کی‌روش:

اولویت با تیم ملی بزرگسالان است/به آزمون و جهانبخش احتیاج دارم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: نشست خبری امروز برای اعلام اسامی تیم ملی بوده است.

برای اعلام اسامی تیم ملی به فدراسیون آمده‌امبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کارلوس کی روش در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جا دارد که تشکر ویژ‌های از تک تک شما عزیزان داشته باشم و دلیل اصلی این کنفرانس به خاطر اعلام اسامی تیم ملی ایران در مقابل تیم ملی شیلی و سوئد است.

وی ادامه داد: بازی با شیلی و سوئد فرصت خوبی قبل از قرعه کشی مقدماتی جام جهانی است تا خود را آماده مسابقات گروهی کنیم که در خرداد سال آینده شروع خواهد شد. 
 
سرمربی تیم ملی بیان کرد: شیلی و سوئد تنها فرصت ما خواهند بود چرا که در فروردین و اردیبهشت بازی‌های لیگ، جام حذفی و لیگ آسیا را داریم و این تنها فرصت برای ارزیابی و شناسایی بیشتر تیم ملی است.

کی‌روش درباره آزمون و جهانبخش اظهار کرد: باید بگویم که از هر لحاظ به این 2 بازیکن احتیاج دارم و در همه جای دنیا اولویت با تیم بزرگسالان است آزمون و جهانبخش نباید فرصت بازی برابر شیلی و سوئد را از دست بدهند و در این موضوع از قبل هم با کادر فنی و خاکپور صحبت‌های صورت گرفته بود.

وی درباره بازی دوستانه با شیلی و سوئد اظهار کرد: در چند سال گذشته هیچ‌گاه این فرصت را نداشتیم که با تیم‌هایی در حد استاندارد‌های شیلی و سوئد بازی کنیم، اما در حال حاضر آنها حاضر شدند که بدون هزینه با ما بازی کند چون در سال‌های گذشته اعتبار خوبی برای فوتبال ایران بدست آورده است. البته کفاشیان نایب رئیس فوتبال آسیا شد. این هم اعتبار دیگری برای فوتبال ایران است. 

کی‌روش درباره لغو دیدار با ایتالیا تصریح کرد: بهتر است با دقت کافی در مورد یک سری مسائل صحبت کرد نمی‌توان در مورد لغو یک مساله صحبت کرد وقتی اصلا هماهنگ شده نبود و باید بگویم که نمی‌توان گفت این دیدار دوستانه لغو شده چرا که اصلا هماهنگی درباره این موضوع صورت نگرفته بود. 
 
وی بیان کرد: نمی‌توانیم یک میلیون دلار برای 90 دقیقه بازی در مقابل تیم ملی ایتالیا هزینه کنیم و هیچ دستاوردی هم نداشته باشد. همان‌طور که می‌دانیم بازی در مقابل برزیل که با شکست همراه بود چه دستاوردی داشت جز اینکه بازیکنان عصبانی شدند و اعتماد به نفس خودشان را از دست دادند به همین خاطر نظر من این است که به جای پرداخت یک و نیم میلیون دلار برای بازی به ایتالیا هزینه کمتری را صرف بازی با 2 تیم خوب و بقیه آن را صرف زیر ساخت‌ها و توسعه فوتبال کنیم که این بهترین کار ممکن است. 
 
وی درباره جلسه با اسدی دبیر کل فدراسیون گفت: جلسه‌ای که داریم افراد می‌توانند در این مورد نظرات خود را ارائه دهند چرا که من در حد آنها تجربه ندارم و تنها تجربه من 33 سال است.

کی‌روش در مورد جلسه‌اش با دبیر کل فدراسیون فوتبال بیان کرد: باید بگویم که در  یک جلسه نبود و دو جلسه بود و در کل نمی‌خواهم زیاد درباره  این موضوع صحبت کنم سه،  چهار، روز پیش جلسه‌ای با اسدی و کفاشیان در خصوص تیم ملی برگزار کردیم، اما در طول آن جلسه به خاطر صحبت‌هایی که از سوی اسدی انجام گرفت شوکه شده بودم چرا که به عنوان سرمربی تیم ملی با کمال احترامی که برای آنها قائل هستم نمی‌توانم به اجبار موافق تمام صحبت‌هایی که در جلسه فوق زده شد باشم و به همین منظور به خاطر صحبت‌هایی که در جلسه در مورد بحث قرار گرفت مدت زمانی را به فکر کردن پرداختم.

وی افزود: با توجه به صحبت‌های که بین من و اسدی صورت گرفت تفاوت‌های اساسی و پایه‌ای بین دیدگاههای من و وی و کاری که می‌خواهیم انجام دهیم وجود دارد چرا که از نظر او کار به جای رسیده که شخص بنده به حداقل استانداردهای او نمی‌رسیدم. طبق صحبت‌هایی که اسدی انجام داد او علامت سوالی در مقابل عملکرد من گذاشت و البته به این موضوع هم اشاره داشت که باعث شور و شعف مردم شدم، اما این برای شخص او کافی نبود چرا که به حداقل استانداردهای او هم نرسیده بودم و از نظر او عملکرد من با مربیان دیگر هیچ فرقی نداشت.

سرمربی تیم ملی بیان کرد: در جلسه ای که برگزار شد دبیر کل فدراسیون مردم به کلمه ما اشاره کرد و نمی‌دانم این‌ها چه افرادی هستند و او هیچ گاه نگفت من که این مسئله برای من و کادر فنی هم ناراحت کننده خواهد بود و  فکر می‌کنم این کلمه ما اشاره‌اش به افرادی تحصیل کرده و با تحصیلات بالا بود. اسدی در صحبت‌هایش خیلی شفاف بود و نمی‌دانم به نمایندگی از فدراسیون با هیات رئیسه یا جای صحبت می‌کرد، اما ار ما رضایت کامل نداشته و با این وجود اعلام کردند که شاید درست و غیر منطقی نباشد در این مقطع زمانی بخواهیم شما را عوض کنیم و طوری اتفاقی شد که باید حالت آماده باش باشیم برای این اتفاق و این طور به نظر می‌رسید که دبیر کل و افرادی که او نماینده آنهاست از کار من رضایت نداشتند.

کی‌روش عنوان کرد: در همین راستا تایید کردم چند روزی را صبر کنم و درخواست جلسه‌دیگری کردم که روز گذشته برگزار شد و 5 ساعت طول کشید. باید بگویم که عصبانی و ناراحت نیستم و دیروز هم با کمال آرامش فقط درخواست کمک کردم که اگر وی به صحبت‌هایش اعتقاد دارد بیاید و من را اخراج کند چرا که من و بازیکنان و هواداران استحقاق این را داریم که همان طور که در صلح آمدیم در صلح هم برویم و به همین دلیل گفتم من را اخراج کنند.

وی افزود: همان طور که می‌دانید و السدی نیز می‌داند در 4 سال گذشته مشکلات زیادی داشتیم از طرفی حقوق را به موقع نگرفتیم و پاداشی در کار نبود بنابرین به جای اینکه دبیر کل از ما تشکر کند، به ما توهین کرد و بهتر بود به جای توهین از ما باید تقدیر و تشکر می‌شد و بهتر بوده اسدی در صحبت‌هایش اعلام نمی‌کرد که نتایج من قابل قبول نیست این صحبت‌ها باعث شده که به من و دستیارانم توهین شود.

وی ادامه داد: از کفاشیان می‌خواهم تا احترام 2 طرف حدالمقدور حفظ شود چون در شرایط فعلی کار کردن مقدور نیست. در واقع باید شرایطی بیاید که این مسائل به پایان برسد چون درگیر کارکردن با این وضع سخت و دشوار شده است اگر هدف اسدی این بود که ما را زیر سوال ببرد و ما را از شور و اشتیاق خالی من باید به وی تبریک بگوییم چرا که وی این کار را به خوبی انجام داد.

سرمربی تیم ملی بیان کرد: اسدی و یا افرادی که این کار را انجام دادند و با صحبت‌هایشان باعث ناراحتی ما شدند بدانند که موفق شدند چرا که به راحتی به من و کادر‌م توهین کردند. ما با از خود گذشتگی و فداکاری و بدون اینکه پولی سر سفره خانواده‌مان ببریم زحمت کشیدیم اما او به خانواده‌های ما توهین کرد. 

کی‌روش با بیان اینکه دوست دارم صحبت‌هایم را با جملاتی از دبیرکل به پایان برسانم که هیچ گاه آنها فراموش نمی‌کنم تاکید کرد: او به ما گفت که باعث شور و شعف و خوشحالی مردم شدید اما این برای شخص من کافی نیست. در نتیجه وقتی با شخصی کار می‌کنم که برای احساسات مردم اهمیتی قائل نیست در نتیجه اینطور به نظر می‌رسد که دیدگاه‌های ما هم یکی نیست.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه کفاشیان از وی حمایت کرده است یادآور شد: 33 سال تجربه بین‌المللی فوتبال دارم که 4 سال آن در ایران بوده است. به تمام نقطه‌نظرات احترام می‌گذارم و شخصی هستم که در طول زندگی سعی کردم با تمام انتقادات زندگی کنم. من در جایگاهی نیستم که راجع به فدراسیون کنونی یا گذشته یا آینده صحبت کنم. دلیلی که دوباره به ایران برگشتم به خاطر کفاشیان، بازیکنان و هواداران خوب تیم ملی و کارهایی که این کشور برای من انجام داد بود اما وقتی دبیرکل فدراسیون چنین صحبتی را انجام می‌دهد یعنی توهین به من و کادر فنی من و با توجه به اینکه قالبا ما در این چند سال حقوق خود را نگرفتیم اما به کار ادامه دادیم و من توانستم همه بازیکنان و کادرم را به کار خوب وادارم و به آنها انگیزه دهم تا باعث سربلندی ایران شوند، این صحبت‌ها درست نبود. وقتی دبیرکل به خانواده ما توهین می‌کند و می‌گوید راضی‌کننده نبوده‌اید و در حد استانداردها نیز نبوده‌اید نمی‌شود دیگر به کار ادامه داد و در واقع ادامه کار بسیار دشوار می‌شود. 

کی‌روش ادامه داد: چطور می‌توان با مردی کار کنید که ارقام زمان برانکو را جلوی من آورده و با زمان من مقایسه می‌کند تا ثابت کند ضعیف کار کردم در حالی که این ما بودیم که 10 ماه پول نگرفتیم ضمن اینکه در آن اعداد و ارقام هم ننوشته شده بود که چند بازی تدارکاتی در زمان من و در زمان تیم برانکو به ثبت رسیده است. همچنین در آن ننوشته شده بود که بازیکنانی مثل دایی، باقری، مهدوی‌کیا، کریمی همگی در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کردند.

وی گفت:‌ آیا فکر می‌کنید من احتیاج دارم چنین شمشیری هر روز در فدراسیون مقابلم باشد و روز بعد هم می‌گویند می‌خواهند بازیکنانم را برای یک تورنمنت نه چندان مهم از ما جدا کنند. آیا من احمق هستم؟! با دبیرکل یا افرادی که او نماینده آنها است می‌گویم بیایند و کار را تمام کنند چون شخص بنده استحقاق آن را دارم که یکبار برای همیشه چنین مسائل و صحبت‌هایی را به اتمام برسانم.من و فوتبال ایران این استحقاق را داریم که یک بار برای همیشه این بازی را تمام کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار