تقویم تاریخ در آینه ورزش

مرد سال ورزش ایران معرفی شد/اعجوبه‌های ورزشی معرفی شدند

امروز سه شنبه 26 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با 26 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 17 مارس 2015 میلادی است.

مرد سال ورزش ایران معرفی شد/اعجوبه‌های ورزشی معرفی شدندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 70 سال پیش در چنین روزی 3 تن از ورزشکاران برتر جهان به ایران آمدند نیکی واکر قهرمان بوکس حرفه‌ای دسته نیم سنگین جهان، لویاکاریو قهرمان تنیس روی میز آمریکا و جک ریموند قهرمان گلف جهان قهرمانانی بودند که به دعوت سازمان تربیت بدنی آن هنگام به ایران آمدند.
 
69 سال پیش در چنین روزی تیم والیبال باشگاه ورزشی نیز  و راستی که برای برگزاری مسابقات دوستانه به عراق سفر کرده بود در شهر بصره با تیم کلونی بصره مسابقه داد و دو بر صفر این مسابقه را برد تیم نیرو راستی در گیم اول 21 بر صفر و در گیم دوم 21 بر6 تیم کلونی بصره را شکست داد.
 
65 سال پیش در چنین روزی تیم کشتی فرنگی ایران مرکب از علی غفاری، محمد ملاقاسمی و سعادت برای شرکت در مسابقات کشتی قهرمانی جهان عازم استهلکم پایتخت سوئد شدند.
 
57 سال پیش در چنین روزی نبی سروری قهرمان وزن ششم کشتی ایران که در سال 1336 در مسابقات جهانی استانبول ترکیه مدال طلا شده بود عنوان مرد سال ورزش ایران را در یک نظر خواهی از کارشناسان و نویسندگان ایران بدست آورد.
 
56 سال پیش در چنین روزی بر اساس آماری که فدراسیون بین الملی شنا منتشر کرد مشخص شد که از رکوردهای جهانی شنا21 رکورد متعلق به جان کنر رد و ایلیا کنراد از استرالیا است آن دو خواهر و برادر بودند و اعجوبه‌ های ورزش  شنا لقب گرفتند .
 
46 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دوره رقابت‌های فوتبال بین‌المللی جام دوستی در ایران مقابل تیم ملی فوتبال عراق 2 بر یک پیروز شد این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 20 هزار تماشاگر برگزار شد. مرحوم سهراب شاهرخی، حسن حبیبی، جعفر کاشانی، مصطفی عرب، جلال طالبی، علی جباری، اکبر افتخاری و غلام وفاخواه در تیم ایران عضویت داشتند.
 
43 سال پیش در چنین روزی یک مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم های پاس تهران و تیم ملی جوانان ایران برگزار شد که با نتیجه صفر- صفر به پایان رسید. این مسابقه در وزشگاه امجدیه و در حضور 2000 هزار تماشاگر برگزار گردید درایف دیدار منصور  رشیدی، اسماعیل رحیم پور، نصراله عبدالهی، آندرانیک اسکندریان، حمید خوش طینت، منصور کاویان پور، فرهاد آذری، همایون مشتری، جهانگیز عطایی و علیرضا عزیزی برای تیم ملی جوانان ایران بازی کردند.
 
41 سال پیش در چنین روزی مسابقه نهایی فوتبال جام ملت‌های آفریقا بدون آنکه قهرمان و سرنوشت جام مشخص شود بین 2 تیم زعی و زامبیا برگزار شد و 2 تیم در وقت قانونی و اضافی مساوی شدند مسابقه در حضور 45 هزار تماشاگر برگزار شد در وقت قانونی با نتیجه یک یک 2 تیم به کار خود پایان دادند در وقت اضافی نیز هر دو تیم به کار خود پایان دادند در وقت اضافی نیز هر دو تیم یک گلی زدند و در پایان 2-2 مساوی شدند در دیدار رده بندی تیم مصر 4 بر صفر مقابل کونگو پیروز شد و مقام سوم را بدست آورد.
 
38 سال پیش در چنین روزی محمد جوان زاده دونده همدانی در مسابقات بین المللی دو صحرا نوردی ایران که با حضور 300 دونده برگزار شد مقام قهرمانی را بدست آورد محمد وجدان زاده با زمان 22 دقیقه و یک ثانیه به خط پایان رسید و برسکونی نخست ایستاد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار