دبیر کل کمیسیون یونسکو خبرداد

اعلام جایزه سلطان قابوس برای حفاظت از محیط زیست در سال ۲۰۱۵

سعید آبادی گفت: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) سیزدهمین دوره جایزه بین‌المللی سلطان قابوس برای حفاظت از محیط زیست را در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد.

محمد رضا سعید آبادی دبیر کل کمیسیون یونسکو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: اینجایزه در زمینه حفاظت محیط زیست اولین بار در سال ۱۹۹۱ توسط سلطان قابوس پادشاه عمان به یونسکو پیشنهاد شد. هدف از اعطای اینجایزه تقدیر از تلاش‌های افراد، نهاد‌ها یا سازمان‌هایی است که مشارکت مؤثری در مدیریت و حفاظت از محیط زیست مطابق با سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های یونسکو داشته‌اند. 

وی افزود: اینجایزه که شامل یک گواهینامه به همراه مبلغی در حدود ۲۰۰۰۰ دلار امریکاست، در نوامبر ۲۰۱۵ همزمان با برگزاری اجلاس جهانی علم در مجارستان به واجدان شرایط اهدا خواهد شد. 

سعید آبادی تصریح کرد: انتخاب افراد، گروه‌ها و یا سازمان‌ها به عهده دفتر شورای هماهنگی برنامه بین‌المللی انسان و کره مسکون یونسکو است و واجدان شرایط دریافت اینجایزه از طریق کمیسیون‌های ملی به این شورا پیشنهاد می‌شوند چنانچه متقاضیان باید در یکی از زمینه‌هایانجام تحقیقات در زمینه منابع طبیعی و زیست‌محیطی، آموزش و تعلیم در زمینه محیط زیست، ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست از طریق تهیه داده‌های اطلاعاتی، انجام فعالیت‌هایی در زمینه ایجاد و مدیریت حوزه‌های حفاظت‌شده از قبیل ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره و سایت‌های میراث طبیعی جهانی باید فعالیت داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: از افراد، گروه‌ها و سازمان‌هایی که خود را واجد شرایط برای دریافت جایزه فوق می‌دانند دعوت می‌شود فرم مربوط را تکمیل و حداکثر تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ را کامل وبه کمیسیون ملی یونسکو ارسال کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار