صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران

از رفع تصرف 87 هزار هکتار از اراضی بوشهر تا ضرورت کنترل قیمت‌ها برای سفرهای نوروزی

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های ضرورت کنترل قیمت‌ها برای سفرهای نوروزی و خروج 300 هزار خودرو فرسوده در سال 93 پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه‌ آرمان، وطن امروز، مردم سالاری، خراسان و ایران درصفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون رفع تصرف 87 هزار هکتار از اراضی بوشهر، بی توجهی دولت به مشکلات جوانان در سال 93 و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

روزنامه وطن امروز: پیشرفت تکنولوژی، افزایش جمعیت، نیازهای اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و رفاهی خانواده‌ها به ویژه جوانان، وجود جوانان بیکار از جمله دانشجویان بیکار و بلاتکلیف پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه‌ها، افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و... از مهمترین دغدغه‌های مسئولان در جامعه امروز است. جوانان به عنوان آینده سازان و عاملان پیشرفت جامعه در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند و باید مسئولان به جایگاه آن‌ها توجه خاصی داشته باشند.

اما متاسفانه جوانان در جامعه امروز دارای جایگاه معیشتی مناسبی نیستند، به طوریکه آسیب‌های اجتماعی بسیاری از آن‌ها را تهدید می‌کند.

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بی توجهی دولت به مشکلات جوانان در سال 93 می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، عملکرد یک ساله نهاد‌ها و سازمان‌های گوناگون زیر ذره بین نمایندگان ملت قرار می‌گیرد تا وکلای ملت در نقش نظارتی خود نکات ضعف و قوت برنامه‌های اجرایی یک ساله را نقد و بررسی کنند.

در ادامه نیز موضوع‌های عملکرد یکساله شورای عالی جوانان و وزارت ورزش در حوزه جوانان در سال 93 در مجلس شورای اسلامی، بی توجهی دولت به مشکلات جوانان در سال 93، گره کور مشکلات جوانان، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، افزایش سن ازدواج، ترس جوانان از تشکیل زندگی مشترک به دلیل هزینه‌های بالای زندگی، جوانان سرمایه‌های کشور، جایگاه جوانان در پیشرفت جامعه، جوانان در حاشیه وزارت ورزش، آمار 4 میلیونی جوانان تحصیل کرده مجرد و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های اولویت‌های فرمانده جدید انتظامی، وضعیت داروی قاچاق در بیمارستان‌ها، تسهیلات سربازی برای دانش آموختگان برتر و خودگردان شدن مدارس، می‌پردازد.

روزنامه ایران

*اعتراض به تخریب محیط زیست در شهرهای بزرگ

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع اعتراض به تخریب محیط زیست در شهرهای بزرگ می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ عده‌ای از اعضای تشکل‌های بسیج دانشجویی 15 دانشگاه پس از تجمع در مقابل ساختمان دادستانی در اعتراض به تخریب گسترده باغ‌ها و مقوله‌های تراکم فروشی در شهرهای بزرگ، خواستار رسیدگی به تغییر کاربری محیط زیست در لواسان، سوهانات، تجریش، بوستان مادر پسیان، اطلس پلازا و مشهد مال شدند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های تخریب محیط زیست، تغییر کاربری محیط زیست و اراضی کشاورزی، تغییر کاربری غیر مجاز در ارتفاعات بالای هزار و 800 متر سوهانک تهران، تخریب و تفکیک غیر قانونی باغ حکمت با مساحت 18 هزار متر مربع در حریم رودخانه تامین آب شرب در منطقه لواسان و ... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های ضرورت کنترل قیمت‌ها برای سفرهای نوروزی، رشد 20 درصد مشارکت تهرانی‌ها در انتخابات شورایاری محلات، تعطیلی زود هنگام مدارس تخلف است و پیش بینی ساخت 34 کیلومتر مترو در سال 94، می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری

*تغییر کاربری اراضی از مهمترین دلایل ریزگرد در تهران

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تغییر کاربری اراضی از مهمترین دلایل ریزگرد در تهران می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ منبع ریزگرد‌هایی که وارد هوای تهران می‌شود، ممکن است؛ از خارج کشور باشد و با منابع داخلی آن را ایجاد کرده باشند.

در ادامه نیز موضوع‌های خوستگاه گرد و غبار در شهر تهران، منشا خواستگاه گرد و غبار در شهر تهران از بیابان‌های غرب و جنوب تهران، سرعت باد 40 تا 45 کیلومتر در ساعت و انتقال ریزگرد‌ها در شهر تهران، بارندگی در شهر تهران، خشکسالی‌های طولانی، از بین رفتن پوشش گیاهی، تغییر کاربری اراضی و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های؛ پیش ثبت نام در مدارس غیر قانونی است، معرفی 100 دانشگاه برتر دنیا به دست نخبگان و افزوده شدن 10 میلیون تن به برنامه پزشک خانواده، می‌پردازد.

روزنامه آرمان

*رفع تصرف 87 هزار هکتار از اراضی بوشهر

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تصرف 87 هزار هکتار از اراضی بوشهر می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ در 5 سال گذشته 87 هزار و 723 هکتار از اراضی بوشهر به نفع دولت رفع تصرف شده است. از سال 88 تا 92، 3 هزار و 351 رای در موضوع زمین خواری به نفع دولت و هزار و 343 رای علیه دولت در استان بوشهر صادر شده است. در ادامه نیز موضوع‌های زمین‌های رفع تصرفی اداره کل منابع طبیعی و آب‌خیز داری، منطقه ویژه انرژی پارس شمالی و جنوبی، مدیریت امور اراضی و اداره کل راه‌ و شهرسازی استان بوشهر، لزوم برخورد با متخلفان، سودجویان و زمین خواران و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی خود به موضوع تشکیل کمپین حفاظت از باغات پایتخت، برخورد با سرگردانی در سواحل مازندران، ‌آماده باش آتش نشانی در چهارشنبه آخر سال و قوانین کافی برای برخورد با زمین خواران می‌پردازد.

روزنامه خراسان

*صرفه جویی 10 درصدی خانواده‌ها مشکل تامین آب را حل می‌کند

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع صرفه جویی 10 درصدی خانواده‌ها مشکل تامین آب را حل می‌کند می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ با وجود بارش نزولات آسمانی در روزهای اخیر همچنان در مسیر خشکسالی هستیم. با صرفه جویی 10 درصدی هر خانوار مشکل تامین آب حل خواهد شد.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های وجود خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، بهینه سازی مصرف آب، افتتاح 6 تصفیه خانه و 6 طرح بزرگ زیر بنایی فاضلاب تهران، صرفه جویی 10 درصدی هر خانوار و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های خروج 300 هزار خودروی فرسوده در سال 93، افزایش نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری در نوروز و رونمایی کارت شناسایی شهید همت، می‌پردازد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار