ابراهیم الجعفری خطاب به سعود الفيصل:

ایران در عراق دخالت نکرده، بلکه فقط به عراق کمک کرده است / ایران به عراق نیروی نظامی اعزام نکرد

وزیر امور خارجه عراق در پاسخ به اتهام زنی‌های اخیر وزیر امور خارجه آل سعود علیه ایران تاکید کرد که ایران در عراق دخالت نکرده است بلکه صرفا به عراق کمک کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری روزنامه السفیر، وزیر امور خارجه عراق در پاسخ به اتهام زنی‌های اخیر وزیر امور خارجه آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران در عراق دخالت نکرده است بلکه صرفا به عراق کمک کرده است.
 
" ابراهیم جعفری" شامگاه سه شنبه درباره اتهام‌های اخیر سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جان کری همتای آمریکایی‌اش علیه جمهوری اسلامی که ایران را متهم به "تسلط" بر عراق کرده بود گفت: من نمی‌دانم که منظور سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی از سخنش درباره اینکه ایران به عراق "تسلط" یافته است چیست، اما پیشروی‌های می‌دانی که در تکریت صورت می‌گیرد به دست عراقی‌ها انجام می‌شود و ایرانی‌ها به لحاظ دادن مشورت امنیتی کمک می‌کنند و نیروی نظامی به عراق اعزام نکرده‌اند. 

وی در این خصوص گفت من نمی‌دانم که منظور او [سعود الفیصل] چه چیزی بود، اما تاکید می‌کنم که آنچه در تکریت و مناطق دیگر عراق روی می‌دهد بی‌شک برآیند عملکرد دستان عراقی هاست. البته، بر کسی پوشیده نیست که کشورهای جهان ما را کمک می‌کنند. 

ابراهیم جعفری در قاهره درباره روابط بغداد با ریاض نیز افزود: روابط عراق با عربستان سعودی وارد مرحله راهبردی شده است. روابط دو کشور اکنون مثبت است. ما حتی درباره مشخص کردن مکان ساختمان سفارت عربستان سعودی در بغداد همکاری کرده‌ایم و در این خصوص هیئتی از وزارت امور خارجه عربستان سعودی به عراق آمد. 

وی گفت: عملیات برای آزاد کردن تکریت از دست عناصر داعش گام مهمی در آزاد کردن موصل است و عملیات بعدی به خواست خداوند درباره موصل سرنوشت ساز خواهد بود. 

جعفری تاکید کرد: پیش از تشکیل نیروهای بسیج مردمی، ایران به ما کمک کرد. آن زمان استان‌هایی مانند موصل، الانبار و صلاح الدین به لحاظ امنیتی سقوط می‌کرد. 

ایران نیروی نظامی [به عراق] اعزام نکرد و البته ما نیز قبول نمی‌کنیم و آن را رد می‌کنیم. بنابراین، حضور ایرانی‌ها فقط بعد مشورتی دارد و این چه عیبی دارد؟

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
"...این چه عیبی دارد؟" عیبش اینه که مردم عربستان نباید از خواب بیدار بشن و از انقلاب ایران الگو بگیرند، شما ( عراقی ها) باید حکومت پادشاهی عربستان رو تایید و تمجید کنید (خداییش به بنی امیه گفتن روت سیا)
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
چه عیبی دارد؟
عیبش اینست که هزینه های آل سعود در سوریه و عراق, در حال به فنا رفتن است
آخرین اخبار