مجلس در دی‌ماه 93؛

از تشریح دستاوردهای سفر منطقه‌ای لاریجانی در صحن علنی تا نطق جنجالی مطهری

عناوین مهم‌ترین اخبار مجلس شورای اسلامی در دیماه سال 93 در گزارش ذیل گنجانده شده است.

از تشریح دستاوردهای سفر منطقه‌ای لاریجانی در صحن علنی تا نطق جنجالی مطهریبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عناوین مهم‌ترین اخبار مجلس شورای اسلامی در دیماه سال 1393 به شرح ذیل است:

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مقامات عالیرتبه کشورهای سوریه، لبنان و عراق دیدار کردیم، گفت: در گفت‌وگوهایی که با آنان انجام دادیم یک همگرایی از نظر فکری در مسائل مهم منطقه مشهود بود.

رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی صبح امروز به تشریح دستاوردهای سفر اخیر خود به کشورهای منطقه‌ای پرداخت.

لایحه تشکیل واحد پلیس قضایی که از سوی رئیس قوه قضائیه ارسال شده بود، توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

نایب رئیس مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را مامور کرد به اقدامات اشرار در شهرستان گلپایگان رسیدگی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کسی امروز جرات تعرض به ایران را ندارد، گفت: جنس مخاطرات تفاوت کرده است و امروز کشوری در دنیا جرات تعرض به ایران را ندارد چرا که ایران با ظرفیت‌های نیروهای مسلح خود می‌تواند آن کشور را در باتلاق خود گرفتار کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در اولین همایش مجلس و دفاع مقدس گفت: فراکسیون دفاع مقدس مجلس می‌تواند دفاع دیروز را به دفاع امروز متصل کند.

رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی صبح امروز به تشریح دستاوردهای سفر اخیر خود به کشورهای منطقه‌ای پرداخت.


لاریجانی تصریح کرد: علو درجه تفکر سیاسی در کشور ما که علاوه بر قانون رهبری مرجعی برای صیانت از قانون تعریف شده که مانع دیکتاتوری در کشور شود حتی دیکتاتوری اکثریت چرا که اکثریت هم ممکن است برای ارضای روحی و تسلط بر دیگران بر قامت دیکتاتوری لباس شیک بپوشانند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این که به اندازه کافی خودروی لوکس در کشور موجود است گفت: بنده تا زمانی که وزیر هستم به اندازه کافی خودروهای لوکس موجود است و اجازه نخواهیم داد وارد شود.

وزیر صنعت معدن تجارت نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند، بنابراین وکلای ملت به وی کارت زرد دادند.وزیر صنعت معدن تجارت نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند، بنابراین وکلای ملت به وی کارت زرد دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مصوبه دولت در زمینه خارج از شمول کردن سازمان گسترش و نوسازی از بخشی از بندهای بودجه سال ۹۲ را مغایر قانون اعلام کرد.

یادداشت تفاهم همکاری دفاعی میان ایران و عراق در پایان دور دوم مذاکرات وزرای دفاع دو کشور به امضاء طرفین رسید.


سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری در شش بند مربوط به قانون اساسی ایرادات و ابهامات داشت که این ایرادات را شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی منعکس کرد که هنوز در این رابطه پاسخی دریافت نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت و تبدیل شدن به یک قدرت کلیدی اولین ویژگی امت اسلام در پرتو آموزه‌های حیات بخش اسلام بوده، و پرتو این نعمت الهی که افزایش قدرت درونی است راه را برای ایستادن بر پای خویش هموار می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از زبان برخی از کشورهای اسلامی می شنویم که به جای این که فناوری هسته ای ایران که یک تکنولوژی برتر است را عامل افتخاری برای امت اسلامی بدانند به خاطر مشکلاتی که در عالم اسلام می بینیم همان ادبیات گردن کلفتان بین المللی را این ها گاهی استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه سوال از وزیر امور خارجه، 17 سوال از محمد جواد ظریف مطرح کرد.

وزیر امور خارجه در صحن علنی گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که دولت و تیم مذاکره کننده هدف سیاسی و جناحی در مذاکرات هسته‌ای دنبال نکرده و نخواهد کرد.

اکثریت نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر امور خارجه در مورد سوالات جواد کریمی قدوسی قانع شدند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی سعی می‌کنند با وارد کردن امکانات انتحاری و انفجاری به ناامنی‌ها در کشور دامن بزنند،‌ گفت: سربازان امام زمان (عج) کلیه تلاش‌های مذکور را کشف و خنثی کرده‌اند تا امنیت شهروندان حفظ شود.

45عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 94 کل کشور از میان اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.


نایب رئیس مجلس گفت: ۱۹ دی نماد ناگسستنی ملت بزرگ ایران با فقه و مرجعیت برآمده از آموزه‌های دینی است و مردم شریف دیار قم با رویارویی نظام سلطه در کنار قامت بلند و استوار مرجعیت شیعه ایستادند و از حریم دین دفاع نمودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقررات کشور بیشتر در راستای کشور حمایت از واردات است تا صادرات، بر ضرورت تغییر جهت آن تاکید و تصریح کرد: باید بر اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه شود.

ابوترابی فرد در واکنش به صحبت های مطهری گفت: آنچه در مورد موسوی و کروبی انجام شده با نهایت رأفت و با توجه به مصالح ملی انجام شده است.

نمایندگان در جلسه علنی امروز شرایط و فرآیند صدور مجوز کسب و کار را ساماندهی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی چند روز اخیر مجلس گفت: همه باید تلاش کنیم در مجلس فضایی ایجاد شود که به مسائل مهمتر بپردازیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با استناد به اصل 169 قانون اساسی گفت: در نطق روز یکشنبه 21 دی بنده دو دقیقه از نطق من از رادیو پخش نشد بنابراین حق من و موکلینم محفوظ است که این دو دقیقه ان‌شاءلله در نطق‌های آینده منظور شود.

با موافقت نمایندگان به منظور افزایش سرمایه بانک‌های دولتی تا پایان سال 94، 50 و از سال 95، 100 درصد منابع حساب ذخیره ارزی به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌‌جمهور یک مصوبه دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز سود و زیان بدهی‌های صندوق توسعه ملی را از پرداخت مالیات معاف کردند.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول شکایت ۵۰ نماینده مجلس از "علی مطهری" در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار