این 4 ماده غذایی را قبل از خواب نخورید

بهترین میان وعده‌ای که افراد می توانند قبل از خواب دریافت کنند، یک لیوان شیر ولرم همراه با یک قاشق مرباخوری عسل است.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: غذاهای سنگین قبل از خواب می تواند باعث سنگین شدن معده شود و خواب شخص را مختل کند، بنابراین در فواصل 2 تا 3 ساعت قبل از خواب توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان وعده سنگین و حجیم مصرف نکنند.

وی بیان کرد: دومین چیزی که باعث می شود خواب را مختل کند و شخص را بیقرار می کند، مصرف کافئین در قهوه و مصرف تنین در چای است، یعنی افرادی که با خوردن قهوه و چای دچار بی خوابی می شوند، به آنها توصیه می کنیم 2 الی 3 ساعت قبل از خواب این مواد را مصرف نکنند.

وی افزود: بالعکس یکسری مواد غذایی وجود دارد که باعث می شود خواب ما راحت تر شود، یکسری از این مواد اسیدآمینه‌ای است به نام تریپتوفان که در گوشت به خصوص در گوشت بوقلمون یافت می شود و همچنین در شیر، یعنی اگر افراد تصمیم دارند خواب خوبی داشته باشند بهترین میان وعده ای که قبل از خواب دریافت می کنند یک لیوان شیر ولرم است که اگر داخل آن یک قاشق مرباخوری عسل هم بریزند اثر این تریپتوفان تشدید می‌شود و باعث می شود خواب مناسبی داشته باشند.

فرح بخش عنوان کرد: فست فود هم جزء وعده های حجیم قرار می‌گیرند، بنابراین پیتزا حاوی پنیر است و این پنیر حاوی یک منبع خالص چربی و روغن به حساب می آید، بنابراین باعث می شود به خاطر آن تنگی عروقی که اتفاق می افتد خواب آنها را مختل کند.

این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواد غذایی که باعث مختل شدن آرامش در شب می شود، مصرف ادویه جات است، به خصوص ادویه های تند نظیر فلفل و کاری چون باعث می‌شود متابولیسم بدن بالا برود، در واقع سوخت و ساز در مرحله بالاتری قرار می‌گیرد و عموما باعث می شود خواب شخص مختل شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.