در آخرین جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی مطرح شد

عدم پرداخت تورم از جیب پزشکان با رشد مناسب تعرفه‌ها/ کاهش پرداخت از جیب مردم، مهم‌ترین دغدغه جامعه پزشکی

رئیس کمیسیون تعرفه و بیمه سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه دغدغه جامعه پزشکی کاهش پرداخت از جیب مردم است، گفت: اولین اصلی که امروز تصویب شد و کمیسیون تعرفه نیز به آن تاکید داشت، نزدیک کردن قیمت‌های بخش دولتی به قیمت واقعی بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین بابایی در حاشیه آخرین جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی ابراز داشت: از آنجایی که بیمه‌ها پوشش کافی خدمات را نمی‌دهند و همچنین با تورم موجود در کشور، تصمیم بر آن شد که مانند سال ۹۳، که افزایش قیمت‌ها در بخش دولتی در حوزه‌های هتلینگ و K‌ را شاهد بودیم، در سال آینده نیز بتوانیم درصدی رشد را در بخش دولتی بدون افزایش پرداخت از جیب مردم داشته باشیم. 

 وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم رشد تعرفه‌ها را به صورت مناسب داشته و جامعه پزشکی مجبور به پرداخت هزینه‌های تورم از جیب خود چون سال‌های گذشته نشوند. بنابراین میانگین رشد را در بخش‌های هتلینگ و K با حدود ۱۰ و در حوزه ویزیت‌های سرپایی حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد پیش بینی کردیم. 

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به آخرین جلسه شورای عالی با توضیح اینکه در این جلسه به قوانین روی زمین مانده از سال ۸۴ در زمینه قیمت تمام شده وارزش واقعی خدمات پزشکی که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود، پرداخته شد، اظهار داشت: متاسفانه در پایان هر سال محاسباتی بر اساس تعرفه‌های سال گذشته و نرخ تورم اعلام شده از طرف بانک مرکزی انجام داده و سهمی از آن را جزو رشد با ۴ یا ۵ ماه تاخیر اعلام می‌کردند. 

 وی یادآور شد: در این راستا، امسال بر قانون (بند «ک» اختیارات سازما نظام پزشکی)، تاکید واصرار به مشخص کردن ارزش نسبی خدمات کردیم که با یاری وزارت بهداشت این کار در حوزه‌های تشخیصی و درمانی سال ۹۳ انجام و کتاب ارزش نسبی خدمات از ۱۵ آبان سال ۹۳ اجرایی و ابلاغ شد. 

بابایی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای عالی رشد نسبی را در حوزه‌های خدمات سرپایی در بخش خصوصی مصوب و برای بخش دولتی پیشنهاد دادیم. پیشنهادات ما بر اساس مبانی کار‌شناسی توسط ریاست کل سازمان برای شورای عالی بیمه سلامت خواهد رفت و وظیفه ذاتی این شورا است که هر سال پیش از اتمام سال به تعیین ارزش واقعی خدمات در شورای عالی بیمه سلامت مبادرت ورزد. 

 وی با گلایه از اینکه این کار هر سال با تاخیر صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: در جلسه امروز در حوزه‌های مختلف اعم از ویزیت سرپایی، هتلینگ و ضرایب K در بخش دولتی قوانین مصوب را پیشنهاد داده و در بخش خصوصی هم مصوبه‌ای برای اجرا به ریاست کل سازمان نظام پزشکی ارسال شد و امید است برای اوایل هفته بعد به عنوان پیشنهاد کل سازمان، در شورای عالی بیمه مطرح شود. 

 رئیس کمیسیون تعرفه و بیمه سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: در خصوص مبحث سلامت پیشنهاد می‌کنم افراد کار‌شناس در عرصه‌های سلامت وارد شده و نظرات کار‌شناسی خود را عنوان کنند و همچنین از جامعه پزشکی انتظار می‌رود که نقائص قانون بیمه همگانی را مطرح و اگر اشکالی در مورد کتاب ارزش نسبی وجود دارد را بیان کنند تا در بازنگری‌های تعرفه‌ها در سال‌های آتی مدنظر قرار گیرد و اشکالات آن مرتفع و به این ترتیب هم جامعه پزشکی و هم مردم از آن منتفع شوند. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.