قاضی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

واردات بی‌رویه خودروهای لوکس «ضربه‌‌ سنگین» به اقتصاد کشور است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس واردات بی رویه خودروهای لوکس را «ضربه سنگین» به اقتصاد کشور قلمداد کرد.

واردات بی‌رویه خودروهای لوکس «ضربه‌‌ سنگین» به اقتصاد کشور استنادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، واردات بی‌رویه خودروهای لوکس را  ضربه‌‌ای سنگین به اقتصاد کشور  دانست.

وی افزود: جلوگیری از واردات بی رویه خودروهای لوکس امری ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع  و معادن مجلس تصریح کرد: به حساب می‌آید که در نهایت ایران را به انبار ماشین‌های خارجی تبدیل خواهد کرد علاوه بر این در تامین قطعات این خودرو با مشکل روبرو هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: نظارت بر روی واردات خودرو از سوی وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت گمرک نیروی انتظامی صورت می‌گیرد که می‌توانند با ورود خودرو سواری بالای 2500 سی سی مخالفت و پیگیری کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به کیفیت خودروهای وارداتی گفت: بخش قابل توجهی از واردات به خودروهای لوکس تعلق می‌گیرد اما در این میان خودروهایی با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد نیز دیده می‌شود که این خودروها در کشورهای مبدا نیز استفاده نمی‌شود.

نادر قاضی‌پور در پایان خاطر نشان کرد: کشور ما با دارا بودن متخصصین توانمند توان ساخت خودرو و قطعات با کیفیت بهتر را دارد ولی به دلیل افزایش قیمت تمام شده به واردات روی آورده اند.

پیشتر وزیر صنعت معدن و تجارت در صحن علنی مجلس با بیان این که به اندازه کافی خودروی لوکس در کشور موجود است گفت: بنده تا زمانی که وزیر هستم به اندازه کافی خودروهای لوکس موجود است و اجازه نخواهیم داد وارد شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: خودرو ، لوکس ، واردات ، اقتصاد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار