اعتراض صدها آمریکایی به قتل یک نوجوان سیاه‌پوست در مدیسون

صدها آمریکایی با تجمع و ورود به ساختمان شورای شهر مدیسون آمریکا نسبت به قتل یک نوجوان سیاه‌پوست توسط یکی از افسران پلیس، فریاد اعتراض سردادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شینهوا نوشت: حدود 300 معترض روز سه‌شنبه با ورود به ساختمان شورای شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین آمریکا، نسبت به قتل یک نوجوان سیاه‌پوست به‌نام تونی رابینسون بر اثر شلیک گلوله توسط یک افسر پلیس اعتراض کردند.

این تظاهرات همچنین به‌منظور اعتراض به بی‌عدالتی نظام‌مند پایدار در مدیسون و رساندن صدای مخالفان نوسازی یک زندان در این شهر برگزار شد.

به‌گفته متیو براونگینگ،‌ یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات "یک زندان جدید بیانگر خشونت دولتی است".

وی افزود که با وجودی که نرخ جرایم بین همه نژادها یکسان است، اما در ناحبه دِین، در شرایطی که تنها 6 درصد ساکنان سیاه‌پوست هستند اما 43 درصد افراد محبوس را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند.

براونگینگ گفت: "آنچه ما می‌بینیم نژادپرستی نیست، بلکه یک نژادپرستی نهادینه شده است که ما باید با آن به مخالفت بپردازیم".

طبق این گزارش، جمعیت معترض ابتدا روبه‌روی ساختمان شورای شهر تجمع کردند و سپس وارد ساختمان شده و شعار "نام او چیست؟ تونی رابینسون" را سر داده و همگی فرم‌های ویژه ایراد سخنرانی در صحن شورای شهر را پر کردند.

یکی از تظاهرکنندگان به‌نام تِری به شینهوا گفت که این حادثه جوانان این منطقه را شدیداً تحت تأثیر قرار داده است.

وی گفت: "من دو فرزند نوجوان دارم و از آنچه روز جمعه رخ داد به‌شدت دچار افسردگی شده‌اند. نهادهای شهری هم تاکنون هیچ امکاناتی در زمینه مشاوره‌درمانی برای آن‌ها فراهم نکرده‌اند".

"مایه تأسف است که باور آن‌ها به سیستم پلیس کاهش یافته است. آن‌ها دیگر از جانب پلیس احساس امنیت نمی‌کنند".

به‌نوشته شینهوا این اعتراض به‌مدت چهار ساعت ادامه داشت و سازمان‌دهندگان آن اعلام کردند که یک برنامه اعتراضی دیگر را تحت عنوان "روز ملی اقدام" برای روز چهارشنبه (امروز) طراحی کرده‌اند.

طبق گفته پلیس، یک جوان 19ساله آمریکایی آفریقایی‌تبار، روز جمعه طی یک تقابل با یک افسر پلیس و بر اثر اصابت گلوله کشته شد. پلیس گفته است که این افسر به‌دنبال دریافت گزارش‌هایی در مورد یک مرد که بین خودروها راه می‌رود و عابران پیاده را کتک می‌زند در صحنه حاضر شده بود.

تنها کمی پس از این حادثه بود که حدود 100 معترض در صحنه حاضر شدند.

این تیراندازی زمانی رخ داد که سلسله خشونت‌های پلیس علیه اقلیت‌ها به شعله‌ور شدن خشم عمومی در سرتاسر این کشور منجر شده است و برای مردم یادآور مرگ آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در فرگوسن و استیشن آیلند است. در تمامی این حوادث، هیئت‌های منصفه عالی ایالتی تصمیم گرفتند که علیه افسران پلیس متهم، اعلام جرم نکنند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، قتل ، سیاهپوست ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار