ساری؛

اجرای طرح آرامش بهاری و یاس نبوی در 249 بقاع متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 249 بقعه متبرکه مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در با موضوع طرح آرامش بهاری و سوگواری نبوی گفت: در طی یک‌سال رسانه‌ها همکاری مناسبی با اوقاف مازندران داشته‌اند و رسانه‌ها نقش بسیار برجسته‌ای در ترویج فرهنگ ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین فرصت برای تقویت بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی و ترویج سنت اصیل اسلامی و خدمت‌رسانی مطلوب برای زائران ایام تعطیلات نوروز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه بقاع متبرکه اصحاب رسانه کمک زیادی کردند و انتقادات سازنده‌ای توسط اصحاب رسانه مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلات نوروزی برای ترویج فرهنگ اسلامی بسیار مهم است و برنامه‌ریزی مناسبی در اوقاف در این ایام در دستور کار قرار گرفت.

علیزاده با اعلام اینکه طرح آرامش بهاری در 249 بقه متبرکه مازندران اجرا می‌شود، افزود: برای اجرای این برنامه‌ها قرارگاه استانی غدیر در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت برای رفاه زائران و مسافران در برنامه کاری ما قرار دارد، افزود: فضاسازی مناسب بقا برای اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی انجام شد.

این مسئول به برنامه‌ریزی برای اجرای مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه خبر داد و ادامه داد: مراسم تحویل سال نو، صلوات خاصه و دعای تحویل سال نو انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح‌های اوقاف مورد استقبال عامه مردم قرار می‌گیرد، بیان کرد: برپایی خیمه معرفت در ایام نوروز که برای ترویج فرهنگ اسلام تلاش می‌کند مورد توجه بسیاری از مردم و زائران قرار گرفت.

علیزاده با اشاره به برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی، تصریح کرد: تلاش ما این است که از روحانیون بومی در این ایام در بقاع متبرکه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی پزشکان برای ارائه خدمات به مردم در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: پزشکان به صورت داوطلبانه در این طرح با اوقاف همکاری می‌کنند.

وی در پایان یکی از مباحث مهمی که در این ایام در سطح بقاع پیگیری می‌شود را ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای برپایی 100 خیمه معرفت در سطح استان در دستور کار است.


انتهای پیام/ض
برچسب ها: طرح ، یاس ، متبرکه ، آرامش ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.