بررسی باور نکردنی‌ترین نتایج رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا

با توجه به پیروزی شگفت انگیز 4 بر 3 شالکه در برابر رئال مادرید قصد داریم عجیب‌ترین نتایج تاریخ این رقابت ها را که به طور ناباورانه به دست آمده را بررسی کنیم.


1- به طور حتم عجیب ترین نتیجه تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانمان اروپا به پیروزی 2 بر یک منچستر یونایتد در برابر بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا سال 1999 در استادیوم نیوکمپ برمی‌گردد تا جایی که یاران اوتمار هیتسفلد با گل ماریو باسلی در دقیقه 5 از روی ضربه آزاد پیش افتادند و حتی 2 موقعیت مسلم گلزنی را استفان افنبرگ و لوتار ماتئوس دروازه بانان شیاطین سرخ در دقیقه 90، روی کار تیمی دیوید بکهام و تدی شرینگهام گل تساوی شاگردان سرالکس فرگوسن را وارد دروازه سرخ پوشان آلیانس آریانا کرد. اما این پایان کار نبود و اوله گنار سولشایر با نوک پا در ثانیه های آخر و در عین ناباوری دروازه اولیونر کانی را برای دومین بار باز و دومین قهرمانی تاریخ سرخپوشان اولد ترافورد و عجیب ترین نتیجه تاریخ این رقابت ها را رقم زد.

2- پیروزی 4 بر یک والنسیا در برابر بارسلونا در دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا سال 2000 با درخشش گایز کا مندیه تا و کلودیو لوپز از عجایب نتایج تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان اروپا است.

3- در فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا سال 2005 اتفاق بسیار عجیبی افتاد جایی که آث میلان با 3 گل و با درخشش هرنان کرسپو و فیلیپو اینزاگی در برابر لیورپول طی فقط یک نیمه پیش افتاد، اما به صورت باور نکردنی با درخشش استیون جرارد و رفت و برگشت و بازی در نیمه دوم به تساوی 3-3 کشیده شد تا پس از 120 دقیقه در قربانی پنالتی، این سرخپوشان آنفیلدی باشند که قرمز پوشان میلانی را حیرت‌زده کنند.

4- در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سال 2000 در حالی که لاتزیو با ستاره‌های بزرگی چون شا، ندود، خوآن سپاستین ورون که قهرمان سری A شده بود به مصاف والنسیا ناشناخته در ورزشگاه متسایا رفت، اما با نتیجه 5 بر 2 از خفاش های سیاه اسپانیا شکست را دریافت کرد.

5- در حالی که رئال مادرید با پیروزی دور رفت نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانمان اروپا سال 2003 در برابر موناکو با آرامش به فرانسه سفرد کرد و حتی گل اول بازی دوربرگشت را به ثمر رساند، اما با درخشش فرناندو موریتینس مهاجم سابق خود همین کهکشانی‌ها، این تیم فرانسوی با پیروزی 3 بر یک به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

6- دپوریتیوو لاکرونیا رقابت های گروهی لیگ قهرمانان اروپا سال 2001 در حالی که نیاز به یک پیروزی برابر پاری‌سن ژرمن فرانسه داشت، اما با 3 گل در نیمه اول در ورزشگاه ریازور شکست انگلیسی را در برابر این تیم فرانسوی دریافت کرده بود، با درخشش و ست نزدیک پاندیانی در دقایق آخر، توانست با نتیجه 4 بر 3 به هدف خود برسد و هواداران دیورشو را شگفت زده کند.

7- در حالی که چلسی در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سال 2012 با نتیجه یک بر صفر پیش بود ما در دور برگشت 10 نفره شد و حتی 2 گل در غیاب جان تری عقب افتاد و در ورزشگاه نیوکمپ و در زیر فشار در وقت اضافه نیمه اول با کمک راجرز و در وقت اضافه نیمه دوم با گل فرناندو و تورس نیتجه را مقابل چشمان 90 هزار کاتالانی‌ به تساوی کشاند و به فینال راه یافت.

8- در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانمان اروپا شالکه با نتیجه عجیب 4 بر 3 و با درخشش هونتلار، رئال مادرید را در ورزشگاه سانتیاگو برتابئو شکست داد اما به دلیل باخت 2 بر صفر دور رفت در گلزن کرشن این شگفتی تکمیل نشد.

گزارش از علی جواهرچی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۱:۱۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
عالی
آخرین اخبار