بازیگر زن رکورد دار اسکار

مریل استریپ سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است. استریپ پس از کاترین هپبورن، به طور مشترک با اینگرید برگمن، جک نیکلسون، والتر برنان و دانیل دی-لوئیس جزو رکوردداران بردن اسکار بازیگری است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ مری لوئیز استریپ  متولد ۲۲ ژوئن ۱۹۴۹ آمریکا بازیگر نامدارِ سینما، تئاتر و تلویزیون اهل کشور آمریکا می‌باشد.

مریل استریپ سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است. استریپ پس از کاترین هپبورن (با چهار اسکار)، مشترکاً با اینگرید برگمن، جک نیکلسون، والتر برنان و دانیل دی-لوئیس (هر کدام با سه جایزه)، جزء رکوردداران بردن اسکار بازیگری است. وی همچنین با 19 نامزدی اسکار (۳ بار برنده شده) و ۲۸ نامزدی گوی زرین (۸ بار برنده شده) از نظر تعداد نامزدی این جایزه‌ها در میان تمام بازیگران دارای رکورد است.

مریل استریپ متولد سال 1949 در سامیت ایالت نیوجرسی میباشد, او ابتدا بخاطر علاقه ای که در دوران کودکی و نوجوانی به خوانندگی در اپرا داشت در این زمینه پا به دنیای هنر گذاشت ولی بعدها در دوران جوانی به بازیگری گرایش پیدا کرد و برای موفقیت در این راه به تحصیل در رشته هنر های نمایشی در کالج هنر ((واسار)) پرداخت و بعد از مدتی هم از دانشگاه ((یل)) در شاخه درام فارغ التحصیل شد,اولین حضور او بر پرده سینما هم برمیگردد به نقش آفرینی در فیلم شاخص و موفق ((جولیا))در کنار بزرگانی چون جیسون روباردز و جین فوندا.فیلم ((شکارچی گوزن)) فیلم بعدی او در کنار ستاره مشهور سینما روبرت دنیرو بود که با اولین نامزدی اسکار زندگی او همراه بود و نامش را پیش از پیش بر سر زبانها انداخت,مریل استریپ از آن روز به بعد بطور کلی 16 بارنامزد دریافت جایزه اسکار شده و دوبار هم در سالهای گذشته این جایزه را برای نقش آفرینی در دو فیلم((کرامر علیه کرامر)) و ((انتخاب صوفی)) بدست آورده است, امسال هم در نقش خانم مارگارت تاچر در فیلم بانوی آهنین خوش درخشیده و هفدهمین نامزدی او در مراسم اسکار 2012 هم به نظر اجتناب ناپذیر می آید, البته او در زمینه تئاتر و تلویزیون هم فعال بوده و با نامزدی در جوایز تونی (تئاتر)و امی(تلویزیون) استعداد همه جانبه خود را در زمینه هنر به رخ کشیده است, در حال حاضر از مریل استریپ به عنوان پر افتخارترین و ارزشمندترین بازیگر زن زنده هالیوود نام میبرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار