آرزوهای عیدانه مسئولان قضایی برای سال جدید/

حجت‌الاسلام رهبر: کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: تراكم پرونده‏‌های دادگستری یكی از مشكلاتی‏ است كه باعث اطاله دادرسی می‏‌شود و تاثیر منفی بر اجرای عدالت دارد که امیدوارم که با رسیدگی‌های سریع و به موقع دستگاه قضا از حجم این پرونده‌ها کاسته شود.

/////////حجت‌الاسلام «محمدتقی رهبر» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، گفت: امیدوارم قوانین ما در چارچوب موازین اسلامی تدوین شود چرا که اسلام در این جهت بسیار کامل است.

وی ادامه داد: اگر قوانین اسلامی در هر موردی اجرا شود، هم از بسیاری از جرائم پیشگیری شده و هم سبب کاهش اطاله دادرسی خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم تصریح کرد: یكی از مشكلاتی كه همه به وجود آن در سیستم قضایی كشور اذعان دارند، بحث اطاله دادرسی است، تراكم پرونده‏‌های دادگستری یكی از مشكلاتی‏ است كه خود باعث اطاله دادرسی می‏‌شود و تاثیر منفی بر اجرای عدالت دارد که امیدوارم  که با رسیدگی‌های سریع و به موقع دستگاه قضا از حجم این پرونده‌ها کاسته شود.
 
حجت‌الاسلام رهبر در پایان خاطر نشان کرد: قوه قضائیه یکی از ارکان اصلی و مهم نظام سیاسی در کشورهای با حاکمیت دموکراتیک به شمار می‌آید و نقش اصلی را در توسعه حقوق شهروندی و احقاق حقوق فردی و اجتماعی و گسترش عدالت بازی می‌کند بنابراین این دستگاه در حفظ توازن قوا اهمیت اساسی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار