رییس جمهوری در دیدار 'نیکبخت 'دیپلمات آزاده شده ایرانی:

ملت ایران برای دفاع از آرمان‌هایش بهای زیادی پرداخت کرده/ پیگیر و متأثر از موضوع اسارت شما بودم

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ملت ایران برای دفاع از اهداف و آرمان‌های خود همواره بهای زیادی پرداخت کرده است، گفت: ملت ایران، استقلال، آزادی، انقلاب، ایمان و فرهنگ دینی را از یاد نبرده و نخواهد برد و همواره به عهد و پیمانش با نظام اسلامی وفادار بوده‌ است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ملت ایران برای دفاع از اهداف و آرمان‌های خود همواره بهای زیادی پرداخت کرده است، گفت: ملت ایران، استقلال، آزادی، انقلاب، ایمان و فرهنگ دینی را از یاد نبرده و نخواهد برد و همواره به عهد و پیمانش با نظام اسلامی وفادار بوده‌است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار نوراحمد نیک‌بخت دیپلمات آزاد شده ایرانی، ‌گفت: بهای پایبندی به آرمان‌های نظام و انقلاب، گاهی با شهادت، گاهی با جانبازی، گاهی با اسارت و تحمل فشارها و سختی‌ها پرداخت شده است و خداوند، همواره به ملت ایران برای عبور از سختی‌ها کمک کرده است.

رییس جمهوری در این دیدار صمیمی ضمن پرس و جو در خصوص دوران اسارت دیپلمات کشورمان، گفت: آنچه به شما کمک کرد تا در مدت زمان طولانی اسارت روی اصول دینی و مذهبی و ملی خود مقاومت کنید، نصرت خدا و ایمان قوی بود.

روحانی با بیان اینکه خانواده شما نیز در دوران اسارت سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری متحمل شده، اظهار داشت: برای ما این روحیه قوی، ایمان بر آرمان‌ها و ایستادگی در برابر سختی‌ها و مشکلات ارزشمند است و اجر و پاداش شما و خانواده‌تان نزد خداوند محفوظ است.

رییس جمهوری ضمن تشکر از عملکرد وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه و همه دستگاه‌های مرتبط در فراهم کردن شرایط آزادی دیپلمات کشورمان، اظهار داشت: به عنوان رییس‌ جمهوری شخصاً پیگیر و متأثر از موضوع اسارت شما بودم و وقتی شما آزاد و وارد کشور شدید بسیار خوشحال شدم و امیدوارم با همان روحیه به کشور و خانواده وزارت خارجه خدمت کنید.

در این دیدار که دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌ جمهوری، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و دکتر حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری حضور داشتند، نوراحمد نیک‌بخت دیپلمات آزاد شده ایرانی شرحی از نحوه و دوران اسارت و نیز شرایط آزادی خود ارایه کرد. همچنین همسر و فرزندان وی نیز در این دیدار با رییس جمهوری گفت و گو کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، روحانی ، دیپلمات ، یمن ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار