تشخیص این عفونت در شیرخواران و بزرگسالان مهم است

عوامل مختلفی باعث عفونت آرتریت مفصل می‌شود ولی آن چیزی که مهم است عفونت مفصل در شیرخواران و نوزادان است.

فاخری متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اصولا هر مفصلی که دچار عفونت شود به آن آتریت عفونی گفته می شود، عوامل مهم آن یکی در نوزادان است که ممکن است لگن نوزاد عفونت کند که اورژانسی است و با فوریت باید درمان شود وگرنه عفونت مفصل را از بین می برد و هر مفصل دیگری هم به علت تب مالت و سل و عفونت های میکروبی دچار عفونت می شود.

وی ادامه داد: این عفونت از دو راه است از طریق خون که میکروب به مفصل می رسد و مفصل دچار عفونت می شود یا از طریق دستکاری کردن، مثلا یک مفصلی را داخلش وقتی تزریق کنیم آلوده باشد عفونت می‌کند یا به علت ورود یک جسم خارجی که وارد مفصل می شود یا تصادفات به صورت باز در بیاید مثل شکستگی‌های باز، آوار و زلزله عامل عفونت می‌شوند.

فاخری افزود: عوامل مختلفی باعث، عفونت مفصل می‌شود ولی آن چیزی که مهم است عفونت مفصل در نوزادان و شیرخوارگان زیاد است چون در آن سن تشخیص آن هم مشکل است بنابراین باید با معاینه دقیق و سونوگرافی با عکس برداری‌های دقیق تشخیص داده شود چون اگر در همان روزهای اول تشخیص داده نشود و درمان نشود مفصل را از بین می برد.

وی عنوان کرد: اهمیت این قضیه در کودکان بیشتر از بزرگسالان است چون مفصل نوزاد در حال رشد است به سرعت تمام صفحه رشد آن استخوان از بین می‌رود.

این متخصص ارتوپد در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین تشخیص عفونت در شیرخواران و بزرگسالان خیلی مهم است و درمان آن از طریق تجویز آنتی بیوتیک و شستشوی مفصل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار