نخستین شماره فصلنامه مردم و فرهنگ منتشر شد

نخستین شماره فصلنامه مردم و فرهنگ فصلنامه تخصصی پژوهشكده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی گفت: نخستین شماره فصلنامه مردم و فرهنگ فصلنامه تخصصی پژوهشكده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

وی با اعلام این خبر افزود:  این فصلنامه كه مقالات علمی و تحقیقی در زمینه‌های مختلف مطالعات مردم‌شناسی را در برخواهد داشت، با آثاری در زمینه‌های مختلف بررسی مردم‌شناختی فرهنگ ایرانی منتشر شده است.

حسن زاده گفت: در شماره نخست این فصلنامه كه تاریخ زمستان 1393 را بر پیشانی دارد، مقالاتی درباره تحلیل فرآیند فردیت در برزونامه، بررسی مردم‌شناختی گردشگری در تبریز، صناعت عصارخانه در اصفهان، بررسی افسانه‌های ابیانه، بررسی تداوم بن‌مایه‌های شاهنامه، در ادبیات معاصر، بررسی عزاداری محرم در میان ایرانیان هند، شبیه‌خوانی، روایت‌های شفاهی در ادبیات بلوچی، نشانه‌شناسی فرهنگی نقوش سنگ قبر، و در ك كودكان ایرانی از قصه‌های پریان را دربر دارد.

وی تصریح کرد: پژوهشكده مردم‌شناسی از مقالات علمی و تحقیقی همه مرم‌شناسان و محققان كشور برای چاپ در این نشریه استقبال می‌كند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار