لیگ قهرمانان آسیا؛سوشا توقعات را برآورده کرد!!

پرسپولیس باخت در شبی که خوب بود/فولاد امتیاز این هفته را با الهلال تقسیم کرد

در شروع هفته سوم لیگ آسیا ، فولاد در اهواز به مصاف الهلال رفت و دو تیم تا دقیقه آخر نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند. در ادامه پرسپولیس در خاک عربستان مقابل النصر شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در شروع هفته سوم لیگ آسیا ، فولاد در اهواز به مصاف الهلال  رفت و دو تیم تا دقیقه آخر نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند.
 
در ادامه دو تیم پرسپولیس و النصر عربستان در شرایطی به دیدار یکدیگر رفتند که پرسپولیسی ها با کسب حداکثر امتیازات دو بازی گذشته خود بر صدر جدول گروه اول مسابقات تکیه زده بودند و النصری ها نیز با کسب دو تساوی در دو بازی با دو امتیاز در رده سوم جدول این گروه ایستاده بودند اما در نهایت این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود نماینده عربستان خاتمه پیدا کرد.
 
** النصر عربستان_ پرسپولیس؛ ناکامی سرخپوشان در ریاض 
 
تیم فوتبال النصر عربستان از ساعت 21 امشب در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض میزبان تیم فوتبال پرسپولیس بود.

داور: ریوجی ساتو (ژاپن) دقیقه 28 رضا نورمحمدی از پرسپولیس اخطار داد. در دقیقه 70 محسن بنگر، در دقیقه 79 مهدی طارمی، در دقیقه 88 محمد نوری از پرسپولیس، در دقیقه 77 سهلاوی و در دقیقه 94 استویانف از النصر دیگر اخطارهای بازی را دریافت کردند.

پرسپولیس:

سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، محمدرضا خانزاده(58 علی عسگری)، مهرداد کفشگری، احمد نورالهی (78 صادقیان)، محمد نوری، امید عالیشاه، هادی نوروزی، مهدی طارمی (81 علیپور)

سرمربی: حمید درخشان

النصر عربستان:
 
عبداله العنزی، احمد الفریدی (68 یحیی شهری)، عبدالعزیز الجبرین، الشهلاوی (91 راهب)، فابیان استویانوف(95 البیشی)، فرج، حسین عبدالغنی، عمر هاوساوی، محمد حسین، آدرین میرزجسکی، شایا شراهیلی

سرمربی: خورخه داسیلوا
 
هدیه ویژه النصری‌ها به تادو و اومانیا

کاروان پرسپولیس در حالی که آماده می‌شد تا به سمت ورزشگاه حرکت کند یکی از مسئولان النصری بسته‌هایی را به عنوان هدیه به تادو و اومانیا اهدا کرد.

  اعضای تیم فوتبال پرسپولیس برای حضور در ورزشگاه، در حال آماده شدن بودند که مسئولان النصر بسته‌هایی را به عنوان هدیه به تادو و اومانیا اهدا کردند.
 
پس از اینکه مسئولان پرسپولیس از دو بازیکن خارجی خود پرسیدند که در داخل بسته‌ها چه چیزی هست، آن‌ها گفتند: دو جلد کتاب دعوت به اسلام و چند وسیله صنایع دستی، که تادو هم گفت: حتماً این کتاب را مطالعه خواهد کرد.
 
در جریان این صحبت‌ها بود که داود کاشانی از تدارکات تیم، برای سلامتی و شادی امام زمان (عج) صلوات فرستاد و اعضای تیم هم وی را همراهی کردند.

گل ها:

1 – 0 (النصر عربستان): پاس کاری النصری ها در پشت محوطه جریمه پرسپولیس با اشتباه محمد نوری توام شد و توپ با شوت محکم مایرجسکی از پشت محوطه جریمه سرخپوشان، وارد دروازه شد.

2 - 0 (النصر عربستان): پاس در عرض آدریان روی غفلت مدافعان پرسپولیس به استویانف رسید و او با یک شوت از پشت گوشه سمت راست محوطه جریمه دروازه پرسپولیس را روی غفلت سوشا مکانی باز کرد.

3- 0 (النصر عربستان): غفلت بازیکنان پرسپولیس مهاجمین النصر را در موقعیتی سه به یک برابر سوشا مکانی قرار داد تا راهب از این موقعیت نهایت بهره را ببرد و برای بار سوم دروازه پرسپولیس را بگشاید.

دقایق حساس:

دقیقه 11 – نفوذ خانزاده از جناح راست فرصثت خوبی را برای سرخپوشان مهیا کرد که ضربه وی توسط بازیکنان النصر به کرنر رفت.

دقیقه 12 – ضربه کرنر ارسالی هادی نوروزی را، رضا نورمحدی با ضربه سر به سمت النصر زد که توپ روی سر وی جفت و جور نشد تا این فرصت سرخپوشان از دست برود.

دقیقه 18 – پاس استایانوف را شهلاوی با ضربه ای چکشی و بصورت خطرناک از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون زد.

دقیقه 23 – پاس بلند خانزاده روی سر عالیشاه فرود آمد و ضربه سر زیبای وی با دخالت العنزی دروازه بان النصر به کرنر رفت.

دقیقه 30 – حرکت امید عالیشاه در پشت محوطه جریمه النصر با شوت زیبای وی توام شد، که این ضربه را دروازه بان النصر با عکس العملی زیبا دفع کرد.
 
دقیقه 34 – باز هم حمله النصری ها موقعیت خطرناکی را روی دروازه سرخپوشان ایجاد می کند و اینبار سوشا مکانی ضربه خطرناک آدریانو مایرجسکی را زیر تیر دروازه مهار کرد.
 
دقیقه 35 – محمد نوری برای جبران اشتباه خود موقعیت خوبی را برای تیمش ایجاد کرد اما این فرصت توسط مدافعان النصر به بیرون رفت.
 
دقیقه 36 – پرتاب اوت محسن بنگر درون محوطه جریمه زردپوشان ایجاد موقعیت خطرناکی کرد که در شلوغی جلوی دروازه توسط مدافعان النصر دور شد.
 
دقیقه 37 – باز هم پرسپولیسی ها موقعیت دیگری را روی دروازه النصر ایجاد کرد که توپ ارسالی آنها را العنزی مهار کرد.
 
دقیقه 39 – ضربه خطای ارسالی النصری ها روی دروازه پرسپولیس، موقعیت خطرناکی ایجاد کرد که توسط بازیکنان این تیم دور شد.

دقیقه 41 – پاس عرضی نوروزی در محوطه جریمه النصر به طارمی رسید و ضربه وی با اختلاف کم و بصرت خطرناک از کنار دروازه حریف به بیرون رفت. 

دقیقه 56 – کرنر ارسالی بازیکنان عربستان با ضربه سر مهاجم آنها، بصورت خطناک و با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 57 – حرکت پرسپولیسی ها از جناح راست، موقعیت خطرناکی را در محوطه جریمه النصر به وجود می آورد که تعلل خانزاده در زدن توپ باعث از دست رفتن این موقعیت خیلی خوب برای این تیم می شود.


دقیقه 85 – سانتر علی عسگری را علیپور با ضربه سر به چهارچوب النصر زد که این توپ توسط دروازه بان این تیم مهار شد.

دقیقه 89 – ضربه ایستگاهی النصری ها را السهلاوی زد که این توپ توسط مکانی مهار شد.
 
 
حاشیه دیدار النصر-پرسپولیس؛
 
تماشاگران النصر بعد از گل تيمشان شروع به پايکوبي و حرکت دادن پرچم‌هاي زرد کردند و در ورزشگاه ملک فهد از مواد منفجره استفاده کردند.
 
بنابراین گزارش و به نقل از باشگاه پرسپولیس، این شادی و پایکوبی در جایی از کنترل خارج شد و انفجار مواد منفجره، ماموران پلیس و نمایندگان AFC را به شدت حساس کرد تا با نگاه به سکوها فرد خاطی را پیدا کنند.

حسین عبدالغنی بعد از مصدومیتی که برای هادی نوروزی پیش آمد بود، نسبت به این موضوع اعتراض داشت و از این لحظه بود که بحث بین این دو بالا گرفت.

شبکه الجزیره که پوشش کاملی روی این بازی دارد و حتی گرم کردن بازیکنان را پخش کرد، بازی را با چند ثانیه تاخیر پخش می‌کند.

در میان تماشاگران النصر و با توجه به پیراهن‌هایی که پوشیده‌اند شماره 24 مربوط به عبدالغنی و شماره 8 متعلق به یحیی الشهری محبوب‌ترین شماره‌هاست که در این میان الشهری بازیکن نیمکت نشین است. بازیکنان ذخیره تیم النصر از دقیقه 30 بازی شروع به گرم کردن کردند.

سوشا مکانی در صحنه‌ای که توپ را یک دستی جمع کرد، تداعی کننده حرکت معروف احمدرضا عابدزاده بود.

اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با کوچک بودن رختکن مشکل داشتند. حسین عبدی در این ارتباط به نماینده باشگاه النصر و فدراسیون فوتبال عربستان اعتراض کرد و خطاب به آنها گفت به خاطر کوچکی رختکن تعدادی از بازیکنان به سالن کنار رختکن رفتند. آنها سعی کردند با توضیحاتی که ارائه کردند، عبدی را راضی کنند.
 
** خاطرنشان می شود؛ محمد نوری و محسن بنگر با کارت زردی که در بازی امشب مقابل النصر عربستان دریافت کردند 2 اخطاره شده و نمی‌توانند پرسپولیس را در بازی برگشت مقابل النصر عربستان در تهران همراهی کنند.
نوری و بنگر در بازی با بنیادکار از داور بازی کارت زرد گرفته بودند و با کارت زرد بازی امشب دو اخطاره شدند.
 
** آدریان مهاجم تیم فوتبال النصر عربستان به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های النصر و پرسپولیس در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد.

این بازیکن اولین گل تیمش در این بازی را در نیمه اول به ثمر رساند و بازی درخشانی هم از خود به نمایش گذاشت.

**طبق برنامه  کاروان پرسپولیس هتل محل اقامت را به مقصد جده ترک کرد.

پرسپولیسی‌ها با پروازی چارتر راهی جده شدند و سپس با یک دستگاه اتوبوس جده را برای زیارت خدا خانه ترک  کردند.

** فولاد خوزستان- الهلال عربستان؛
 
تیم فوتبال فولاد خوزستان از ساعت 16 امروز در ورزشگاه غدیر اهواز پذیرای تیم فوتبال الهلال عربستان بود.
 
این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
ناصر الشمرانی به دلیل محرومیت، محمد الشلهوب، عبدالله عطیف و یاسر القحطانی به دلیل مصدومیت و نواف العابد به دلیل خودداری از سفر به اهواز غایبین قطعی الهلال در بازی با فولاد بودند.

تماشاچی: 37500 ؛
 
 داور: گیلت گاوان (استرالیا) به سلمان الفرج (11) و سعود کریری (63) از الهلال و محسن مسلمان (38) و محمد قاضی (54)از فولاد اخطار داد.

فولاد: علیرضا سلیمی، مهرداد جماعتی، احمد آل نعمه، لئونارد مساریچ، یوسف وکیا، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو، محسن مسلمان(80 سروش رفیعی)، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری و محمد قاضی(74 آلویز نونگ).

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

الهلال: خالد شراحیلی، یاسر الشهرانی، رودریگو دیگائو، کواک تائه هو، عبدالله الزوری، سعود کریری، عبدالعزیز الدوساری(81 یوسف السالم)، سلمان الفرج، تیاگو نه وز، خالد الکعبی (61 سالم الدوساری) و جورجوس ساماراس(74 الفرج)

سرمربی: جورجوس دونیس

دقایق حساس:

دقیقه 26 - حرکت ترکیبی بازیکنان الهلال، درون محوطه جریمه فولادی ها با ضربه سنگین دیاگو روبرو شد که این توپ را علی سلیمی دفع کرد.

دقیقه 28 - تیگو نوس کرنری را روی دروازه الهلال ارسال کرد و ضربه سر خطرناک الدوساری را سلیمی با عکس العملی دیدنی به کرنر فرستاد.

دقیقه 30 - ضربه کاشته تیم الهلال توسط تیاگو نوس به صورت خطرناکی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 39 - ضربه کاشته دیگری توسط تیاگو نوس به سمت دروازه فولاد فرستاده شد که این توپ توسط مدافعان فولاد دفع شد.

دقیقه 44 - شوت سنگین مهاجم الهلال به صورت خطرناکی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 45 - پاس فوق العاده محسن مسلمان پشت مدافعان الهلال به اسماعیل شریفات رسید اما وی این موقعیت تک به تک و استثنایی را از دست داد.

دقیقه 57 - ضربه ایستگاهی فولادی را از فاصله ای دور، احمد آل نعمه زد که با فاصله ای کم از روی دروازه الهلال به بیرون رفت.

دقیقه 59 - کرنر تیم فولاد را محسن مسلمان روی دروازه الهلال فرستاد که ضربه سر دیدنی و خطرناک قاضی را دروازه بان الهلال از روی خط دروازه به بیرون فرستاد.

دقیقه 60 - پاس دیدنی شریفات پشت مدافعان الهلال به چاگو رسید و ضربه رو پای محکم و خطرناک او به تیر دروازه الهلال برخورد کرد.

دقیقه 63 - سانتر از جناح راست در محوطه جریمه الهلال فرستاده شد که قاطی کردن چاگو و قاضی باعث از دست رفتن این موقعیت برای فولادی شد.

دقیقه 72 - حمله سریع الهلالی ها به درون محوطه جریمه فولاد کشیده شد و ساماراس دروازه فولاد را تهدید که عکس العمل سریع سلیمی باعث ناکام ماندن وی شد.
 
بهترین بازیکن زمین:

تیاگو نوس بازیکن برزیلی تیم الهلال در بازی امروز بسیار با سانترها و پاس های خود باعث اذیت مدافعان فولاد شد.
 
در طرف دیگر اسماعیل شریفات، ماتیاس چاگو و مهرداد جماعتی نیز از تیم فولاد، بازیکنان برتر بازی بودند.
 
گفتنی ست؛محسن مسلمان که در نیم فصل دوم به جمع فولادی ها اضافه شده است در بازی امروز برابر الهلال دومین کارت زرد خود را از داور گرفت تا دیدار برابر الهلال در عربستان را از دست بدهد.

نانگ ، چاگو ، وکیا و محمد قاضی بازیکنان فولاد هستند که در صورت گرفتن یک اخطار دیگر محروم خواهند شد.
 

بازتاب رسانه ای تساوی فولاد و الهلال؛
 
به نقل از وبسایت های عرب زبان ورزشی کشورهای عربی، الهلال عربستان یک امتیاز ارزشمند بر اساس تساوی بدون گل در مقابل فولاد در اهواز در هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به دست آورد.

دیدار یاد شده با فشار فراوان از سوی فولاد شروع شد و نزدیک بود توپی را وارد دروازه الهلال کند؛ اما به زودی خط دفاعی الهلال توانست هیجان قدرتمند فولاد برای گل زدن را کم کند.

به نظر می‌رسد که تیم الهلال به نوعی شانس آورد که در زمین یکی از قوی ترین تیم های ایران توانست امتیاز بگیرد.

دیدار با مبادله و دنبال کردن فراوان توپ از سوی هر دو تیم دنبال شد.

با نتیجه تساوی ای که رخ داد، تیم الهلال با چهار امتیاز موقتاً به صدر جدول صعود کرد و تیم فولاد با سه امتیاز در رده سوم قرار گرفت.
 
شکست سنگین و سخت لوکومتیو ازبکستان؛
 
این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی السد در قطر برگزار می شد با برتری 6- 2 این تیم برابر لوکوموتیو به پایان رسید.
 
گل های السد را در این بازی خلفان ابراهیم ( 2 گل ) ، حسن الهیدوس ، نذیر بلحادج ، گرافیته و عبدالکریم حسن به ثمر رساندند.حسنف و کوجاشویچ برای لوکوموتیو گل زدند.

السد با این برد با 7 امتیاز در صدر گروه قرار گرفت و الهلال با 4 و فولاد ایران با سه امتیاز پشت سر این تیم حاضرند.
 
در ادامه پیکارهای روز نخست هفته سوم؛قهرمان سابق در آستانه حذف
 
خاطرنشان می شود ، پیکارهای روز اول هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق برگزار شد و در یکی از این بازی‌ها سئونگ‌نام کره‌جنوبی در خانه گوانگژوی چین با یک گل پیروز شد.
 
در دیگر دیدار بیجینگ گوان چین موفق شد با دو گل اوراواردز را مغلوب کند تا نماینده ژاپن و قهرمان سابق آسیا سومین باخت متوالی خود را متحمل شود تا در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار