با همکاری تیم جدید حقوقی اداره کل ورزش و جوانان؛

140 هکتار از اراضی نقش جهان بازپس گرفته شد

قریب به 3000 میلیارد ریال از اراضی نقش جهان از زمینخواران باز پس گرفته شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ،  پروژه معارضین نقش جهان سرانجام با تلاش تیم جدید حقوقی اداره کل، حمایت‌های دادگستری استان و سایر نهادهای ذیربط به ویژه دادستان و بازپرس شهرستان برخوار در راستای حفظ حقوق بیت المال به نتیجه رسید و بنا براعلام نماینده حقوقی وزارت ورزش و جوانان اراضی مورد تعارض به ارزش نزدیک به 3000 میلیارد ریال به بیت المال باز گردانده شد.

نماینده ویژه حقوقی وزارت ورزش و جوانان مستقر در این اداره کل در این خصوص گفت: بزرگترین مشکل بوجود آمده در موضوع زمین های نقش جهان که به واقع می توان از آن به عنوان یک غده سرطانی نام برد، تشکیل موسسه فرهنگی – ورزشی نقش جهان بود که افرادی غیر متخصص در این موسسه سنگ بنای موضوع معارضین را کج بنا نهاده و بدون بررسی های کارشناسی در خصوص صحت و سقم مالکیت افراد معارض براین اراضی، اقدام به تحویل زمین های معوض در بهارستان ، شهرمجلسی، خورزوق و ... نموده و یا حتی به برخی از معارضین مبالغی هم پرداخت کردند که این موضوع باعث سوء استفاده زمینخواران قرار گرفته بود.

وی اظهار داشت : پس از این موضوع کارگروه جدید حقوقی در اداره کل ورزش و جوانان اصفهان تشکیل شد و اسناد دعاوی مطرح شده از سوی شمار بسیاری از معارضین زمین های ورزشگاه نقش جهان به دقت مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه این بررسی ها مشخص شد، غالب افراد فاقد اسناد رسمی بوده و شواهد حاکی از تصرف زمینهای دولتی است.

وی افزود: در این خصوص جلسات متعددی با دادگستری و دادستانی شهرستان برخوار پیرامون موضوع تصرف های غیر قانونی و مشاهده رد پای زمینخواران در پروژه ورزشگاه نقش جهان تشکیل شد و حسب دستور رئیس کل دادگستری، موضوع در دستور کار دادستانی شهرستان برخوار و بازپرس شعبه اول به منظور باز پس گیری اراضی دولتی قرار گرفت.

نماینده حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه با حمایت سلطان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان اصفهان و تلاش های پیگیرانه تیم حقوقی تشکیل شده ویژه ی این موضوع ، نهادهای قضایی به خوبی به این مسئله ورود کرده و سرانجام افراد خاطی دستگیر شده و ویروس زمینهای نقش جهان زمینخواران را هم زمینگیر کرد.

وی تصریح کرد: با شکایت از متصرفین اراضی متعلق به دولت و افرادی که به شکلی علیه اداره کل ورزش و جوانان اصفهان سندسازی کرده بودند؛ 15 نفر از افراد خاطی تحت پیگرد قانونی قرار دارند که بر اساس اعلام رئیس کل دادگستری استان ۶ نفر از آن ها بازداشت شده و سپس با قرار وثیقه آزاد شده‌اند و دیگر افراد نیز تحت تعقیب هستند.

نماینده ویژه حقوقی وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: با این اقدام ۱۴۰ هکتار از زمین هایی تصرف شده دولت به ارزش 3000 میلیارد ریال آزاد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت ، ورزش ، اراضی ، نقش جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار