مارکو روبیو: اگر رئیس‌جمهور شوم توافق با ایران را نادیده می‌گیرم/تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد شد

یکی از سناتور‌های نگارنده نامه تهدیدآمیز به ایران اعلام کرد در صورت لزوم قطعا متحدان اروپایی آمریکا را نادیده خواهد گرفت و تحریم‌های بیشتری را علیه تهران اعمال خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه که نیم نگاهی به حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد سه‌شنبه اعلام کرد در صورت لزوم برای لغو هرگونه توافق هسته‌ای، قطعا متحدان اروپایی آمریکا را نادیده خواهد گرفت.

روبیو در گفتگو با آسوشیتدپرس اظهار داشت: رئیس جمهور بعدی آمریکا نباید به دلیل یک توافق احتمالی به وسیله دولت اوباما محدود شود؛ حتی اگر شرکای اروپایی حاضر در مذاکرات از آن توافق حمایت کنند.

روبیو گفت: آمریکا در ‌‌‌نهایت تحریم‌های سخت‌تر و بیشتر را دوباره اعمال خواهد کرد (اگرچه این کار نیز ایده آل نخواهد بود).

وی افزود:از جایگاه آمریکا در عرصه جهانی برای تشویق دیگر کشور‌ها به انجام همین کار استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر آمریکا ائتلاف بین المللی خود را بشکند، این امر واشنگتن را با کشورهای اروپایی در بسیاری از مسائل در تقابل قرار خواهد داد. این امر همچنین روسیه و چین را برای استفاده از فرصت‌های اقتصادی در ایران در موضع بر‌تر قرار خواهد داد.

سناتور روبیو یکی از ۴۷ سناتوری است که نامه هفته گذشته را به مقامات ایران امضا کردند و هشدار دادند کنگره می‌تواند هرگونه توافق با ایران را تغییر دهد.

روبیو مدعی شد:فقط توافقی را می‌پذیرد که ایران را به طور کامل از ظرفیت غنی‌سازی منع کند. به ادعای روبیو:«توافقی که در حال شکل گیری است ظرفیت غنی سازی و دیگر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را دستکم یک دهه محدود می‌کند؛اما این محدودیت‌ها به آرامی در چند سال رفع خواهد شد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
جناب مارکو بیو لطفا شما چرانگفتین تهران ایران راتسخیر کرده اخه اون یکی از دوستانت گفته بود ایران تهران رانمیتونه تسخیر کنه اخه بدبخت هرموقع خواستین در مورد ایران برزگ حرفی بزنین اول سری به نقشه جهان بزنین بعد حرف بزنین تا بیسوادیتون معلوم نشه
آخرین اخبار