت.

گفته می شود فرانسه بیشترین سهم را در کشورهای اروپایی از تامین نیروی انسانی تروریست های فعال در سوریه و عراق دارد تروریست هایی که حالا بعد از بازگشت از سوریه و عراق به کابوسی برای مقام های فرانسوی بدل شده اند.

انگلیس نیز در ماه های اخیر رشد فزاینده ای از تروریست های پیوسته به داعش را به خود اختصاص داده است و آمار رسمی اعلامی از سوی مجلس عوام می گوید حدود دو هزار انگلیسی به داعش پیوسته اند.

اواخر سال 2011 در همان ماه های اولیه ناآرامی های سوریه؛ زمانی که هنوز تروریسم عریان کنونی وارد ادبیات پوشش و تحلیل تحولات سوریه نشده بود و رسانه های غربی و عربی از اصطلاح انقلاب برای توصیف رخدادهای سوریه استفاده می کردند، بشار اسد رییس جمهور سوریه هشدار داده بود که تروریسم تزریقی به کشورش دیر یا زود خود را به دروازه های غرب به وی‍ژه اروپا خواهد کوبید.

بشار اسد رییس جمهور سوریه روز 12 تیرماه 1391 در گفتگویی با شبکه راشا تودی روسیه به اروپایی ها درباره تبعات دنباله روی از سیاست های آمریکا و همچنین خطر سرایت ناامنی به کشورهای حامی تروریسم در سوریه هشدار داده بود.

رییس جمهور سوریه در آن مصاحبه تصریح کرد که «کشورهایی که آشوب را در سوریه رواج می دهند از این پدیده رنج خواهند برد.»

وی با اشاره به انقلاب های عربی گفت: برای سران این دولت ها(آشوب سازان) واضح شده است که این بهار عربی نیست بلکه آشوب است و همانگونه که پیشتر گفتم اگر به انتشار ناامنی در سوریه اقدام کنید از آن در رنج خواهید افتاد ...آنها(سران دولت های مذکور) این موضوع را خوب می فهمند.

اواخر سال 2011 در همان ماه های اولیه ناآرامی های سوریه؛ زمانی که هنوز تروریسم عریان کنونی وارد ادبیات پوشش و تحلیل تحولات سوریه نشده بود و رسانه های غربی و عربی از اصطلاح انقلاب برای توصیف رخدادهای سوریه استفاده می کردند، بشار اسد رییس جمهور سوریه هشدار داده بود که تروریسم تزریقی به کشورش دیر یا زود خود را به دروازه های غرب به وی‍ژه اروپا خواهد کوبید.
 
اسد افزود: غرب به جز خشونت از چیز دیگری سخن نمی گوید، آنهم خشونت دولتی. غرب از تروریست ها هیچ سخنی بر زبان نمی آورد. دمشق اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد عناصری از مخالفان در کوزوو روش های مداخله نظامی را آموزش می بینند و برای دخالت ناتو آماده می شوند... ما از صحت این اطلاعات اطمینان داریم.

اکنون ظاهرا قرار است مقام های لندن نشین در همان تله ای بیفتند که پیشتر بر سر راه نظام های سوریه و عراق برای تضعیف اضلاع جبهه مقاومت کار گذاشته بودند. با این حال هنوز مشخص نیست افزایش محسوس تهدیدهای خودساخته برخی کشورهای غربی به تغییر سیاست های آنان در قبال خاورمیانه و به شکل خاص سوریه و عراق و همچنین حمایت از مبارزه واقعی طرف های درگیر در تقابل با تروریسم تکفیری منجر می شود یا خیر؟

منبع جام جم آنلاین
برچسب ها: داعشی ، خاک ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار