شیراز؛

گشت و گذار در خرامه فارس

شهرستان خرامه از شهرستانهای تاریخی فارس است که پیشینه آن به 1500 سال پيش بازمی گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت:شهرستان خرامه با وسعتی در حدود هزار و 264 كيلومتر مربع در سال 1389 از شهرستان شيراز جدا شد.

بهادری پور ادامه داد: بنا بر برخي از شواهد و اسناد معتبری که در دست است، پيشينه خرامه به 1500 سال پيش و به سال 500 میلادی باز می گردد و در برخي از مهمترين كتابهاي تاريخي از آن ياد شده است.

وی افزود: شهرستان خرامه از شمال با شهرستان ارسنجان، از شرق با شهرستانهاي نيريز و استهبان، از جنوب شرقي با شهرستان فسا، از جنوب با شهرستان سروستان، از غرب با شهرستان شيراز و از شمال غربي با شهرستان مرودشت در همسايگي است.

شهر خرامه در 75 کیلومتری شرق شیراز قرار گرفته است.

این مسئول گفت: چهارتاقی گبران و كاروانسراي ديودان از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان خرامه است.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد:چهارتاقی گبران يكي از آثار تاريخي برجاي مانده از دوران ساسانيان است و در فاصله 500 متري غرب خرامه جاي گرفته است. این بنا از نظر ساختمان گنبد و كاربندي تا حدودي همانند آتشكده بهرام است.

بهادری پور افزود: كاروانسراي ديودان يكي از بناهاي سلجوقيان است که در نزديكيهاي درياچه بختگان، 15 کیلومتری خرامه و در روستای جهان آباد قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع


برچسب ها: گشت ، گذار ، خرامه ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.