به راحتی در محل کار خود غذا بخورید بدون اینکه چاق شوید

افراد حداقل یک سوم روز یا نیمی از روز را در محیط کار می‌گذارند و بطور معمول یک وعده غذایی یا میان وعده را در محل کار مصرف می‌کنند، رعایت اصول تغذیه مناسب در محیط کار، با توجه به کم تحرکی در محیط کار، از چاقی و اضافه وزن افراد پشت میز جلوگیری می‌کند.

دکتر زهرا عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای بهبود تغذیه در محیط کار، بهتر است تا حد امکان مصرف قند‌ها و کربوهیدراتهای ساده مثل نانهای سفید، برنج سفید، کاهش یابد چراکه با تحرک ترشح انسولین، ورود گلوکوز به سلول را تسریع کرده و در نهایت کاهش قند خون و عوارض ناشی از آن یعنی خستگی و خوب آلودگی و ایجاد استرس را بدنبال دارد.

وی همچنین گفت: سطح هورمون‌های مولد استرس مانند کورتیزول، مصرف غذاهای چرب و هورمون آدرنالین در اثر مصرف زیاد قند و شکر و کافیئین در خون بالا می‌رود.
همچنین مداومت در مصر کربوهیدراتها نو غلات مانند انواع کیک و کلوچه و بیسکوئیت با توجه به کالری بالایی که دارند، می‌توانند سبب چاقی و اضافه وزن شوند.

عبداللهی، خاطر نشان کرد: استفاده از نانهای سبوسدار مثل سنگک و نان جو به جای نان سفید، مصرف غذاهای آب پز و بخار پز و یا کبابی به جای غذاهای چرب و سرخ شده و مصرف گوشت کم چرب و ماهی و مرغ به جای انواع گوشت قرمز و پر چرب می‌تواند بسیار مناسب باشد. ضمن اینکه می‌توان از دوغ و آب به جای انواع نوشیدنی‌های گاز دار و نوشابه‌ها استفاده کرد و باید توجه داشت مصرف انواع سبزیجات مثل خیار و گوجه فرنگی و کاهو و هویج و... همراه با غذا و یا به عنوان میان وعده بسیار مناسب خواهد بود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار