خوش و بش عیدانه با مشهدی‌عباسی:

از نوجوان فعال عرصه انتخابات مجلس دوم تا مدیر کلی که وارد خانه ملت شد

فرا رسیدن ایام عید نوروز بهانه‌ای شد تا گفتگویی صمیمانه با "حمیدرضا مشهدی‌عباسی" نماینده مردم دماوند و فیروزکوه داشته باشیم و وی در این گفتگو به مسائلی چون سوابق اجرایی، برخی نکات زندگی خصوصی، حقوق نمایندگی و ... اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، فرا رسیدن ایام عید نوروز و سال نو بهانه‌ای شد تا گفتگویی صمیمانه با "حمیدرضا مشهدی‌عباسی" نماینده مردم دماوند و فیروزکوه داشته باشیم.

وی که به عنوان یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی در مجلس فعالیت می‌کند، بیشترین دغدغه‌اش رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم است. مشهدی‌عباسی سال‌ها سمت‌های مختلفی در حوزه آموزش داشته و از سن 14 سالگی با آغاز انتخابات مجلس دوم وارد فعالیت‌ در ستادهای انتخاباتی شده است.


*باشگاه خبرنگاران: از اینکه وقت گذاشتید تا به سوالات ما پاسخ دهید، سپاسگزارم. لطفا مختصری از زندگی خودتان بگویید؟

مشهدی‌عباسی: 24 بهمن 48 به دنیا آمدم و در سن 27 سالگی ازدواج کردم و اکنون دو پسر دارم که در روزهای 6 و 9  فروردین سال‌های 78 و 83 به دنیا آمدند.

*باشگاه خبرنگاران: اگر اجازه می‌دهید از وضعیت تحصیلیتان بپرسم؟

مشهدی‌عباسی: لیسانس ریاضی هستم و دبیر ریاضی بودم و سپس فوق لیسانسم را در تحقیقات آموزشی گرفتم، همسرم نیز فرهنگی هستند.

*باشگاه خبرنگاران: چه دلیلی موجب شد که وارد عرصه نمایندگی مجلس شوید؟

مشهدی‌عباسی: از زمانی که سوم راهنمایی بودم وارد عرصه سیاسی شدم، در آن سال انتخابات مجلس دوم آغاز شده بود به همین دلیل وارد ستادهای انتخاباتی شدم، بعد از آن در حزب جمهوری اسلامی فعال شدم و در زمان مجلس سوم جبهه بودم.

مجلس چهارم مقارن شد با همکاری بنده با حزب جمهوری اسلامی و در ستادهای انتخاباتی مجلس فعالیت می‌کردم و از زمان مجلس پنجم دیگر به طور مستقیم وارد عرصه سیاسی شدم. سال 73 وارد حزب مؤتلفه شدم اما اولین بار در انتخابات مجلس نهم شرکت کردم که رتبه دوم را کسب کردم که بعد از اعلام تخلف ابطال شد و بنده در انتخابات میان دوره‌ای دوم وارد مجلس نهم شدم.

ررررررررررررر


*باشگاه خبرنگاران: در دور بعدی انتخابات مجلس شرکت خواهید کرد؟

مشهدی‌عباسی: بله انشاء‌الله

*باشگاه خبرنگاران: لطف کنید از سوابق اجرایی‌تان بگویید؟

مشهدی‌عباسی: بنده مدیر دبیرستان امام دماوند، مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان تهران، معاون آموزش نظری و مهارتی استان، معاون آموزشی نوآوری استان، مدیرکل نظری پیش‌دانشگاهی وزارت آموزش و پرورش، معاون ارزیابی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بودم، بعد هم با سمت مدیرکلی در تیر ماه 90 استعفا دادم و وارد عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی شدم.

*باشگاه خبرنگاران: بهترین روز و بهترین حستان از حضور در مجلس چیست؟

مشهدی‌عباسی: روزهایی که احساس می‌کنم قدمی برای مردم برداشته‌ام، به طور مثال مشکل مراجعه کننده‌ای حل شده، حس خوبی دارد و این روزها هم کم نبوده است، مردم از ما به عنوان نمایندگان خانه ملت توقع دارند مشکلاتشان را درک و حل کنیم که البته حق هم دارند زیرا با اینکه کار ما قانون‌گذاری است اما می‌توان با کمک به احداث جاده‌ای، افتتاح پروژه‌ای، درمانگاهی مجهز و رفع مشکلات مردم احساس خوبی به دست آورد.

*باشگاه خبرنگاران: چند خواهر و برادر دارید؟

مشهدی‌عباسی: متأسفانه نه خواهر دارم و نه دختر.

*باشگاه خبرنگاران: به امید خدا بعد از ازدواج پسرانتان، عروس‌ها جای دخترانتان را خواهند گرفت.

مشهدی‌عباسی: پناه بر خدا، مادرمان هم همین حرف را می‌زد (با خنده)، ما 5 برادر هستیم. اولین برادرم رئیس آموزش و پرورش دماوند است، دومین برادرم رئیس اداره تعاون و کار دماوند است که البته از زمان دولت سازندگی تاکنون رئیس این اداره بوده است، برادر سومم کارمند و دیگری هم لیسانس گرفته و هنوز بیکار است.

*باشگاه خبرنگاران:  آیا شما از میزان حقوقی که از مجلس شورای اسلامی دریافت می‌کنید، راضی هستید؟

مشهدی‌عباسی: مجلس مبلغی را به عنوان نمایندگی پرداخت ‌می‌کند و حق‌الزحمه‌ای را هم برای اجاره دفاتر نمایندگان تخصیص می‌دهند، اما حقوقی که اکنون به نمایندگان می‌دهند نسبت به میزان دریافتی یک مدیرکل (زمانی که بنده مدیر کل بودم) خیلی تفاوت ندارد و اگر بر اساس ارزش پولی و تورم محاسبه کنیم این مبلغ نسبت به سال 86 ارزش کمتری دارد زیرا مراجعه‌کنندگان بسیاری با داشتن مشکلات جهیزیه، درمانی و ... به ما مراجعه کرده و توقع کمک دارند، گاهی اوقات آن ها را به سمت خیرین سوق‌ می‌دهیم و گاهی با آنچه در توانمان باشد به آن‌ها کمک می‌کنیم لذا توقعمان این است که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

برداشت من این است که در جمهوری اسلامی ایران باید به سمت تشکیل مجلس سنا پیش برویم و این موضوع در مجالس متفاوت مطرح شده است، امروز مجلس شورای اسلامی طبیعتاً به جز مسائل قانون‌گذاری درگیر مسائل عمرانی، آبادانی و بودجه نیز هست و نمایندگان وقت بسیاری را بر روی این مسئله صرف می‌کنند زیرا در غیر این صورت حوزه انتخابیه‌اش لطمه خواهد خورد، وجود مجلس سنا در کشور می‌تواند در عرصه قانون‌گذاری خدمات بهتری به مردم دهد و منجر به توسعه بهتر کشور شود.

ررررررررررررر


*باشگاه خبرنگاران: چه توصیه‌ای برای نمایندگان دور بعدی مجلس شورای اسلامی دارید؟

مشهدی‌عباسی: توصیه بنده به عنوان یک فرهنگی این است که از هر ابزار و هر حرفی برای ورود به عرصه نمایندگی در خانه ملت استفاده نکنند البته مخاطبانم کاندیداها هستند زیرا الحمدالله نمایندگان مجلس، اغلب افراد متدینی هستند و به این موضوع دقت دارند.

در دو مرحله‌ای که برای ورود به مجلس نهم وارد انتخابات شدم به لطف خدا تلاش کردم از هر ابزاری برای رسیدن به این هدف استفاده نکنم زیرا عقیده‌ام این است که اگر از راه درست و اصولی آن وارد مجلس نشویم، مطمئناً تأثیر درستی هم نخواهیم داشت و خدا توفیق این امر را نخواهد داد. 

*باشگاه خبرنگاران: آیا در ایام عید نوروز قصد سفر دارید؟

مشهدی‌عباسی: هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده زیرا در منزل مریض داریم شاید سفری به اصفهان داشته باشیم.

*باشگاه خبرنگاران: امیدوارم هرچه زودتر بیمارتان شفا پیدا کند، پیام نوروزی شما برای مردم چیست؟

مشهدی‌عباسی: در ابتدا برای مردم آرزوی سلامتی دارم و از خداوند می‌خواهم بر توفیقات مردم و کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران بیافزاید و از ملت عزیزمان می‌خواهم دعایشان در زمان تحویل سال رفع مشکلات و موانع در امر اشتغال و ازدواج جوانان باشد.

"گفتگو از سارا خالقی"

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار