باشگاه خبرنگاران بررسی می‎کند

از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه تا ساخت پهپاد عمود پرواز

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در اسفند 1393، مهم‌ترین اخبار به رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه مربوط می‌شود.

/////////به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در بهمن‌ماه سال 1393 به شرح ذیل است:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر این که انگلیسی‌ها دنبال این طور شکارها می‌روند، اظهار داشت: آن‌ها کاری جز دخالت کردن در امور کشورهای جهان ندارند و اصولاً ثروت جزیره فقیر انگلیس جز با ثروت کشورهای مسلمان و آسیای جنوب شرقی و آمریکای مرکزی و جنوبی از جای دیگر اندوخته نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور با اشاره به این که آن‌ها (صهیونیست‌ها) فقط ارعاب می‌کنند و نمی‌توانند اقدامی را انجام دهند، یادآور شد: اگر رژیم صهیونیستی بخت شوم خود را آزمایش کند و موشکی بزند قبل از این که گرد و خاک موشک در زمین ما باشد، این همزمان با روی لانچر رفتن و شلیک موشک‌های ما است که ظرف 6، 7 دقیقه این موشک‌ها به قلب "تل‌آویو" می‌رسد و رژیم صهیونیستی را نابود کرده و فرموده امام خمینی(ره) تحقق خواهد یافت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز ناوهای ما در اقیانوس آرام، دریای مدیترانه، اقیانوس هند جنوبی دریانوردی می‌کند. دزدان دریایی در خلیج عدن که نیمی از تجارت جهان در آنجا در حال عبور و مرور است به دنبال این هستند که نفت و کالاهای صادراتی و وارداتی ما را مورد هجوم قرار دهند، آن‌ها علی‌رغم استفاده از تجهیزات پیشرفته روز دنیا موفق نبوده‌اند. ما از سال 87 تا امروز موفق به عبور بیش از 2600 نفتکش و کشتی از این تنگه به مقاصدشان شده‌ایم.

سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری رزمایش بزرگ امداد و نجات گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر که در مرکز فرماندهی این ستاد برگزار شد با بیان این که رسانه تأثیر زیادی در امیدواری جامعه دارد و باید بخش‌های امیدوار کننده را به جامعه انعکاس دهد، اظهار داشت: این رزمایش نیز در راستای امید به جامعه و کاهش آسیب‌های محتمل هم چون زلزله است و می‌توان اقداماتی از این قبیل را یک کار بازدارنده دانست.

 لفاظی‌ صهیونیست‌ها به موضوعی تکراری تبدیل شده که هر کدام از اعضای این رژیم از "بنی گانتس" فرمانده سابق ستاد مشترک و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر تا "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، ادعای حمله نظامی به ایران را مطرح کرده‌اند.

"لیبرمن" طی یک گفتگو با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت: نتانیاهو بیش از آنکه درباره برنامه اتمی عمل کند حرف می‌زند. 

وی مدعی شده باید مانند "مناخیم بگین" که به رآکتور اتمی عراق(اوزیراک) حمله کرد، عمل کنیم.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: باید در باب توسعه علم همه بسیج و پیشگام شویم زیرا دشمن با ایجاد جنگ نرم می‌خواهد فکر و اندیشه را از جوانانمان بگیرد و به سمت خود ببرد لذا باید هوشمندانه رفتار کنیم و غافل نشویم و این همایش نیز در راستای پیاده‌سازی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و مقابله با دشمن جلو می‌رود.

رزمایش گسترده و مشترک «پیامبر اعظم(ص) 9» صبح امروز با اعلام رمز یا محمد رسول‌الله(ص) از سوی سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در پهنه آب‌های نیلگون خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز آغاز شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش که با مشارکت نیروهای زمینی، دریایی و هوافضا انجام می‌شود، توانمندی‌های موشکی، دریایی و همچنین تاکتیک‌های رزم زمینی را به نمایش خواهد گذاشت.

بنابراین گزارش، قایق‌های تندرو سپاه در منطقه رزمایش مستقر شده‌اند و در مراحل بعدی به اجرای رزمایش خواهند پرداخت.

همچنین جدیدترین دستاوردهای موشکی سپاه در این رزمایش پرتاب خواهند شد.

گفتنی است روز گذشته (سه‌شنبه) عملیات‌های گشت، شناسایی و اشراف اطلاعاتی صورت پذیرفته و امروز عملیات‌های دریایی و موشکی انجام می‌شود.


سرنگونی پهپادهای نیروهای مهاجم
در مرحله نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه که از صبح امروز در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است، یگان‌های نیروی دریایی از دقایقی پیش به اجرای عملیات پرداختند.

در این مرحله از رزمایش، عملیات مین‌ریزی دریایی از سوی قایق‌های تندرو و تهاجی سپاه در منطقه تنگه هرمز انجام شد.


نمایش هوایی جنگنده‌های ارتش و رژه 500 فروندی قایق‌های تندروی سپاه

500 فروند انواع شناورهای تندروی کلاس‌های مختلف سپاه از مقابل جایگاه فرماندهان عبور کردند.
این رژه دریایی اقتدار سپاه پاسداران در خلیج فارس و توانمندی این نهاد برای تأمین امنیت آب‌های منطقه را به معرض دید همگان گذاشت.

همچنین سه فروند جنگنده اف-4 نیروی هوایی ارتش نیز از مقابل جایگاه فرماندهان و بر فراز تنگه هرمز عملیات رژه هوایی را به اجرا گذاشتند.


شلیک موشک‌های نقطه‌زن از بالگردهای نیروی دریایی سپاه

بالگرد «بل 206» و «میل 17» نیروی دریایی سپاه به انواع موشک‌های هوشمند مجهز شدند.

به گفته سردار فدوی این بالگردها به انواع موشک‌های ساحل به دریا و دریا به دریا مجهز شدند.

این بالگردهای ندسا امروز طی عملیاتی در رزمایش پیامبر اعظم(ص)9، ماکت ناو هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای را مورد هدف موشک‌های پیشرفته و نقطه‌زن خود قرار دادند.


در ادامه مراحل رزمایش پیامبر اعظم9، چند فروند موشک بالستیک نقطه‌زن فاتح 110 و زلزال از منطقه رزمایش پرتاب و به هدفی در فاصله 260 کیلومتری در یک جزیره غیرمسکونی اصابت کرد.
 
رژه پهپادهای سپاه و بالگرد سبک "شاهد" از روبروی جایگاه فرماندهان در لارک


بالگردهای سبک "شاهد" مجهز به موشک کروز دریایی "نصر" از جلوی جایگاه فرماندهان در جزیره لارک عبور کردند.

همچنین پهپادهای مختلف نیروهای دریایی، هوافضا و زمینی سپاه از جلوی جایگاه عبور کردند.

پهپاد شاهد 129 پهپاد رزمی شناسایی با قابلیت پرواز 30 ساعت نیز از جمله پهپادهای به نمایش گذاشته شده بود.


سردار سلامی با بیان اینکه توان دفاعی ما پویا و متحول شونده است، گفت: ما هیچ‌گاه در سطح توانمندی‌های موجود متوقف نمی‌شویم، همان‌طور که بخش‌هایی از این توانمندی که امروز در صحنه رزمایش عملیاتی شد در گذشته وجود نداشت و به مجاهدت و تلاش فرماندهان و رزمندگان نیروی دریایی سپاه شکل گرفته است.

 سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم سومین همایش علمی پژوهشی پیشکسوتان دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره لفاظی‌ها و اظهارات لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران اظهار داشت: امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف و در قابلیت‌های منطقه و در تجهیزات نظامی بسیار بالاست و اگر صهیونیست‌ها خطایی مرتکب شوند، به فرموده مقام معظم رهبری، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهند شد.


 سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) 9 پیرامون جزئیات این رزمایش، گفت: تا این لحظه این رزمایش که با قدرت ایمان و فناوری حاصل شده توسط نیروی دریایی و هوافضای سپاه برای تمرکز بر روی شناورهای دشمن انجام گرفته، به تمامی اهداف خود رسیده است.

وی افزود: قسمت‌های بعدی این رزمایش را در بخش زمینی فردا خواهیم داشت که در عرصه‌‌های دیگر و با تاکتیک‌های دیگر انجام خواهد شد.

سرلشکر جعفری در ادامه با بیان اینکه در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) 9 به دشمن نشان دادیم این توانایی‌هایی که فراهم کردیم برای برقراری امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: این رزمایش بازدارنده است تا دشمنان ما قصدی برای اعمال قدرت یا ایجاد ناامنی نداشته باشند.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر این موضوع که هدف ما برقراری امنیت برای شناورها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: پیام این رزمایش به کشورهای منطقه و متحدین ما، پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و پیام امنیت و صلح منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.

سردار "مرتضی صفاری" فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)  در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره پهپاد ساخته شده از سوی دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: این حرکت به صورت خودجوش توسط دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین‌(ع) صورت گرفت و وقتی ما انگیزه جدی در بین این دانشجویان دیدیم این عزیزان را با کسانی که صاحب طرح و نظر بودند وصل کردیم. 
 
وی تصریح کرد: با حمایت‌ها و اعتبارات بسیار مختصری که برای این پروژه در نظر گرفته شد و همت و عشق، علاقه و باوری که در بین دانشجویان بود توانستیم این پهپاد را اختراع کنیم.  


سردار دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم (ص) 9 سپاه که در تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد، اظهار داشت: ما به سلاح‌های جدید و استراتژیک با ویژگی‌های خاصی دست یافته‌ایم و علی‌رغم اینکه آمریکا می‌گوید از این سلاح‌ها نگران نیست ولی نمی‌تواند نگرانی خود را مخفی کند.

دریادار فدوی با اشاره به موشک جدید زیرآبی به سطح نیروی دریای سپاه اظهار داشت: سلاح جدیدی که ما در مانور اخیر آزمایش کرد یک یک سلاح راهبردی و خاص است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند قدرت و توان این سلاح را نادیده بگیرند. 

دستگیری یکی از بزرگترین مفسدان اقتصادی و بدهکار کلان بانکی توسط سازمان اطلاعات سپاه

 یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و روانه زندان شد. 
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظایف و رسالت ذاتی خود و اجرای فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد با مفاسد اقتصادی و بسترسازی برای ایجاد فعالیت‌های اقتصادی سالم و امن و تحقق عملی شعار "مبارزه با فساد اقتصادی و مالی"، با همکاری و صدور حکم قضایی، یکی از مفسدین اصلی اقتصادی کشور و از بدهکاران کلان سیستم بانکی را دستگیر و روانه زندان ساخت. 

مشاور فرهنگی نماینده  ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه اکثریت افراد حاضر در کنگره آمریکا همان لابی صهیونیست‌ها را تشکیل می‌دهند، گفت: نتانیاهو با حضور در کنگره آمریکا به دنبال ایجاد حساسیت‌هایی است تا مذاکرات هسته‌ای را منحرف و به خواسته‌های خود برسد. 

"یودال استاینتیز" وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات و لفاظی‌های بی‌مایه سردمداران صهیونیست گفت: گزینه حمله نظامی اسرائیل به ایران همچنان روی میز است.

جالب است که این n امین بار بوده که یک مقام مسئول آمریکایی یا صهیونیستی ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند که از جمله مقامات صهیونیست می‌توان به "ژنرال بنی گانتس" سابق ستاد مشترک ارتش "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر، "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه و این بار هم "یوال اشتاینیتز" وزیر امور استراتژیک و از مقامات آمریکایی "باراک اوباما" رئیس‌جمهور (با آن جمله مضحک همه گزینه‌ها روی میز است)، "جان کری" وزیر خارجه ، "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه، "ژنرال مارتین دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش لفاظی کرده‌اند که حقیقت امر این است که فقط سخن می‌گویند.

امیر سرتیپ دوم ستاد "شاهرخ شهرام" معاون قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره دستاوردهای این قرارگاه در سال آینده اظهار داشت: در سال آینده "تلاش3" را که تلفیقی از سامانه موشکی جدید و سامانه S 200 است در رژه روز 29 فروردین رونمایی می‌کنیم.
 
وی درباره خصوصیات این سامانه خاطر نشان کرد: سامانه "تلاش 3" ترکیبی از سامانه‌های موشکی ارتفاع بالاست که ما را از موشک‌های استاندارد سامانه S200  مستقل می‌کند و در این حوزه محدودیتی نداریم.
 
گفتنی است؛ قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش تلاش‌های گسترده و ارزشمندی را در جهت ارتقاء سامانه‌های موشکی برد بلند انجام داده و امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده این قرارگاه نیز بر برد بلند بودن سامانه "تلاش 3" تأکید کرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: نیتی که آمریکا، اروپا و بخصوص رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند گروهی به نام داعش را به جان جهان اسلام بیاندازند تا اسلام را از بین ببرند از همین‌رو برخی کشورهای غربی و بخصوص عربی زندانیان اعدامی و حبس ابدی خود را با ضمانت آزاد می‌کنند تا در صف داعش در عراق و سوریه قرار گیرند.


ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند (جماران2) به‌طور رسمی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل و به ناوگان شمال و منطقه چهارم این نیرو ملحق شد.


وزیر دفاع از تحویل انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه خبرداد.


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی روی روبات‌هایی کار می‌کند که با کنترل از راه دور حرکت کنند و تیربارها و موشک‌های ما را حمل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
باید سلاح های لیزری گسترش یابد
آخرین اخبار