عارف در جمع اصلاح‌طلبان:

باید مباحث درون جریانی را مدیریت کرده و به اتحاد برسیم

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر ادامه روش انتخابات 92 در سال آینده از سوی اصلاح‌طلبان گفت: باید گذشت و اجماع را در 300 حوزه انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی گستراند چرا که حضور متکثر کاندیداهای اصلاح طلب در یک حوزه طبیعتا منجر به شکست آنها در انتخابات می شود.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف در جمع فعالان اصلاح‌طلب استان یزد با عقلانی دانستن حمایت از دولت گفت: اگر هم انتقادی به عملکرد دولت وارد است باید آن را به صورت دوستانه و منصفانه مطرح کرد. اگر شرایط امروز کشور را با قبل از خرداد 92 مقایسه کنیم متوجه می‌شویم انتخابات و عملکرد دولت تا چه اندازه فضای کشور را تغییر داده است.

وی در ادامه با تشریح ابعاد اهمیت انتخابات مجلس آینده تاکید کرد: انتخابات 92 فاز اول بازگشت کشور به عقلانیت و تدبیر بود و این راه را در اسفند 94 ادامه خواهیم داد. رقیب در انتخابات 92 حتی احتمال پیروزی جبهه اصلاحات را هم نمی‌داد و به ظن خود می‌خواست آخرین میخ را به تابوت اصلاحات بزند. ولی با اتحاد و همگرایی آنچه که حتی در خوشبینانه ترین حالات هم متصور نبود، برای ما رقم خورد و باید این شرایط را قدردان باشیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از اینکه رقیب با چوب ضدولایت فقیه یا فتنه در صدد خارج کردن اصلاح‌طلبان از عرصه سیاسی کشور بود و هست، گفت: باید مباحث درون جریانی را مدیریت کرده و به اتحاد برسیم تا منافع آن به کشور و مردم برسد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین با اشاره به گفتگوهای ایران و 1+5، دعای خیر مردم را در طول یک سال و نیم گذشته پشتوانه تیم مذاکره کننده دانست و گفت: نامه اخیر سناتورهای کنگره امریکا نشان از قدرت جمهوری اسلامی دارد.امروز ایران در خاورمیانه ثبات دارد و مسائل کشور عراق و پیشروی داعش را کنترل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید درجایگاه خودش قرار بگیرد و واقعا در راس امور باشد و افراد متخصص در آن حضور داشته باشد.

عارف با تاکید بر ضرورت حضور موثر زنان و جوانان در مجلس آینده گفت: گفتمان اصلاحات گفتمان خرد جمعی است و به فرد اصالت داده نمی‌شود. گفتمان اصلاحات، گفتمان انقلاب است و بر این باوریم که انقلاب می‌ماند، از این رو گفتمان اصلاحات هم خواهد ماند.

وی با تاکید بر ارائه الگوی اجماع کامل بجای اجماع حداکثری گفت: اجماع حداکثری موجب انشقاق می‌شود ولی اجماع کامل از ارائه لیست‌های مختلف جلوگیری می کند. حتی یک جریان ضعیف داخل خانواده اصلاحات نیز نباید در جریان انتخابات 94 احساس جدایی کند.

معاون اول دولت اصلاحات در پایان با اشاره به نقش نسل اولی‌های انقلاب در الگو دهی به نسل سومی‌ها گفت: باید بیش از گذشته نسل سوم را با ارزش‌های انقلاب آشنا کرد چرا که در این خصوص نگرانی وجود دارد.در دهه گذشته به جوانان میدان داده نشد.نمی خواهیم جوانان، پوسترچسبان سیاسیون باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار