رییس اداره پیوند وزارت بهداشت خبر داد

ایجاد سامانه ثبت اطلاعات متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو

نجفی زاده گفت: سامانه‌ای به منظور ثبت اطلاعات متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو در وزارت بهداشت ایجاد شده است.

دکتر کتایون نجفی زاده رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فرد ممکن است در دوران حیات خود اقدام به گرفتن کارت اهدای عضو کرده باشد، گفت: اما در صورت ایجاد مرگ مغزی در فردی که کارت اهدا پر کرده باشد برای اهدا رضایت خانواده شرط است و تنها داشتن کارت مجوز لازم برای اهدا نیست. 

وی ادامه داد: البته خانواده باید بداند که نظر عزیزشان چه بوده که اکثرا وقتی خانواده‌ها متوجه می‌شوند که خواست عزیزشان چه بوده به خواست او احترام می‌گذارند و اجازه اهدا می‌دهند. 

نجفی زاده تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که همیشه مطرح است این که افرادی که از طریق اینترنت اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت اهدای عضو می‌کنند عنوان می‌کنند که کارت بسیار دیر به دست آنها می رسد و حتی به همت بسیاری از آنها هم نمی‌رسد. 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ما در وزارت بهداشت هم اطلاعات متقاضیان به کارت اهدای عضو را نداریم، تصریح کرد: به این منظور یک سامانه کشوری اهدای عضو در وزارت بهداشت تشکیل شده است که افراد می‌توانند با وارد شدن به این سامانه اطلاعات را در فرم مربوطه پر کنند و بعد از الصاق عکس هم پرینت را گرفته و نزد خود نگه دارند. 

نجفی زاده خاطر نشان کرد: آدرس اینترنتی این سامانه ehda.center است.

 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار