سبحانی نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تاثیر منفی اظهارات یونسی در روابط ایران با همسایگانش / اظهارات اخیر یونسی تعجب برانگیز بود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات اخیر یونسی منطقی نبوده و می‌تواند در روابط ایران با سایر کشورهای همسایه تأثیر منفی بگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و تخت جلگه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد اظهارات اخیر حجت الاسلام و المسلمین یونسی ، دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی واکنش نشان داد.

وی افزود: بیان چنین اظهارنظرهایی از سوی آقای یونسی کار درستی نبوده و همچنین انگشت گذاشتن روی چنین مسائلی نادرست است.

 عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بی شک این گونه اظهارنظرها در روابط ایران با کشورهای همسایه اثر منفی خواهد گذاشت و نباید مطرح شوند،

سبحانی نیا ادامه داد:  آقای یونسی پس از این اظهارات اگر بگوید اطلاعی نسبت به این مسائل نداشته قابل قبول نیست، زیرا وی وزیر اطلاعات بوده و به همه مسائل امنیتی در روابط ایران با سایر کشورها به خوبی اشراف دارد.

نماینده مردم شیراز با بیان این که امروز بیان چنین مسائلی کار منطقی نبوده، تصریح کرد: بیان چنین مسائلی امروز خیلی منطقی نیست و می‌تواند در روابط ایران با سایر کشورهای همسایه تأثیر منفی بگذارد و هر کدام از این کشورها برداشت خود را کنند .

وی تاکید کرد :بنده اظهارات اخیر آقای یونسی را درست نمی‌دانم و تعجب می کنم که ایشان چنین مسائلی را عنوان کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس  در ادامه بیان داشت : فردی که می‌داند سخن گفتن در رابطه با چنین مسائلی تأثیر منفی در روابط میان کشورها می‌گذارد نباید به چنین مسائلی دامن بزند.

سبحانی‌نیا تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران هم این نبوده و ما نسبت به تمامیت ارضی تمامی کشورها احترام قائلیم و با همسایگان خود روابط حسنه داریم.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: تا امروز در همه شرایط در کنار مردم عراق بوده‌ایم و عنوان چنین اظهاراتی تنها بهانه به دست کسانی می‌دهد که به دنبال محدود کردن روابط ایران با کشورهای همسایه هستند.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی روز یکشنبه در همایش هویت ایرانی با عنوان «ایران، نام، مردم و سرزمین» با اشاره به قدرت و نفوذ ایران در منطقه و اینکه «نتانیاهو صریحا به عظمت نفوذ ایران اعتراف کرده و هرچند وی گفته که ایران 4 کشور را بلعیده است» گفت «اما باید بگوییم ایران به 4 کشور کمک کرده است» و با نام بردن از بغداد گفت: عراق نه تنها حوزه تمدنی است بلکه هویت، مرکز و پایتخت‌ ماست که تفکیک جغرافیای ایران و عراق ممکن نیست.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، یونسی ، سبحانی نیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار