مهم‌ترين عناوین خبری حوزه دفاعی- امنیتی در تیر 93

از نجات نفتکش ایرانی از حمله 8 فروندی قایق دزدان دریایی تا انجام سومین مانور پدافند پرتوی در بوشهر

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در تیرماه 1393، مهم‌ترین اخبار به انجام سومین مانور پدافند پرتوی در بوشهر و ساخت جدیدترین دستگا‌ه‌های رفع آلودگی و پایش هوایی مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در تیر ماه سال 1393 به شرح ذیل است:

سردار جزایری گفت: ما مردم منطقه باید دقت لازم را داشته باشیم؛ شناخت تحرکات آمریکا، ابر سرمایه داری جهانی و صهیونیزم بین الملل فوق العاده مهم است و ما باید درک روشنی از ریشه ها و علل اصلی این گونه تحرکات را داشته باشیم، و به خوبی بفهمیم که گروه‌های تروریستی تکفیری بعثی شبیه داعش، و امثال آن‌ها از کجا آمده اند  و این پدیده‌ها چگونه و با چه پشتوانه‌ای و چه منابعی و حمایت چه کشورهایی در منطقه شکل گرفته‌اند، و آبشخور کشورهای حامی گروه های تروریستی در منطقه کجا است؟
از



8 فروند قایق مسلح دزدان دریایی، یک فروند نفتکش کشورمان را در دریای سرخ مورد هجوم قرار دادند که با حضور به موقع ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند. 
 
بنابراین گزارش، ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش و تکاوران این نیرو با اجرای آتش پرحجم مانع از تعرض دزدان دریایی به نفتکش ایرانی شده و دزدان دریایی را متواری کردند.
از


انجام سومین مانور پدافند پرتوی در بوشهر/ ساخت جدیدترین دستگا‌ه‌های رفع آلودگی و پایش هوایی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تجهیزات جدیدی در حوزه پدافند پرتوی از جمله اورژانس هسته‌ای، دستگاه‌های جدید رفع آلودگی و پایش هوایی ساخته و آماده‌، در این رزمایش تست و کنترل شد، که موفقیت‌آمیز بود و خوشبختانه به‌تمامی اهداف از پیش تعیین گردیده رسیدیم.
از

جلیلی گفت: دشمنان برای این که مانع از قدرت و استعداد انقلاب اسلامی که در منطقه مقاومت و پیشرفت ایجاد می کند و هدف خود را آمریکا و رژیم صهیونیستی می داند این مزدوران را به راه انداخته اند؛لذا این جنگ چند تروریست نیست،بلکه جنگ نیابتی عده ای مزدور به نیابت از اربابان خودشان است.
از

نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" اظهار داشت: هیچ گاه فراموش نکرده‌ام آن درد و رنجی را که وقتی شهید "ج-خ" را به شهادت رساندند جناق شکم او را پاره کردند و پرچم عراق را در داخل آن کوبیدند و من همه دار و ندارم که یک انگشتر بود به آن افسر گماشته رشوه دادم که این پرچم را از درون شکم شهید "ج-خ" بیرون بکشم و کلا این دومین خلاف زندگی من بود و اولین خلاف بزرگ من هم جعل شناسنامه‌ام بود تا به جبهه بروم! و به این خاطر اسم این شهید را کامل نگفتم چون می‌دانم مادر او بیمار است و اگر بفهمد حتما دق خواهد کرد.

دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز با اشاره به اینکه این نیرو تفاوت عمده‌ای با سایر ارگان‌ها دارد، گفت: نیروی دریایی برای آبادسازی ملی و ایجاد کار و استقرار جمعیت در سواحل مکران و همچنین حضور و تامین امنیت اقتصادی و تجاری در دریاهای آزاد، نیاز به تجهیزات زیادی دارد و باید حمایت شود.
از 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مرزهای ایران امن است و هیچ دشمنی حتی آمریکا جرأت تعرض به آن را ندارد، عنوان کرد: آمریکایی‌ها به بهانه ۱۱سپتامبر به کشورهای افغانستان و سپس عراق حمله کردند و با محاصره کردن کشورمان قصد داشتند تا به ایران نیز تعدی کنند، اما وقتی آمادگی ۱۰۰ درصدی مردم و نیروهای مسلح کشورمان را در پشتیبانی از ولی فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دیدند، از فکر حمله به کشورمان پشیمان شدند.
از

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره جنایت های اخیر صهیونیست ها در فلسطین و غزه گفت: صهیونیست ها با توجه به غائله ای که در منطقه وجود دارد از این فرصت استفاده کرده اند و می خواهند به متامع خود دست پیدا کنند و می خواهند دست اندازی هایی که به مناطق اشغالی داشتند را توسعه دهند اما این حرکت هم راه به جایی نخواهد برد. 
  
وی خاطرنشان کرد: ان شالله انتفاضه با استحکام و مدیریت رهبران خود به مسیر خود ادامه می دهد و بار دیگر مانند جنگ های 22 روزه و 33 روزه صهیونیست ها ناکام خواهند ماند.
از


رئیس ستاد انتفاضه و قدس اظهار داشت: صهیونیست‌ها از نفوذ حماس در بین مردم و تشکیل دولت وفاق ملی وحشت زیادی دارند و می‌دانند که با نزدیکی بین حماس و فتح تفکر مقاومت بر تفکر سازش پیروز می‌شود و قطعا تفکر مقاومت است که می‌تواند برکل افکار عمومی فلسطینی‌هاغالب شود و به یقین فلسطینی‌ها به طور یکپارچه خط  مقاومت را دنبال می‌کنند و مردم خط سازش را به دلیل عدم دستیابی به کوچکترین دستاوردی در طول سالهای گذشته کنار خواهند گذاشت.
از

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: علاوه بر این مأموریت در فرصت‌های وجود داشته ما این ناوگروه را به مأموریت‌های دیگری نیز اعزام کرده‌ایم. دو مأموریت به این ناوگروه داده‌ایم که با عبور از خط استوا به سمت اقیانوس هند جنوبی برود و چند روزی در بندر دارالسلام کشور تانزانیا حضورداشته باشد و با ارسال پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی به تحکیم روابط صلح و دوستی دو کشور و کشورهای منطقه تحکیم ببخشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار