بازخوانی/ حاشیه های چهارمین سفر کاروان دولت تدبیر و امید/10

ازدحام ایلامی ها خودروی حامل رییس جمهور را متوقف کرد/ توسعه هدف اصلی سفر روحانی به این استان

ازدحام مردم ایلام به حدی بود که در طول مسیر خودرو حامل رییس جمهوری متوقف شد تا به احساسات مردم پاسخ بگوید.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، رئیس‌جمهور در بدو ورود به فرودگاه ایلام، مورد استقبال مقامات این استان از جمله محمدرضا مروارید استاندار ایلام و حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی‌فقیه در این استان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در مسیر حرکت رئیس‌جمهور بنرهایی با مضامین "صلی علی محمد یاور احمد آمد"، "تدبیر + امید = مساوی ایران همیشه سربلند"، "رئیس‌جمهور محبوب خوش هاتی" و "مقدم روحانی به شهر سربلندی را گرامی می‌داریم" نصب شده بود.

مردم کردزبان ایلام سوار بر اسب یا پیاده با پوشیدن لباس‌های محلی به استقبال رئیس‌جمهور آمده بودند و در مسیر حرکت خود گوسفند قربانی کردند.

همچنین عده زیادی از ساعاتی قبل در ورزشگاه تختی برای شنیدن سخنان روحانی حضور یافته بودند و رئیس‌جمهور در پاسخ به ابراز احساسات مردم ایلام گفت: دولت خدمتگذار با برنامه و اجرای برنامه ان‌شاءالله به محبت شما پاسخ مناسب خواهد داد و در طول خدمتش طرح‌ها و برنامه‌های آبادانی این استان را از یاد نخواهد برد.

ازدحام ایلامی ها برای دیدار با رییس جمهوری

ازدحام ایلامی ها برای استقبال از ˈحسن روحانیˈ در بدو ورود به این شهر به حدی بود که باعث توقف خودرو حامل رییس جمهوری شد.

مردم شهر ایلام با در دست گرفتن عکس و پوستر  حسن روحانی به رییس جمهوری خوش آمد می گویند و مسیر اصلی فرودگاه منتهی به ورزشگاه تختی محل سخنرانی رییس جمهوری با استقبال گرم شهروندان مواجه شده است.

ازدحام مردم به حدی است که در طول مسیر خودرو حامل رییس جمهوری متوقف شد تا به احساسات مردم پاسخ بگوید.

دیدار با منتخبان، شرکت در همایش توسعه و سرمایه گذاری و نشست شورای اداری ایلام از برنامه های سفر  روحانی به ایلام است، این استان با گستره 20 هزار کیلومتر مربع و 565 هزار نفر جمعیت در باختری ترین نقطه کشور قرار دارد.

مردم ایلام از زمان آغاز زمزمه های سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به استان در اسفندماه سال 92 خود را برای پذیرایی و استقبال از  روحانی آماده کرده بودند.

ایلامی ها بی صبرانه و امیدورانه به انتظار نشسته اند تا با حضور رییس جمهوری و تدبیر دولت گره های کور مشکلات دیارشان باز و ظرفیت ها و فرصت های توسعه ای استان شکوفا شود.

مسیر ما با دنیا مسیر تعامل و دوستی است

رئیس جمهور گفت: مسیر ما با دنیا در راه تعامل و دوستی و در چارچوب عزت و مصلحت کشورمان است.

روحانی در اولین سخنرانی خود در جمع مردم ایلام در ورزشگاه تختی ایلام با تشکر از حضور ایلامی‌ها در مراسم استقبال و سخنرانی خود گفت: این حضور شما نشان دهنده تعهد مردم به این سرزمین است.

وی ادامه داد: ایلام به عنوان سرزمین قهرمانان تاریخ گذشته و امروز سرزمینی که دارای تمدن چند هزار ساله است شناخته می‌شود این سرزمین همواره سرزمین مرزبانان و مزرداران غرب ایران عزیزمان بوده است.

روحانی اظهار کرد: مردم سرافراز ایلام در طول دوران دفاع مقدس به عنوان پیشگامان و پیشتازان جبهه از شرف و استقلال کشور عزیزمان حمایت می‌کردند. من در طول هشت سال دفاع مقدس بارها به ایلام عزیز آمدم و شاهد بودم که چگونه شما قهرمانان در کنار علما، بزرگان، عشایر، حیدری‌ها و مرواریدها جنگیدید و از شرف و عزت این سرزمین دفاع کردید.

رئیس جمهور افزود: همه شما عشایر، لر، لک، عرب و اقوام مختلف دست به دست هم دادید و از ایران عزیز دفاع کردید و امروز برای آبادانی این سرزمین به اینجا آمدم.

وی در ادامه خطاب به مردم ایلام گفت: مردم عزیز، زنان قهرمان و مردان دلاور، امروز ایلام شاهد حضور 24 خرداد سال گذشته است، شما سال گذشته برای اجرای تدبیر مقام معظم رهبری و به منظور سربلندی ایرانی عزیز اعتنایی به تبلیغات مسموم دشمنان نکردید و پای صندوق آراء رفته و حماسه سیاسی بزرگ را آفریدید.

روحانی با اشاره به گسترش روابط خارجی ایران با سایر کشورها گفت: همه پیروزی‌ها و موفقیت‌های امروز ما به دلیل حضور و مقاومت شما مردم است. ایران امروز در جهبه خارجی موفق‌تر و سربلندتر از همیشه است و روابط‌ ما با دنیا به ویژه با همسایگان بهتر از همیشه است.

وی ادامه داد: با عراق کشور همسایه، دوست و برادرمان روابط مان روز به روز نزدیک‌تر و صمیمی‌تر خواهد شد. عراق کشوری است که در کنار ایلام عزیز ما است. همچنین با همه همسایگان روابط‌مان گسترش می‌یابد. علاوه بر این با دنیای غرب و شرق و آنهایی که برابر حقوق ملت ایران، عزت این سرزمین و رشد و شکوفایی ایران سرفرود آوردند، رابطه خواهیم داشت و دستمان را به سوی آنها دراز خواهیم کرد.

رئیس جمهور در جمع مردم ایلام با بیان این‌که با دنیا در چارچوب عزت و مصلحت ایران تعامل و دوستی خواهیم داشت تاکید کرد: همه الطاف شما نسبت به خادم‌تان است و باید بگویم دولت خدمتگزار با برنامه و اجرای برنامه ان‌شاءالله پاسخ مثبت خواهد داد.

دولت تلاش دارد مشکلات آبیاری و کشاورزی ایلام حل و فصل شود

رئیس جمهور گفت: ایران در مسیر پیشرفت و تعالی و توسعه است و این فقط یک ادعا نیست با توکل به خدا روز به روز شاهد خواهیم بود با همت،‌فداکاری و اتحاد شما مردم، ایران آبادتر، سرفرازتر و شکوهمندتر در منطقه و جهان خواهد بود.

وی ادامه داد: در پناه اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه مولایمان امیر المومنین(ع) که ماه رجب به نام اوست و میلادش را ارج می‌نهیم راه توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: ما در مرحله دوم گام بلندی در راه سلامت،‌ بهداشت و درمان مردم کشور برداشته ‌ایم و برداشتن این قدم‌ها را ادامه خواهیم داد، مراکز بهداشتی و درمانی استان ایلام در سال جاری و سال آینده تجهیز خواهد شد و بیمارستان 376 تختخوابی ایلام را تا پایان سال آینده آماده بهره‌برداری می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: تلاش داریم تا مردم با هزینه کمتری به سلامت مورد نظرشان دست یابند.

وی همچنین تصریح کرد: در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به محیط‌زیست رسیدگی خواهد شد ایلام از ریزگردها در رنج است و ما به همراه دولت عراق تلاش داریم تا برای ساماندهی و سالم‌سازی محیط‌ زیست گام‌های لازم را در سال جاری و سال آینده و تا پایان این دولت برداریم. در جلسه اخیر هیات دولت به موضوع جنگل‌های زاگرس و ایلام که عروس زاگرس است، پرداخته شد و اقدامات لازم برای ساماندهی این جنگل‌ها و رفع مشکلاتش در نظر گرفته شده است و عصر امروز چهارشنبه از طرح های بهسازی جنگل در این استان بازدید خواهم کرد.

روحانی تاکید کرد: ما برای احیای جنگل‌های بلوط استان ایلام اقدام می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم زیبای‌های این منطقه که موجب شکوفایی این منطقه و ایران است از دست ما برود. ایلام سرزمین گردشگری برای مردم ایران و نیز مردم کشورهای دیگر است.

رییس جمهور با اشاره به شعارهای که در مسیر خیابان از فروردگاه تا محل سخنرانی وی بر روی پلاکارت‌ها نوشته شده بود و مربوط به وضعیت اشتغال دراستان ایلام بوده است گفت: مردم این استان از نبود اشتغال و بیکاری گله دارند دولت امسال در مرحله اول و راس اقداماتش در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی رونق اقتصادی و اشتغال تلاش خواهد کرد. این تلاش جوانان،‌ دانشجویان،‌ پسران و دخترانو مردان و بانوان این سرزمین را شامل می شود.

روحانی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های که دولت برای استان ایلام در دست دارد، تاکید کرد: در این سفر برای اجرای 44 پروژه که 34 پروژه آن در سال 93 و 10 پروژه دیگر در سال آینده تکمیل می‌شود، برنامه داریم. این پروژه‌ها مربوط به تمامی شهرستان‌های این استان است که از طریق شورای اداری استان اعلام خواهد شد.

وی گفت: امسال و سه سال آینده در دولت تدبیر و امید تلاش ما این است که ایلام به لحاظ مشکلات آبیاری و کشاورزی مشکلات و معضلاتش حل و فصل شود و در اینجا به شما مردم عزیز قول می‌دهم که برای اجرای آبیاری مدرن و طرح اجرای سامانه گرمسیری برای 50 هزار هکتار اراضی استان ایلام مخصوصا در مناطق جنوبی ایران از جمله دشت عباس و دهلران اقدامات لازم طی سه الی چهار سال آینده عملیاتی شود این گام اول برای آبادانی استان ایلام است ودر مرحله دوم صنعتی شدن استان را دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهور ادامه داد: طرح های مهمی برای ساماندهی گاز و پتروشیمی استان ایلام در نظر گرفته شده است، ما تلاش داریم گازهای که در حال حاضر از دست می‌رود جمع‌آوری و تبدیل به طرح‌های پتروشیمی کنیم و در همین راستا عصر امروز چهارشنبه بخشی از پتروشیمی ایلام افتتاح خواهد شد و طرح های دیگر در این زمینه ظرف‌ سال‌ پیش رو در دست اقدام قرار می‌گیرد.

ایلام شاهد پیشرفت و آبادانی با تلاش مردم خواهد بود

رییس جمهور کشورمان در ادامه با بیان‌ این‌که سه سد ایلام در سال 93 و نیمه سال 94 تکمیل خواهد شد، گفت: جاده‌های که در این استان وجود دارد باید بهسازی شود بخصوص گردنه قلاجه که مورد توجه مردم است. ان شالله امسال تا نیمه سال 94 عملیاتی می ‌شود.

جاده عملیاتی صالح‌آباد به مهران تا پایان همین سال و مهران تا مرز ان شالله تا نیمه سال 94 ساخته خواهد شد.سایر طرح‌ها نیز امشب اعلام می‌شود.

وی با اشاره به پلاکاردهای در دست مردم ایلام که بر روی آن خواست‌های خود از رییس جمهور را نوشته بودند، تصریح کرد: همه مواردی که در تابلوهای شما برای ارتقای ایلام مدنظر است در یک طرح کلی در دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بازارچه‌های مرزی استان مورد توجه قرار می‌گیرد به خصوص سه بازارچه مرزی تا بدین شکل وضع تجاری و اشتغال مردم در مسیری قرار گیرد که بیکاری در این استان کاهش یابد.

روحانی با بیان این‌که مهران عزیز مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: ما در دولت برای منطقه آزاد مهران بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد مردم عزیز ایلام طرح‌های تجاری‌، گردشگری و سدهای نامبرده شده، رسیدگی به جنگل‌های این استان و آبیاری مدرن در 50 هزار هکتار از 38هزار هکتار ظرف امسال و‌سالهای آینده مورد توجه قرار می‌گیرد.

رییس جمهور کشورمان اضافه کرد: ایلام شاهد پیشرفت و آبادانی با تلاش مردم خواهد بود و اجرای پروژه‌های عمرانی باعث تحول مثبت خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: همچنین تسهیل رفت و آمد و توسعه با کشور همسایه عراق و مسیر زوار در مسیر مهران مورد توجه قرار گرفته و بدین شکل ما شاهد پیشرفت‌، اشتغال و تجارت برای مردم عزیز،‌غیور و وطن دوست ایلام خواهیم بود تردیدی نداشته باشید که دولت همه توان خود را برای اجرای همه پروژه‌های توسعه و ارتقای بخش‌های مختلف به کار خواهد گرفت.


 از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر، شرکت در مراسم دیدار با علما، نخبگان، ایثارگران ، برگزیدگان و همچنین شرکت در جلسه توسعه سرمایه‌گذاری و شورای اداری استان ایلام است.


جلسه دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان و همزمان، جلسه‌ای با عنوان توسعه سرمایه‌گذاری در ایلام، از دیگر برنامه‌های روحانی بود که به گفته معاون هماهنگی و امور اجرایی نهاد ریاست جمهوری، در صورتی که زمان اجازه دهد رئیس‌جمهور در هر دو جلسه حضور می‌یابد.

در این سفر، تعدادی از اعضای کابینه نیز روحانی را همراهی کردند و برخی از اعضا نیز پیش از روحانی وارد این استان شدند که هرکدام به نمایندگی از دولت و رئیس‌جمهور در مناطق مختلف استان حضور یافتند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور، زنگنه وزیر نفت، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی از جمله افرادی بودند که روحانی را در این سفر همراهی می‌کردند.

طبق اعلام استاندار ایلام، وزیر ورزش و جوانان در شهرستان ایوان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چرداول، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آبدانان، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان در سیروان، وزیر اطلاعات در دهلران، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دره شهر و بدره، وزیر راه و شهرسازی در مهران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ملکشاهی مستقر خواهند شد.

توسعه، هدف اصلی سفر رئیس‌جمهور به ایلام

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر خود به استان ایلام، اهداف این سفر بویژه در زمینه توسعه استان را تشریح کرد.

روحانی گفت: در این سفر علاوه بر اینکه سخنان، مشکلات و مسائل مهم مردم ایلام را از زبان مردم و فرهیختگان این استان خواهیم شنید، در مورد برنامه‌های توسعه‌ای دولت در حوزه‌های کشاورزی و صنعت و طرح‌هایی که در سال 93 و سال‌های بعد از آن به اتمام خواهد رسید، در سخنرانی‌های عمومی و جلسات شورای اداری سخن خواهیم گفت.

وی افزود: خوشحالم که این فرصت بدست آمد تا امروز در میان مردم غیور و سرافراز ایران که در طول تاریخ گذشته همواره مدافع بسیار خوبی از مرزهای این سرزمین بوده‌اند حضور یابم، بویژه اینکه این مردم در هشت سال دفاع مقدس به عنوان دلاورانی حضور داشتند که یک لحظه این سرزمین را ترک نکردند و در برابر تهاجمات دشمنان این آب و خاک مقاومت کردند و دشمنان را وادار به عقب‌نشینی و شکست کردند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر منشاء و سرآغاز خیر برای توسعه استان ایلام باشد و مردم این استان شاهد تحولات مثبت در زمینه‌های مختلف و بهبود زندگی خود باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفر ، روحانی ، استانی ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار