ساداتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نباید به حمایت‌های چین و روسیه در جریان مذاکرات دل بست/ حمایت پوتین از حق هسته‌ای ایران

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مواضع پوتین در مورد دفاع کشورش از حق هسته‌ای ایران، صحبتی سیاسی است، اما غربی‌ها بالاخص اروپایی‌ها و امریکایی‌ها در مقابل این مواضع واکنش نشان دادند.

"سیدجلال ساداتیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با مواضع رئیس جمهور روسیه در مورد حمایت این کشور از حق غنی‌سازی ایران در سال گذشته، اظهار داشت: امروز دیگر مباحث فنی و حقوقی حل شده است، اما مسائل سیاسی در حال حاضر بر مذاکرات سایه افکنده است و دلیل آن فشار صهیونیست‌ها در داخل آمریکاست که توسط لابی‌های قدرت در این کشور اعمال می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: ابعاد پنهان مذاکرات در حال آشکار شدن است و بحث‌های فنی و حقوقی که تاکنون صورت گرفته، اینک هویدا شده است.
 
وی ادامه داد: ایران معتقد است که دولت اوباما که اکثریت خود را در کنگره از دست داده است اگر تحریم‌ها را یکباره برندارد، توافق احتمالی در آینده دچار مشکل خواهد شد.

ساداتیان افزود: لابی‌های صهیونیست آمریکایی‌ها را قانع کرده‌اند که در مقابل ایران احتیاط بیشتری به خرج دهند و معتقدند که ایران هر وقت بخواهد می‌تواند غنی‌سازی خود را افزایش دهد و در آن صورت نمی‌توان کاری انجام داد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اگر غرب قصد دارد مرحله به مرحله عمل کند، ما نیز باید به این صورت جلو برویم یعنی این که هرگاه آن‌ها بخشی از تحریم‌ها را لغو کردند ما نیز به بخشی از توافقات عمل کنیم.
 
وی ادامه داد: مواضع پوتین در مورد دفاع کشورش از حق هسته‌ای ایران، صحبتی سیاسی است، اما غربی‌ها بالاخص اروپایی‌ها و امریکایی‌ها در مقابل این مواضع واکنش نشان دادند.

ساداتیان گفت: چین و روسیه جبهه ایران را تقویت خواهند کرد تا مقابل زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها را بگیرند، اما نباید چندان به این گونه مواضع دل بست و به آن امید داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار