نعمت‌زاده در قصرشیرین مطرح کرد

تامین بخشی از اعتبار ارائه تسهیلات و مشوق‌های سرمایه‌گذاری از محل یارانه‌ها

وزير صنعت، معدن و تجارت در قصر شيرن، ايجاد صنايع در مناطق مرزی را از سياست‌های دولت يازدهم اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نعمت زاده پيش از ظهر امروز پس از بازديد از مرز پرويزخان شهرستان قصرشيرين در جمع مديران اجرايي دستگاههاي استان کرمانشاه گفت: در صورت تحقق اين مهم، علاوه بر افزايش روند صادرات، معضل بيکاري در مناطق مرزي کشور رفع مي شود.

وي بر لزوم تهيه و تدوين نظام نامه تجاري با هدف ارائه آموزش هاي علمي و تخصصي به تجار و بازرگانان تاکيد و تصريح کرد: در صورت اجرايي شدن اين امر، بسياري از مشکلات فراروي تجار و بازرگانان در بخش هاي مختلف، برطرف مي شود.

نعمت زاده گفت: مشوق هاي سرمايه گذاري بخش خصوصي عامل مهمي در بحث ايجاد و احداث صنايع به ويژه در مناطق مرزي است و در نظر داريم ؛ بخشي از اعتبار لازم براي ارائه تسهيلات و يا مشوق هاي سرمايه گذاري را از محل يارانه ها  تامين کنيم.

وي با اعلام اينکه سياستهاي دولت بر اين است که استانداران در مرزهاي شرقي و غربي نماينده تام الاختيار دولت باشند و مشکلات و موانع فراروي صنعت و معدن را با تصميم گيريهاي خود رفع کنند به طرح تصويب قصرشيرين به منطقه آزاد تجاري اشاره کرد و گفت: سياست بر اين است تا مناطق آزاد در مرزهاي آبي کشور ايجاد شود اما با توجه به ظرفيت بالاي اين شهرستان مرزي و وجود مرزهاي خسروي و پرويزخان اميدواريم با استفاده از اين ظرفيت‌ها منطقه قصرشيرين را به منطقه آزاد تجاري تبديل کنيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت، عراق را بازار بسيار مناسبي براي صادرات کالاهاي ايراني دانست  و اظهار اميدواري کرد؛ از تمام ظرفيت هاي موجود در شهرستان مرزي قصرشيرين براي صادرات به کشور عراق  به شکل مطلوب استفاده شود.

شهرستان مرزي قصرشيرين در غرب استان کرمانشاه 186 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق و دو مرز رسمي پرويزخان و خسروي دارد که بيش از 51 درصد مبادلات اقتصادي، تجاري و صادرات کالاي کشور، به اقليم کردستان و حکومت مرکزي عراق از اين دو مرز صورت مي گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار