دستگاه الکترونیکی برای درمان پارکینسون

براساس یافته‌های دانشمندان سوئدی، دستگاهی پوشیدنی که باعث تحریک حس تعادل با الکتریسیته می‌شود، ایجاد شده که می‌تواند به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان دستگاهی در سایز جیبی و قابل حمل ساختند که برای بهبود زندگی مبتلایان به پارکینسون توسعه پیدا کرده است.

پروفسور Bergquist مدیر این مطالعه بیان می‌کند این دستگاه ساده مشابه دستگاهی است که برای تسکین درد استفاده می‌شود، دستگاه TENS(تحریک الکتریکی عصب از راه پوست) این دستگاه با ایجاد تحریک از طریق پچ‌هایی که به سر بیمار در پشت گوش وصل شده است، عمل می‌کند.

بیماری پارکینسون با کاهش سطح هورمون دوپامین در مغز ایجاد می‌شود، دوپامین یک انتقال دهنده عصبی که بین مناطق مختلف مغز ارتباط برقرار می‌کند.

تقریبا تمام بیماران مبتلا به پارکینسون با داروی Levedapa مداوا می‌شوند- دارویی که باعث تحریک تولید دوپامین در مغز می‌شود.

مصرف Levedapa خوراکی می‌تواند باعث کاهش بیماری و کاهش حرکات غیر ارادی در بیماران شود.

Bergquist امیدوار است این وسیله برای بیمارانی که دارویی Levedapa مصرف می‌کنند، مفید باشد و سطح ساده شیمیایی دوپامین که کافی نیست، افزایش یابد.

وی همچنین روی این تئوری که بیماری‌های دیگر ناشی از دوپامین مانند ADHD(اختلال پیش فعالی و نقض توجه) نیز با این روش درمانی بهبود یابند، تمرکز کرده‌اند.

این پروژه هم اکنون در یک مطالعه طولانی مدت، برای بیمارانی که در خانه تحت مداوا هستند، مورد بررسی است. در صورتی که این برنامه به نتیجه برسد، در طی پنج سال آینده این دستگاه در سطح عمومی‌تر توسعه یافته و استفاده خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار