سردار ساجدی‌نیا:

هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری مهمان پلیس می‌شوند/ کشف 36 تن مواد محترقه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 82 سارق از شب گذشته خبر داد و گفت: هنجارشکن‌های چهارشنبه سوری تا آخر تعطیلات عید مهمان پلیس هستند.

هنجار شکنان چهارشنبه سوری مهمان پلیس می‌شوند/ کشف 36 تن مواد محرقهبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح دستگیری سارقان اظهار کرد: از شب گذشته پلیس موفق به دستگیری 82 سارق شده و در طول 45 روز گذشته تا کنون این چهارمین مرحله است که پلیس طرح دستگیری سارقان را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: از 82 سارق دستگیر شده، یک باند سیزده نفره جعل اسناد و مدارک، باند هفت نفره جعل تحت عنوان امور جهت خفت گیری، چهار باند زورگیر و سه باند سرقت منزل و وسایل داخل خودرو منهدم شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه 70 درصد از این دستگیر شدگان دارای سابقه کیفری بوده‌اند، افزود: پلیس طرح‌هایی را در ایام عید جهت تامین امنیت بیشتر شهروندان اجرا می‌کند که استقرار ایستگاه‌های پلیس در قالب چادر‌ها از 28 اسفند شروع شده و تا 14 فروردین ادامه دارد. همچنین پلیس تلاش کرده با افزایش گشت‌ خودرو‌ها و موتور‌سواران، حضور پر رنگ‌تری را داشته باشند.

سردار ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه ممنوعیت اسباب‌کشی در ایام عید همچون سال‌های گذشته به قوت خود باقی است، تاکید کرد: افراد برای اسباب‌کشی در محدوده زمانی اول فروردین تا پایان روز چهاردهم باید از کلانتری مجوز دریافت کنند و در غیر این صورت لوازم به عنوان لوازم سرقتی توقیف می‌شود.

وی در رابطه با چهارشنبه آخر سال و تمهیدات پلیس در این رابطه گفت:‌ پلیس تهران تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ کرده و ممنوعیت اجرای مراسم چهارشنبه سوری در خیابان‌های اصلی به قوت خود با قی است و ماموران پلیس را کسانی که هنجار شکنی کنند و باعث صلب آسایش مردم شوند برخورند می‌کنند همچنین با حکم قضایی، هنجار شکننان تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهند شد و اگر با خودرو برای مردم مزاحمت ایجاد کنند، خودرو نیز توقیف خواهند شد.

*ترخیص خودرو‌های بدون منع قضایی

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: تا روز سه شنبه خودرو‌هایی که منع قضایی نداشته باشند، مالکان آن‌ها می‌توانند به ستاد ترخیص مراجعه کرده و پس از طی روند قانونی، خودروی خود را آزاد کنند.

سردار ساجدی نیا از کشف 36 تن مواد محترقه خبر داد و گفت:‌تا کنون 30 میلیون قطعه مواد محترقه کشف شده که این میزان اکثر از نوع وارداتی و قاچاق هستند.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته نیز ماموران مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف 480 کیلو تریاک و هشیش شدند و از ابتدای سال نیز 15.5 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با تمهدیات پنج شنبه و جمعه آخر سال نیز خاطرنشان کرد: پلیس در معابر به خصوص معابر منتهی به بهشت زهرا مستقر شده و تمام تلاش ما این است که شهروندان به راحتی از سطح خارج شوند. 

وی در پایان از شهروندان خواست که در هفت روز ابتدایی سال جدید که خیابان‌های سطح شهر خلوت است، قوانین را رعایت کرده و با سرعت مجاز رانندگی کنند تا شاهد تصادفات در سطح پایتخت نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار