بازخوانی/ چهارمین سفر کاروان دولت تدبیر و امید/9

ایلام از خطر ریزگردها نجان خواهد یافت/ اجرایی شدن 44 طرح توسعه ای در ایلام تا نیمه نخست سال 94

رئیس جمهور با بیان اینکه 44 طرح تا امسال و در نیمه نخست سال 94 اجرایی می‌شود، گفت: بدون شک به دنبال اجرا شدن این طرح‌ها شاهد رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی و نیز رفع معضلات آب در این استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، چهارمین سفر رئیس جمهور کشورمان این بار در روز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 93 شکل گرفت و روحانی به همراه چند وزیر و معاون وارد استان ایلام شد.

رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان ایلام از طرح جامع مدیریت پیشگیری و مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط و مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت (سامد) در استان بازدید و با حضور در مجتمع پتروشیمی ایلام، فاز نخست این مجتمع را افتتاح کرد.

روحانی در این سفر در جمع مردم ایلام اظهارداشت: ما در مرحله دوم یارانه به محیط زیست رسیدگی خواهیم کرد و ایلام که از ریزگردها در رنج است با تلاش ما در این استان و با کمکی که از سوی دولت عراق صورت می‌گیرد نجات خواهد یافت و در این راه قدم‌های لازم را امسال و سال آینده و تا پایان عمر دولت برمی‌داریم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: به جنگل‌های زاگرس و ایلامی که معروف به «عروس زاگرس» است و مشکلاتی که برای آنها پیش آمده رسیدگی خواهیم کرد.

وی  افزود: قدم مهمی در توسعه کشاورزی استان ایلام با اجرای سیستم مدرن آبیاری در 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام برداشته می شود که از این رقم، 50 هزار هکتار مربوط به استان عزیز ایلام است.

رئیس جمهور افزود: سامانه گرمسیری نیز دیگر طرح ما برای این استان بوده که بر این اساس 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم آبیاری مدرن قرار می گیرد و در 3 سال اجرایی و به مرحله بهره برداری می‌رسد؛ به منظور تکمیل این سامانه گرمسیری نیازمند به انجام فعالیت‌ها در 4 سال کاری هستیم که اگر این مراحل تکمیل شود در بخش کشاورزی یک تحول چشمگیر به وجود می‌آید.

 
فازهای بعدی پتروشیمی ایلام تا 2 سال آینده افتتاح می شود

وی تصریح کرد: دیگر حوزه ای که در استان ایلام مورد توجه بوده صنعتی شدن این استان است، جای امیدواری است که امروز طرح پتروشیمی ایلام افتتاح شد و انشاءالله فازهای بعدی این طرح تا دو سال آینده نیز افتتاح می‌شود.

حجت الاسلام روحانی گفت: این طرح‌ها شامل صنایع پایین دستی پتروشیمی است که زمینه‌های اشتغال را فراهم می‌کند، در رابطه با طرح بزرگ پتروشیمی در شهرستان دهلران نیز باید اعلام کنیم که تا 4 سال آینده تکمیل می‌شود. باید این نوید را به مردم عزیز ایلام بدهیم که این استان در سال‌های آینده شاهد رشد، توسعه، پیشرفت و تحول چشمگیری در همه زمینه‌ها خواهد بود.

اجرایی شدن 44 طرح توسعه ای در ایلام تا نیمه نخست سال 94

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با توجه به بررسی‌هایی که ما انجام داده‌ایم معضل مهم در ایلام "بیکاری" است، خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به استان ایلام همانگونه که در جلسه شورای اداری اعلام شد 44 طرح تا امسال و نیز در نیمه نخست سال 94 اجرایی می‌شود، بدون شک به دنبال اجرا شدن این طرح‌ها شاهد رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی و نیز رفع معضلات آب در استان ایلام خواهیم بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید تاکید داشت که این طرح‌ها نهایتا باید تا 6 ماهه دوم سال آینده مصوب شود، امیدوارم این سفر سبب خیر و برکت برای استان ایلام باشد.

وی با بیان اینکه ما درخواست‌های مردم ایلام که از سوی استاندار این استان مطرح شد را مورد بررسی قرار می‌دهیم چراکه هیچ‌گونه تصمیمی در رابطه با انجام طرح‌ها بدون برنامه‌ریزی انجام و اجرا نمی‌شود، افزود: در رابطه با تبدیل مهران به منطقه ویژه و حتی تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری ما نظر مثبتی داریم که امید می‌رود با بررسی‌هایی که انجام خواهد شد این مهم نیز تحقق پیدا کند.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر بخواهیم کاری پیش برود باید حضور مردم را در کنار خود داشته باشیم چرا که بدون حضور و تلاش مردم دولت که تنها زمینه‌ها را فراهم می‌کند کاری از پیش نمی‌برد. مردم باید در برنامه‌ریزی به دولت کمک کنند. بسیاری از تصمیماتی که انجام می‌گیرد نیازمند نظرهای نخبگان، فرهیختگان و صاحبنظران تواناست.

 وی افزود: کارآفرینان باید حضور خود را در عرصه‌ها نشان دهند و بخش دولتی و خصوصی هیچ تفاوتی ندارد. مهم این است که مردم حضور خود را اثبات کنند چرا که با حضور مردم زمینه‌های توسعه‌ای مانند صنعت، گردشگری، راه، کشاورزی و خاک به مرحله تحقق یافتگی می‌رسد.

روحانی با بیان اینکه در مورد مسئله ایجاد راه‌آهن و ارتقاء سطح اداری بخش‌های مختلف کشور دولت در فکر اجرای یک طرح جامع است گفت: تاکنون در هیچ استانی ما قولی در رابطه با ارتقای بخش ها نداده‌ایم. در بخش راه‌آهن به فکر سرمایه‌گذاری کلان برای ایجاد شبکه ریلی در کشور هستیم که با اجرای طرحی جامع در ستاد هماهنگی اقتصادی در این رابطه بحث و بررسی می‌شود.

وی در پایان آخرین برنامه خود در استان ایلام از زحمات و پیگیری‌های آیت‌الله محمدنقی لطفی نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفر ، استانی ، روحانی ، ایلام ، مصوبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار