«علی دهکردی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نقش آیت‌الله طالقانی در «معمای شاه» حساس و جدی بود/ «محمدرضا ورزی» خلاق و مسلط بر تاریخ است

بازیگر نقش آیت‌الله طالقانی با تحسین خلاقیت و تسلط کارگردان "معمای شاه" از حساسیت‌های نقش آیت‌الله طالقانی گفت.

علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: از سال‌های پیش امیدوار بودم با محمدرضا ورزی در یک اثر همکاری داشته باشیم که خوشبختانه این اتفاق محقق شد.

وی افزود: کار با ورزی دلنشین بود، ذهن خلاق و اشراف وی به تاریخ و علم و دانش او در این زمینه و ایجاد آرامش برای عوامل امتیاز بزرگی است و ورزی با آگاهی کامل این پروژه را آغاز کرد و با مدیریت خوب کار را ساخت.

دهکردی با اشاره به متفاوت و جدید بودن "معمای شاه" عنوان کرد: امیدوارم با حمایت صدا و سیما و نهادهای مرتبط این کار به شکل قابل قبول و قابل دفاع به عنوان مستند تاریخی به یادگار بماند.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: افتخار دارم که در این پروژه نقش مرحوم آیت‌الله طالقانی را ایفا کنم، شخصیت بزرگ تاریخی که در جریان انقلاب چهره درخشانی داشته است.

وی افزود: در مورد نقش خودم می‌توانم بگویم که جزئی‌ترین حرف‌ها و مسائل و حرکات این نقش مربوط به اسناد تاریخی است و شاید در قسمت‌های دیگر سریال با خیال‌پردازی ترسیم شده باشد اما در مورد زندگی و شخصیت سیاسی و اجتماعی افراد مهم مثل آیت‌الله طالقانی منبع، اسناد ملی وجود دارد.

دهکردی با اشاره به تحقیقات شخصی خود در خصوص شخصیت آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: این نقش به دلیل حساسیت و سختی‌اش برایم اضطراب‌آور بود و با این حساسیت و جدیت کار نمی‌شد این کار را بدون مطالعه قبول کرد.

وی در خصوص نقش آیت‌الله طالقانی بیان کرد: خواهش من از کارگردان و گروه این بود که حتی گریم من مورد تأیید خانواده آیت‌الله طالقانی باشد و ورزی هم قبل از من به این موضوع توجه کرده بود و همین موضوع را در ذهن داشت تا اینکه تست گریم من با حضور فرزند آیت‌الله طالقانی انجام شد. فرزند وی شخصیتی اندیشمند و صاحب تفکر اجتماعی است و زمان خود را ساعت‌ها به حضور در کنار گروه اختصاص داد. در کل نقش آیت‌الله طالقانی خیلی سخت‌تر و جدی‌تر از آن بود که بشود بی‌گدار به آب بزنیم.

دهکردی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه "معمای شاه" متفاوت از آثار دیگر در این زمینه است. به ابعاد و زوایای زندگی خانواده پهلوی در عصر پهلوی دوم و جزئیات آن و تأثیرات شخصیت‌های مختلف مثل آیت‌الله طالقانی، دکتر شریعتی و ... به نحو متفاوت پرداخته شده و همچنین زندگی افرادی که به هر نحوی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند و آن را به نسل بعد منتقل کرده‌اند، در این سریال به تصویر کشیده شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار