دروغ سیزده مجید جلالی: از سایپا می‌روم

سرمربی تیم فوتبال سایپا در گفت وگوی نوروزی خود گفت که از سایپا می رود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،و به نقل از سایت باشگاه سایپا، به او می‌گویند آقا معلم. مهربانی از چهره آرامش کاملا مشخص است. از چشمان پشت عینکش حس مسئولیت و اخلاق مداری به وضوح مشخص است. خیلی سال است که مربیست اما یک مربی به روز و پایبند به اصول علمی مربیگری در فوتبال. در واپسین روزهای سال 93 و در گوشه ای از زمین چمن باشگاه سایپا،‌ درست جایی که بوی بهار را می شود احساس کرد،‌ گفتگوی نورزی را با مجید جلالی ترتیب دادیم که در زیر می خوانید:
اولین تبریک عید را به چه کسی می گویید؟
-خب مسلما همسرم!
و اولین عیدی را به چه کسی می دهید؟
- آن هم قطعا به همسرم
از میان هفت سین کدام سین را بیشتر دوست دارید؟
- سیب. چون هم زیباست و هم میوه بهشتی است. در ضمن خوشمزه هم هست و برای سلامتی خیلی مفید است.
نوروز 94 کجا هستید؟
- از آنجایی که بنده هم در خانواده خودم و هم خانواده همسرم بزرگتر هستم، معمولا چند روز اول نوروز میزبان هستیم و بعد از آن هم تمرینات تیم فوتبال سایپا آغاز می شود و برنامه های فشرده تمرینی جای عید دیدنی و سفرهای نوروزی را می گیرد.
چند سال است که روال نوروزهایتان به این شکل است؟
- بیش از 10 سال. به جز سال گذشته که در ایام نوروز مربی تیمی نبودم و فرصت یک سفر نوروزی مهیا شد معمولا تعطیلات نورزها با برنامه های ورزشی سپری می شود.
بهترین خاطره ورزشی سال 93 شما چه بود؟
- بازی تیم فوتبال سایپا مقابل گسترش فولاد در تبریز برایم خیلی شیرین بود،‌ مصافی بود که 2- صفر از حریف عقب بودیم و بازی به نتیجه تساوی دو بر دو کشیده شد و در نهایت در دقایق پایانی بازی موفق به پیروزی سه بر دو مقابل این تیم شدیم.
بدترین خاطره ورزشی سال 93؟
- همین بازی آخر و باخت تلخ مقابل ذوب آهن بدترین خاطره ورزشی ام در سال 93 بود. آن هم زمانی که مدیریت سایپا به تازگی دستخوش تغییر شده بود و مسلم است که هر شخصی دوست دارد در زمان تغییرات این چنینی، بهترین نتیجه را بگیرد اما متاسفانه آن بازی بدترین نتیجه سایپا در سال 93 بود. البته آن روز اتفاقات بد بیشتری هم افتاد و متاسفانه از جانب تماشاگران ذوب آهن مورد اهانت و بی مهری قرار گرفتم. در کل آن روز برایم روز تلخی بود.
آقای جلالی اهل کمک به خانه تکانی و امورات منزل هستید؟
- نه، اصلا. حتی به همسرم هم توصیه می کنم که کمتر وقت خود را به کارهای خانه بگذراند.
آشپزی چی؟
- اصلا آشپزی بلد نیستم.
شما لقب آقا معلم دارید،‌ هنوز هم معلم هستید؟
- به نظر من معلمی یک خصلت است که باید در ذات افراد وجود داشته باشد. یکی از شیرین ترین اتفاقاتی که در سال 93 برای من رخ داد، راه یابی خیل جوانان مستعد به لیگ برتر فوتبال کشور و بازی کردن آنها در این مسابقات بود. امسال من به اندازه یک قهرمانی لذت بردم. من حتی قبل از اینکه استخدام آموزش و پرورش هم شوم در فرصت های کوچک دنبال آموزش دادن به بچه ها بودم و از کوچکترین فرصت ها برای یاد دادن استفاده می کردم.
به عنوان یک مربی کدام بازیکن در لیگ برتر فوتبال کشور را پدیده لیگ 93 می دانید؟
- اجازه بدهید به جای انتخاب بازیکن،‌ بنده یک تیم را انتخاب کنم. تیمی که هم بازیکن ساخت و هم مربی. به اعتقاد من باشگاه نفت تهران طی 5 سال گذشته یک پدیده بود و توانست روند رو به رشد خود را حفظ کرده و ضمن معرفی بازیکنان مستعد و‌ مربیان جوان و آتیه دار به جامعه فوتبال کشور،‌ جایگاه مناسبی نیز در لیگ فوتبال داشته باشد.
شرایط برگزاری مسابقات لیگ برتر 93 را چه طور دید؟
- برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر امسال تا هفته 17 بسیار خوب و راضی کننده بود اما کم کم بی نظمی در ادامه دیدارها ایجاد شد و کار را به جایی رساند که در سه ماه 4 دیدار و در کمتر از 20 روز 4 دیدار را در برنامه این دیدارها گنجانده شد.
چطور شد که در سال 93 سایپا را برای مربیگری انتخاب کردید؟
- واقعیتش این است که پیش از اینکه سایپا به بنده پیشنهاد بدهد،‌ آمدن به این تیم جز انتخاب های من بود و برای این انتخاب هم چند دلیل داشتم. اول آنکه من به دنبال محیط آرامی می گشتم و سایپا از آرامش خاصی برخوردار است. دوم اینکه سایپا بستر مناسبی برای عملیاتی کردن ایده های متعلق به آینده ام داشت. ضمن اینکه سایپا از نظر فرهنگی در فوتبال کشور یک باشگاه تثبیت شده است و از منظر برخوردهای مدیریتی، عوامل باشگاه، ‌فضای بیرونی و مقبولیت در جامعه مطلوب من است. من این فضا را صمیمانه دوست دارم و تا امروز هم در باشگاه سایپا راحت بودم، واقعا دوست دارم تا آخرین روز از عمر ورزشی ام در این مجموعه خدمت کنم.
چه قدر به این جوانانی که در سال 93 ساختید و آنها را راهی لیگ برتر کردید امیدوارید؟
- همین امروز، 3 بازیکن سایپا در تیم ملی امید حضور دارند و 3 بازیکن دیگر نیز در تیم ملی جوانان. این نفرات جز بازیکنانی بودند که بعد از به کارگیری در تیم فوتبال بزرگسالان سایپا به اردوهای تیم ملی دعوت شدند. ضمن اینکه بازیکنانی مانند علیزاده،‌علی قلی زاده و ماهان رحمانی جز بازیکنان توانایی هستند که شامل هیچ کدام از رده های سنی امید و جوانان نمی شوند اما بی شک جز ستارگان فوتبال سایپا خواهندبود. همین امروز سایپا 11 جوان خیلی خوب دارد که من با اطمینان به شما می گویم که چه من در این تیم باشم و چه نباشم سایپا با این جوانان آینده بزرگی پیش رو دارد.
در لحظه تحویل سال چه دعای برای بازیکنان و تیم فوتبال سایپا می کنید؟
- تمام ایرانی ها از فرصت لحظه تحویل سال برای دعا کردن استفاده می کنند و سعی می کنند که اول سایرین را از دعای خود بهره مند کنند. در مورد سایپا باید بگویم که من یک سال است که عمرم را در این باشگاه گذرانده ام و البته پیش از این نیز 5/2 سال در این مجموعه فعالیت داشته ام و واقعا تک تک بازیکنان سایپا را مانند فرزندانم دوست دارم و به این باشگاه احساس تعلق خاطر دارم. قطعا در لحظات زیبای تحویل سال هم این باشگاه و بازیکنانش را فراموش نخواهم کرد و برای آنها موفقیت روز افزون و سلامتی آرزو می کنم.
و سوال آخر، یک دروغ سیزده؟
- (با لبخند) از سایپا می روم
برچسب ها: وبگردی ، مربی ، سایپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار