کرمان؛

کرمانی ها اهدای خون را در روزهای پایانی سال از یاد نبرند

مديركل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه وضعيت اهداي خون در استان مناسبت است ولي با افزایش مصرف خون و فرآورده های خونی در بیمارستانها و کاهش میزان مراجعات مردم به مراکز خونگیری در روزهای پایانی سال روبرو هستيم، گفت: شهروندان کرمانی اهدای خون را در روزهای پایانی سال مدنظر داشته باشند.

کرمانی ها اهدای خون را در روزهای پایانی سال از یاد نبرندمحمد رضا مهدیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود: در ايام تعطيلات عيد به جز اول و سيزدهم فروردين در ساير روزها تمام مراكز در سطح استان فعال و آماده دريافت خون سالم اهداكنندگان خون است.


وی با اشاره به افزايش سوانح و حوادث در استان شاهد افزايش مصرف فرآورده هاي خوني نيز در ايام تعطيلات نوروز هستيم خاطرنشان کرد: علاوه بر اينكه هزار و 200 بيمار تالاسمي استان نيز كه از مصرف كنندگان دائمي خون هستند نيز در اين ايام بايد خون آنها توسط انتقال خون استان تامين شود.



مهدیزاده تصریح کرد: خون های اهدایی پس از انجام آزمایشات به صورت خون کامل یا فرآورده های خونی بر حسب نیاز در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان توزیع می شود .



وی یادآورشد: هر فرد بالای 18 سال و بیش از 50 کیلوگرم وزن، در صورت سالم بودن و مصرف نکردن دارو، با همراه داشتن کارت ملی می‌تواند به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه کرده و خون خود را در برای كمك به نيازمندان به اين ماده حياتي اهدا کند.



مهدیزاده با توجه به اينكه نياز به خون و فرآورده هاي خوني در ايام تعطيلات عيد كاهش پيدا نمی کند و از آنجا که تصادفات در این ایام اجتناب ناپذیر است، از هم استانی های خواست در اين ايام نيز مانند ساير ايام سال با اهداي خون سالم خويش، برای تامين خون و فرآورده هاي خوني مورد نياز بيماران را ياري دهند .



مرکز خونگیری شريعتي روبروي مسجد جامع از دوم تا دوازدهم فروردين از ساعت 7:30 صبح لغايت 19:30 و مركز خونگيري 22 بهمن جنب شركت گاز در روزهاي غير تعطيل از ساعت 7:30 لغايت 13:30 آماده خونگيري از مردم عزيز كرمان است.

همچنین پايگاههاي انتقال خون جيرفت ، سيرجان ، بم و رفسنجان از دوم تا دوازدهم فروردين باز بوده و مردم مي توانند براي اهداي خون مراجعه کنند.


انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.